Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 17:43
  #39901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
1/Jag har ingen bestämd uppfattning om vem PM ev skyddar, bara att det isf är någon som i skydd av mörkret anslutit via gummibåt, när N befunnit sig som närmast land.

2/Konspirationsteori? Hela historien känns lite märklig med allt från avfärd, rutt, nära att kollidera trots hemmavatten, sent larm - till ett lik som på rekordtid(?) spolas iland på en väl synlig plats.

3/Addera sedan med Minnesprogram i TV och Fond till minne av KW trots att hon innan mordet var totalt okänd för den breda allmänheten så har vi ett tämligen unikt fall. I varje fall om man beaktar att det hela utspelat sig långt innan åtal är väckt. Det är inte så konstigt att det spekuleras både hit och dit, om du frågar mig.

4/Nej, sval och torr miljö ger en brunaktig färg. Hur lång tid det tar vet jag dock inte. Någon? Sedan vet vi inte om torson låg i vattenbrynet eller uppe på torra land.

Vi är överens om att artiklar kan försvinna av flera olika skäl.
1/ Tror du inte polisen inledningsvis funderat på eventuella medgärningsmän och undersökt hela PMs bekantskapskrets? Men inte funnit någon misstänkt. Om nu polisen missat något så inte en CHANS att PM inte skulle skyllt ifrån sig. Den enda jag skulle kunna tänka mig att PM skulle skydda är sin fru S. Men henne har polisen självklart kartlagt utan och innan och kunnat avföra såklart.Polisen är till skillnad från oss proffs och har de bästa resurserna.

2/Rekordtid? Det är exakt den tid man kan förvänta sig att en kropp skulle flyta i land,enligt GW Persson. Inget nytt med att drunknade spolas i land av vågorna till en strand/kust.
Enligt PM dog "Raket-Madsen" den tionde augusti. Utifrån det kan man tro att KiM var död på kvällen 10/8. Enligt PM bestämde han sig för självmord och var på väg ut i Östersjön för att sänka sig själv i Nautilus på djupt vatten (men han ville nog inte bli återfunnen med ett mordlik ombord.)Han påstod att han befann sig i "suicidal psykos" efter "olyckan".
Med tanke på att han var på väg i riktning Östersjön vid midnatt och närapå kollidera med ett fartyg så kanske det ligger lite sanning i det där. Att han hade panik och inte visste vad han skulle ta sig till.
Men antagligen insåg PM att det var för riskabelt. Och begav sig tillbaka norrut i sundet. Det verkar som han vimsade runt innan han beslöt sig för Köge bukt.

3/Det här fallet har väckt uppmärksamhet i hela världen.Minnesfonder är inte alls unikt vare sig det gäller tragiska mord eller tragiska självmord.I KWs fall ville anhöriga/vänner instifta en minnesfond pga av alla lögnaktiga rykten som spreds om KiM. Minnesprogrammet kom säkerligen till på grund av det stora allmänintresset för KiM.

4/ Har du någon källa på sval och torr miljö? Förenklat betyder fortfarande generellt. Alltså att avvikelser kan förekomma.
Citera
2018-01-14, 17:51
  #39902
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
1/ Tror du inte polisen inledningsvis funderat på eventuella medgärningsmän och undersökt hela PMs bekantskapskrets? Men inte funnit någon misstänkt. Om nu polisen missat något så inte en CHANS att PM inte skulle skyllt ifrån sig. Den enda jag skulle kunna tänka mig att PM skulle skydda är sin fru S. Men henne har polisen självklart kartlagt utan och innan och kunnat avföra såklart.Polisen är till skillnad från oss proffs och har de bästa resurserna.


Fast visst är detta intressant, som jag citerade från danska Se och Hör tidigare idag, det är från en intervju med Djursing:

"At Peter Madsen samtidig kunne leve i et ægteskab, gik ifølge Thomas Djursing kun, fordi Madsens hustru i mange henseender lever sit liv, på samme måde som hendes mand gør."

"på samme måde"??? Menade han då "bara" att frun också hade olika älskare eller tillfälliga förbindelser, eller menade han att hon var involverad i S/M-världen hon också? Och varför hade hon lagt ut en bild på sitt eget blåslagna ansikte på Facebook - en bild som hon tog bort när det här fallet exploderade och hon också fick sökarljuset på sig?

Och vad vet man om Deirdre Kings/Logans sexuella preferenser? Hon ser konstig - ovanligt manlig - ut på en del foton, det har vi ju redan konstaterat.
Citera
2018-01-14, 17:55
  #39903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det där var pinsamt, och SVT borde inte ha ställt upp. Det väckte bara en massa ont blod, för alla vet att det inte hade blivit något sådant program om inte K:s föräldrar och bror varit journalister och haft en röst i media. Jag är glad att jag sedan länge inte har TV och inte betalar licens till public service.
Ont blod? Tror du att journalister har makt som värsta maffian???
Och medelst hot/utpressning få som de vill?
Tom W. skriver i min lokalblaska. Vad har han för makt tror du?
Nu får du BEVISA ditt tröttsamma skitprat med källor.
EDIT:Källa på ditt påstående "ont blod"?( antagligen provresultat av din eget blod.)
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-14 kl. 18:26.
Citera
2018-01-14, 17:56
  #39904
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker du? Jag tycker att den danska polisen har skött fallet på ett utomordentligt bra sätt, plus att de svenska likhundarna har gjort ett alldeles utmärkt proffsigt jobb.

Jag håller med, danska polisen har gjort et grymt bra jobb här. Det att dom gikk hårdt på Madsen från början med full DNA test etc , att dom snabbt tog upp ubåten(och säkrade spår där) och att dom lyckades hitta hela KW`s kropp inklusive såg/kniv. Ja, det är fanimej imponerande. Jag är inte så imponerad av MSM faktiskt. Dom har översatt mycket fel(norsk media) och har gjort alldeles för lite bakgrundsreportage så som jag ser det.
Citera
2018-01-14, 18:04
  #39905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast visst är detta intressant, som jag citerade från danska Se och Hör tidigare idag, det är från en intervju med Djursing:

"At Peter Madsen samtidig kunne leve i et ægteskab, gik ifølge Thomas Djursing kun, fordi Madsens hustru i mange henseender lever sit liv, på samme måde som hendes mand gør."

"på samme måde"??? Menade han då "bara" att frun också hade olika älskare eller tillfälliga förbindelser, eller menade han att hon var involverad i S/M-världen hon också?1/ Och varför hade hon lagt ut en bild på sitt eget blåslagna ansikte på Facebook - en bild som hon tog bort när det här fallet exploderade och hon också fick sökarljuset på sig?

2/Och vad vet man om Deirdre Kings/Logans sexuella preferenser? Hon ser konstig - ovanligt manlig - ut på en del foton, det har vi ju redan konstaterat.
1/ Har jag ingen info om? Om det är sant borde nog pressen gjort ett nr av det. Har du något belägg för den här uppgiften?
2/ Det är i lag tillåtet att ha vilken kroppsform som helst både för män och kvinnor utan att man ska behöva bli misstänkliggjord för allehanda brottslighet och skumma grejer. BASTA!
Självklart har polisen kollat alibi för S och DK och samtliga i bekantskapskretsen.
Tror inte du heller att polisen kan sitt jobb???
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-14 kl. 18:08.
Citera
2018-01-14, 18:34
  #39906
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Vilket sammanträffande. Förmodar dock att de norska skidskyttarna inte har så många människoliv på sina samveten.
Skidskyttar var kanske ett dåligt exempel, jag tog det bara för att jag tycker att den grenen ser så töntig ut.

En sexualsadist som dödar för sina lustars skull är och förblir inget annat än en bestialisk lustmördare, icke att förglömma.
Skall inte jämföras eller blandas ihop med annat folk som skidskyttar, BDSM-utövare eller andra.

Sexualsadistiska mördare ligger överst på ondskans skala.

Skidskyttar är underbara människor (Sverige er på full fart uppåt i grenen och det kommer bli skidskyttefeber dom nesta par åren i Sverige ) Det är mer enn man kan säga om sexsualsadistiska mördare. Dom är even verre enn jag på förhand trodde( jag har lärt mig mycket i denna tråden). Det att dom inte själva kan kontrollera detta livsfarliga beteende, är mildt sagt skremmande.
Citera
2018-01-14, 18:36
  #39907
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ont blod? Tror du att journalister har makt som värsta maffian???
Och medelst hot/utpressning få som de vill?
Tom W. skriver i min lokalblaska. Vad har han för makt tror du?
Nu får du BEVISA ditt tröttsamma skitprat med källor.
EDIT:Källa på ditt påstående "ont blod"?( antagligen provresultat av din eget blod.)

Nä, men en yrkeskår håller ju ofta ihop. Läkare försvarar andra läkare som gjort misstag t.ex., för man vet att "nästa gång kan det vara jag". Man hjälper varandra, och det som är speciellt med just journalister är att de har en direktröst i media. Både polis, andra myndigheter, TV, whatever lägger ju ner ett extra kol om det gäller ett brottsoffer som har anhöriga som har en röst i media. Jämfört med om brottsoffret skulle ha föräldrar som är kriminella missbrukare och lever i misär, och som ingen skulle lyssna på ändå. Det förstår du väl att det ÄR så? Vi tror att vi lever i ett jämlikt land, men vi gör egentligen inte det. Ett annat exempel: tror du att alla som blir stuckna i levern, får åtta experter på leverkirurgi och flera tänkbara transplanationsorgan influgna bara så där, som Anna Lindh fick?

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]1/ Har jag ingen info om? Om det är sant borde nog pressen gjort ett nr av det. Har du något belägg för den här uppgiften?
2/ Det är i lag tillåtet att ha vilken kroppsform som helst både för män och kvinnor utan att man ska behöva bli misstänkliggjord för allehanda brottslighet och skumma grejer. BASTA!
Självklart har polisen kollat alibi för S och DK och samtliga i bekantskapskretsen.
Tror inte du heller att polisen kan sitt jobb???

1. Bilden finns cashad någonstans, och länk till den finns någonstans i tråden. Du får leta själv om du är intresserad. Jag kommer ihåg att jag ryckte till lite över att vår Försvarsmakt hade varit inne och laddat ner bilden...

2. Men samtidigt måste vi människor få dra på våra livserfarenheter, reagera med våra instinkter...
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2018-01-14 kl. 18:42.
Citera
2018-01-14, 18:38
  #39908
Medlem
Grandiosos avatar
I väntan på åtalet mot Peter Madsen kan den som vill här närmare bekanta sig med två andra
rätt omskrivna danska mördare (Ja, man kan nog tillåta sig att kalla PM en mördare, han
torde vara överbevisad om att vara just det) i två inte alltför långa dokumentärer.

Först ut en annan Peter, nämligen Peter Lundin fast kallar sig numera Bjarne Skounborg:
https://www.youtube.com/watch?v=ThJpH6iJZiE

Och så denne inte mindre ruskiga typen: Marcel Lychau Hansen, även kallad "Amagermannen".
https://www.youtube.com/watch?v=tZ8aBQm-J9Y

(Börjar handla om honom först kring 14:50)

Lundin: "En demonisk ånd besatte mig, handlede gennem mig - så i virkeligheden
var det ikke min skyld."


Kommer måntro Madsen att påstå nåt liknande vid kommande rättegången?
Citera
2018-01-14, 19:04
  #39909
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker du? Jag tycker att den danska polisen har skött fallet på ett utomordentligt bra sätt, plus att de svenska likhundarna har gjort ett alldeles utmärkt proffsigt jobb.
Så är det ju helt klart och inte minst Leif GW är ju imponerad av den danska polisen:

Leif GW Perssons hyllning till Kim Wall-utredarna
http://www.gp.se/nyheter/sverige/lei...arna-1.4898047

Ps. Fast det var allt lite synd att man ansett det lönlöst att vidare söka efter de saknade
mobiltelefonerna så det ska vara slutletat nu således från polisens sida.
Ska mobilerna kunna hittas så blir det nu upp till privata sportdykare om så ska ske.
Det är ju framför allt Madsens mobil som man gärna såg påträffad.

Man får väl ta och skaffa sig en dykarutbildning till våren kanske...
Fast först vore det kanske bäst att lära sig simma vilket undertecknad skam till
sägandes inte kan.
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2018-01-14 kl. 19:14.
Citera
2018-01-14, 19:07
  #39910
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så är det ju helt klart och inte minst Leif GW är ju imponerad av den danska polisen:

Leif GW Perssons hyllning till Kim Wall-utredarna
http://www.gp.se/nyheter/sverige/lei...arna-1.4898047

Nja. Jag tror snarare att det där var en förtäckt känga mot den svenska polisen.
Citera
2018-01-14, 19:46
  #39911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nä, men en yrkeskår håller ju ofta ihop. 1/Läkare försvarar andra läkare som gjort misstag t.ex., för man vet att "nästa gång kan det vara jag". Man hjälper varandra, och det som är speciellt med just journalister är att de har en direktröst i media. Både polis, andra myndigheter, TV, whatever lägger ju ner ett extra kol om det gäller ett brottsoffer som har anhöriga som har en röst i media. Jämfört med om brottsoffret skulle ha föräldrar som är kriminella missbrukare och lever i misär, och som ingen skulle lyssna på ändå. Det förstår du väl att det ÄR så? Vi tror att vi lever i ett jämlikt land, men vi gör egentligen inte det. Ett annat exempel: tror du att alla som blir stuckna i levern, får åtta experter på leverkirurgi och flera tänkbara transplanationsorgan influgna bara så där, som Anna Lindh fick?
2/ Bilden finns cashad någonstans, och länk till den finns någonstans i tråden. Du får leta själv om du är intresserad. Jag kommer ihåg att jag ryckte till lite över att vår Försvarsmakt hade varit inne och laddat ner bilden...

3/ Men samtidigt måste vi människor få dra på våra livserfarenheter, reagera med våra instinkter...
1/Vi har uppdrag granskning,Kalla Fakta mm.samt dokumentärfilmare som talar för de svaga.
När det gäller regeringsmedlemmar så kan man förstå att de gör sitt yttersta. Sverige är ju avhängiga av dem.
Förövrigt är det är samma vård för alla.Sedan kan det finnas oetiska läkare som prioriterar släkting. Vänskapskorruption finns överallt.Men blir de påkomna blir konsekvenserna väldigt hårda.
Det är mycket möjligt att Kims vänner/bror har knåpat ihop minnesfilmen i sitt sorgearbete.
Men GLÖM att TV skulle upplåta väldigt dyrbar sändningstid.Troligtvis har TV köpt in den och sänt den pga av allmänintresset.Min ena förälder var med i journalistförbundet (lite övrig släkt också).Det gav fri entré till evenemang. Men icke "direktröst" i media. Man kan ha yrkeskontakter naturligtvis så att man vet vem man ska kontakta. Men TV vill ju tjäna pengar på sin verksamhet och sänder inget som det inte finns ett intresse av.Du tror väl inte att vanliga journalister (KWs anhöriga är inte kända)kan tubba kanalchefer på TV? Helt befängd tanke.Hur skulle TV-utbudet då sett ut????

2/ Du kommer med sensationella nyheter. Skulle Svenska försvarsmakten ha varit inne och laddat ner en bild av PMs fru? Dessutom blåslagen? Misstänkte de misshandel av främmande nordkoreanska agenter? Sammankopplat med svensk mördad journalist? Vad är du för en journalist som inte dök huvudstupa i den här mysko historien? Vilket scoop det kunde ha blivit. WOW!

3/ Vad har du för livserfarenhet av bredaxlade,smalhöftade kvinnor då? Berätta för oss som missat den livserfarenheten.
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-14 kl. 20:02.
Citera
2018-01-14, 19:50
  #39912
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så är det ju helt klart och inte minst Leif GW är ju imponerad av den danska polisen:

Leif GW Perssons hyllning till Kim Wall-utredarna
http://www.gp.se/nyheter/sverige/lei...arna-1.4898047

Ps. Fast det var allt lite synd att man ansett det lönlöst att vidare söka efter de saknade
mobiltelefonerna så det ska vara slutletat nu således från polisens sida.
Ska mobilerna kunna hittas så blir det nu upp till privata sportdykare om så ska ske.
Det är ju framför allt Madsens mobil som man gärna såg påträffad.

Man får väl ta och skaffa sig en dykarutbildning till våren kanske...
Fast först vore det kanske bäst att lära sig simma vilket undertecknad skam till
sägandes inte kan.

Blir nog inte lett att hitta Madsens mobil,nej. Kanske man skulle försöka att använda nån slags bottentrål? Om då bottenförhållen tillåter det. Oavsett har dom nog alla bevis dom behöver vid det her laget.
Dykarutbildning tycker jag absolut du skulle skaffa dig. Det är en magisk värld där nere.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback