Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 11:47
  #13
Medlem
Tro inte det handlar om en muslimtjej i det här fallet. Vara ute mitt i natten ensam eller i sällskap. Nej, det stämmer bara inte. Vilsen unge med missbruksbakgrund, både henne och föräldrar eller en liten gumma med vänsterextremistiska/anarkistiska idéer.
Citera
2018-01-14, 11:52
  #14
Medlem
Kanske ville den unga damen bli gripen/omhändertagen/placerad nånstans; less på att driva runt på rymmen från hem o skola?
Tänkte att lite lagom radiobilsvandalism skulle greja biffen.
Sen blev hon bara hemkörd ändå.😶
Citera
2018-01-14, 11:58
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Antingen var hon sur på polisen för att dom inte skyddat henne mot det som händer i hennes område, eller så var hon sur på polisen för att dom försöker stoppa det som händer henne i hennes område.

Hur som helst kommer varken hon eller föräldrarna att få några påföljder. Det vet vi ju redan.
Polisen kan inte ens gripa en så ung person, bara överlämna henne åt sociala myndigheter.

ja det verkar hända en del i området men det finns kanske inga saker som hänger ihop så att säga?

"Polisen spärrade under natten och morgonen av området kring Sigtunagatan på Södervärn för teknisk undersökning. "

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...ervarn-i-malmo
Citera
2018-01-14, 12:18
  #16
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
ALLA statligt ägda fordon (inklusive militär)är undantagna regeln om trafikförsäkring då staten är garant. Detta gäller också vissa kommunala fordonsägare. Exempelvis SL.

Det kan hända att det är frivilligt men vad gäller polisens fordon så är de försäkrade hos kammarkollegiet.

https://www.kammarkollegiet.se/forsa...ch-trafikskada
Citera
2018-01-14, 12:26
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det kan hända att det är frivilligt men vad gäller polisens fordon så är de försäkrade hos kammarkollegiet.

https://www.kammarkollegiet.se/forsa...ch-trafikskada

Ni har rätt bägge två, då alla statliga fordon inkl polisens är försäkrade hos kammarkollegiet. De är även undantagna trafikförsäkring, och kammarkollegiet står för eventuella skador som uppkommer under tjänsteutövning.

Detta innebär att om en statligt anställd lånar en statlig bil utanför tjänsten, och smäller med den, så är den oförsäkrad och den anställde får stå för hela notan själv.
Citera
2018-01-14, 12:33
  #18
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Att ensam göra detta som tonårstjej mitt i natten skriker psykisk ohälsa alternativt ett personligt hat mot polisen. Hon kanske har en bror eller annan anhörig som blivit tagen eller åkt i fängelse. Låter mycket märkligt detta och har nog aldrig hört om något liknande.

Menar, att först slå sönder hela bilen (med vad föresten, nävarna?) för att sedan spotta och slåss mot poliserna låter i mina öron som ett mycket alarmerande och extremt labilt beteende.
Citera
2018-01-14, 13:08
  #19
Medlem
Kodasks avatar
Någon sprayade min lägenhetsvägg med "döda alla poliser ACAB" igår. Undra om det finns något samband. (Bor i området)
Citera
2018-01-14, 13:09
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Vet inte hur det är med försäkring på Polisens bilar, men använder dom vanliga bilförsäkringar kan nog föräldrarna krävs på ersättning av försäkringsbolaget.
Kan nog bli dyrt för ungjävelens föräldrar.

Tror inte de har eller kan försäkra sina bilar, det är skattebetalarna som betalar
Citera
2018-01-14, 13:23
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kodask
Någon sprayade min lägenhetsvägg med "döda alla poliser ACAB" igår. Undra om det finns något samband. (Bor i området)

Lider med alla poliser därute. Deras mandat är så pass tunt så ingen räds konsekvenserna av brottsliga handlingar längre. Vidare har man noll resepekt, då blir det så här.
Citera
2018-01-14, 13:37
  #22
Medlem
-Andreas-s avatar
'Fjortis fick road rage under mensen, sparkade sönder polisbil. Malmö - "Vi står helt handfallna, resurserna räcker inte till", säger polisens presstalesman och vädjar till allmänheten'

Nja.
Hon fick nog av att malmö polis inte reder ut grupp våldtäkterna, skottlossningar, bombdåd osv. Det är min teorí.
Citera
2018-01-14, 13:45
  #23
Avstängd
I Danmark som ligger ca 20 år Sverige i utvecklingen hade hon och hennes familj omedelbart förlorat lägenhetskontraktet i området. Sådant sker per automatik i Danmark
Citera
2018-01-14, 13:46
  #24
Medlem
Knivur-273s avatar
De skulle kunnat haft nytta av ett specialredskap som finns på museet nära där jag bor. Ibland kallat folkfångare. En två meter lång trästång med en speciellt utformad klyka av järn, med fjäderstålsblad på insidan.

Den vi har på museet där jag bor är den snälla sorten utan piggar på insidan.

Man kopplar delinkventen med ett halsgrepp hur enkelt som helst, som att fånga en orm med det redskapet för ormar.

Är man två eller tre stycken med var sitt redskap kan man hålla fast en varulv.
__________________
Senast redigerad av Knivur-273 2018-01-14 kl. 13:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback