Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 12:48
  #685
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
Det är nog bara den dagliga patrulleringen. Men efter skjutningarna så är vi nog lite mer på tårna så fort den är uppe.

Varför försvinner mina inlägg när jag trycker på "skicka svar", inte första gången?
Dom blir allt skickade men du ser det inte förrän efter ungefär 20 sek. Ditt inlägg blir helt enkelt postat men du ser det inte direkt.

OnT: Jag är förvånad att ingen hämnd skett i helgen. Vilka var det egentligen som sköt honom? Folk associerade med DP eller Shottaz?
Citera
2018-01-14, 13:41
  #686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussekussen
xtro vet ingen om något förrän han köpt deras fup. Tror han har rabatt. Den äldste bestämmer det vet alla. Det är somalier vi snackar om.
En sak jag lärde mig ganska tidigt är att man faktiskt lär sig en jävla massa genom att lära Fupar. Man får se olika upplägg och vad som funkar, inte funkar, vad som är smart att svara, vad som är det vanliga att svara. Ex, titta på Jonas Falks fup, där han man ett mastermind. Fupen om Oasen, där flera sk maffiasyrianer är helt fatala på förhören, vilka jävla stolpskott.

Man får ett hum om hur polisen lägger upp sin strategi och så kan man se hur folk bemöter den.

Nu, i en fup kring dessa killar, så fann jag en snubbe som var ruskigt jävla finurlig. Han flikade in att han sålde kola men han var så rapp i snacket och så mycket som andra inte ens vågar nämna, sa han som det vore luft, och just hans jargong och sätt att svara, hans argument, det var jävligt intressant. De fick inget grepp om honom.

Bara detta, när han tittar på en av snutarna och säger: Du, jag är också en människokännare och du är inte ärlig mot mig nu, varpå snuten började förklara sig. Må låta löjligt men han var charmig, kvick, hal som fan och gled ur mycket tack vare sin snabba intuition.

Kortfattat kan man ju säga så här, ju fler fupar du läst, desto bättre presterar du på ett eventuellt förhör.

Och, inte att förglömma, nu hittade jag en som faktiskt gav ett svar som lät bra angående varför x hade hans telefon ibland. Alla andra har sagt ungefär samma sak, och det må vara ett svar men det låter fan inte så smart alltså. Men denna snubbens förklaring var nog lika oväntad för snuten, för de frågade fan inte mer om det sen, och kom det på tal så suckade killen och jag har ju sagt att..
__________________
Senast redigerad av xtroverto 2018-01-14 kl. 13:46.
Citera
2018-01-14, 14:02
  #687
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolf163
En vit Volvo XC70 civilare jagade en Somalier från centrum, sen blev det fler poliser och Somaliern med en luva blev plockad av civil klädda insatsstyrkan ,, kanske nåt om pizzeria mordet?
En "luva" eller en huva? Två helt skilda saker.
Citera
2018-01-14, 16:29
  #688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420Soulja
Du menar Herman?
Ja han golade, men ingen annan därifrån väl? Herman är väl utkastad?

Det var som jag minns det flera. Visst, efter skjutningen mot c63an men det jag nämnde innan handlade om skjutningen i Örby, 2013 var det väl. Då glappade den brorsan som egentligen skulle ha skjutits av för att hans bror blev mulad. Det är den minnesbilden jag har från den fupen. Har däremot inte fupen så den eftersöks gärna. Det har avhandlats i flera av de trådarna som berör östbergaklicken.

Men detta är ju något off topic så vi håller oss till det aktuella ämnet här istället.
__________________
Senast redigerad av NoF8 2018-01-14 kl. 16:33.
Citera
2018-01-14, 20:48
  #689
Medlem
Mussekussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Don’t believe you, du menar att den äldste somaliern som bestämmer tycker det är en bra ide att hans yngre landsmän skjuter ihjäl varandra, skulle vilja påstå att du är ute och cyklar!


Du som verkar veta hur det fungerar i dom här släktena kan väl förklara vem som är ledaren då? Alla som vet något vet vem det är. Vad vet du? En svenne som gissar på flashback som alla andra.
Citera
2018-01-14, 21:07
  #690
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
En sak jag lärde mig ganska tidigt är att man faktiskt lär sig en jävla massa genom att lära Fupar. Man får se olika upplägg och vad som funkar, inte funkar, vad som är smart att svara, vad som är det vanliga att svara. Ex, titta på Jonas Falks fup, där han man ett mastermind. Fupen om Oasen, där flera sk maffiasyrianer är helt fatala på förhören, vilka jävla stolpskott.

Man får ett hum om hur polisen lägger upp sin strategi och så kan man se hur folk bemöter den.

Nu, i en fup kring dessa killar, så fann jag en snubbe som var ruskigt jävla finurlig. Han flikade in att han sålde kola men han var så rapp i snacket och så mycket som andra inte ens vågar nämna, sa han som det vore luft, och just hans jargong och sätt att svara, hans argument, det var jävligt intressant. De fick inget grepp om honom.

Bara detta, när han tittar på en av snutarna och säger: Du, jag är också en människokännare och du är inte ärlig mot mig nu, varpå snuten började förklara sig. Må låta löjligt men han var charmig, kvick, hal som fan och gled ur mycket tack vare sin snabba intuition.

Kortfattat kan man ju säga så här, ju fler fupar du läst, desto bättre presterar du på ett eventuellt förhör.

Och, inte att förglömma, nu hittade jag en som faktiskt gav ett svar som lät bra angående varför x hade hans telefon ibland. Alla andra har sagt ungefär samma sak, och det må vara ett svar men det låter fan inte så smart alltså. Men denna snubbens förklaring var nog lika oväntad för snuten, för de frågade fan inte mer om det sen, och kom det på tal så suckade killen och jag har ju sagt att..
7

"ingen kommentar" är det ENDA som ska komma ur din mun vid ett förhör, poliserna har genomfört hundratals och är proffs och du vet inte vad dom vet vilket kommer bita dig vid eventuell rättgång.
Nu avgörs ju detta om du bara är hörd upplysningsvis, då kan man lirka med snutarna men om du är anhållen på sannolika skäl etc så är det bästa att bara och hålla käften och vänta in sin egen fup så man anpassa sin historia på vad vet.

men att studera fupar för den typ av brott du tänkt syssla med är oerhört bra i allmänhet.
Citera
2018-01-14, 21:19
  #691
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
7

"ingen kommentar" är det ENDA som ska komma ur din mun vid ett förhör, poliserna har genomfört hundratals och är proffs och du vet inte vad dom vet vilket kommer bita dig vid eventuell rättgång.
Nu avgörs ju detta om du bara är hörd upplysningsvis, då kan man lirka med snutarna men om du är anhållen på sannolika skäl etc så är det bästa att bara och hålla käften och vänta in sin egen fup så man anpassa sin historia på vad vet.

men att studera fupar för den typ av brott du tänkt syssla med är oerhört bra i allmänhet.

Beror helt på fall. Har snuten ditt DNA som binder dig och du suttit och hållit käften genom utredningen och hittar på en historia när du fått läsa igenom den kommer rätten säga efterhandskonstruktion. Gör du det under utredningens gång har du bra mycket bättre chans att slippa undan.
Citera
2018-01-14, 21:34
  #692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussekussen
Du som verkar veta hur det fungerar i dom här släktena kan väl förklara vem som är ledaren då? Alla som vet något vet vem det är. Vad vet du? En svenne som gissar på flashback som alla andra.
Alltså jag vet inte vem ledaren du menar är nej, men vad berättar du? Det enda jag ser dig skriva är hur lite alla andra förutom du vet och sedan kommer du inte med någon info! Ja visst min kokain vite vän du vet bäst ingen fattar något och i rissne säljer ingen röka etc etc dream on baby, herregud orka!
__________________
Senast redigerad av Mint100 2018-01-14 kl. 22:12.
Citera
2018-01-14, 21:45
  #693
Medlem
Den yngre generationen lyssnar ju knappast på de äldre längre även Somalier, vilket jag kan tänka är problemet. Hälften av dessa händelser och oroligheter skulle väl inte ske om så var fallet. Majoriteten är hänsynslösa och agerar huvudlöst, annars skulle de knappast skött allt såhär rörigt och fått sämre affärer på köpet.
Citera
2018-01-14, 21:54
  #694
Medlem
Var där förra veckan och såg själv att det säljs precis som vanligt, polaren hade inga problem att köpa.
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Jo men lite va . Och killen som sa att det säljs fullt med droger i byn fortfarande tror jag helg på , men såklart att den höga polis närvaron i området påverkar försäljning av narkotika . Tycker somalierna borde sluta bråka om något gammal jäkla rån och istället försöka kontrollera knarkhandeln och sätta lite organsationen på det . Så många som vill ha droger i Sthlm och många becknare bor i Västerort
Citera
2018-01-15, 00:23
  #695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
poängen är att det är lätt att ljuga in sig i ett hörn under förhören då du inte har en aning om vad polisen har på dig


Därför så ska du svara ingen kommentar på alla deras frågor.
Fram till en eventuell rättegång då.
Citera
2018-01-15, 00:46
  #696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Det finns ett intressant fall i Malmö där en kille plötsligt börjar snacka. Han har förlorat allt, Hans bror bliv skjuten till döds några veckor tidigare, på broderns begravning utsätts han för ett mordförsök, blir mycket illa skadad men överlever på grund av skyddsväst och att han spelar död, utsåld och dit lurad av sin bästa vän.
Så kan det också bli när dessa killar försöker spela iskalla.


Hans yngsta bror blev mördad för nån timme sen i Malmö..

2av3 bröder döda under 12mån å den 3e klarade sig tack vare sin väst..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback