Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 12:08
  #38377
Medlem
Honan6s avatar
Vilken ny historia ska den "bullbakande" mamman som inte går mot rött hitta på till den 19:e januari?

Mamman som flera gånger bett sina 3 vuxna barn om att hjälpa till att mörda hennes make Aki.

Hon som kastar ut sin egen son i kylan för att ge sängplatser till asylsökande som röker hasch i hemmet bland hennes minderåriga tvillingar - en av alla hennes kreativa handlingar för att få extra inkomster.

Mamman som har sex med asylsökande ynglingar för att "hon är kvinna och bejakar sin kropp". Blir fångad på en mobilfilm och kräver att den vuxna dottern JB ska ta på sig rollen som sexaktör.

Mamman som är helt kylig mot sonen A som gråter i luren när hon släppts efter första anhållandet och som dessutom hade tvingat honom att vittna falskt och säga att hon varit hemma med honom när föräldradådet skedde.

Hon som flera gånger har angett sin son som möjlig gärningsman för mordet på Göran och i förhör har sagt att hon var rädd för sonen. Han som var uppenbart ledsen över morfars död och grät högt i TR. Han som mer hade morfar som en fadersgestalt än sin egen pappa. Honom utsåg hon som mördare och trodde han skulle ta på sig skulden för 500 000.

Hon, som trott att hennes manipulativa makt och pengar skulle rädda henne från att bli inlåst på livstid, har nog hela tiden trott att hon ska klara sig undan straff. HON anser sig ju vara oskyldig.

Tack och lov, så blir denna hondjävul till mamma dömd även i HR och barnen får en chans till hyfsat normalt liv om de helt klipper banden med henne.
Citera
2018-01-14, 12:53
  #38378
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vilken ny historia ska den "bullbakande" mamman som inte går mot rött hitta på till den 19:e januari?

Mamman som flera gånger bett sina 3 vuxna barn om att hjälpa till att mörda hennes make Aki.

Hon som kastar ut sin egen son i kylan för att ge sängplatser till asylsökande som röker hasch i hemmet bland hennes minderåriga tvillingar - en av alla hennes kreativa handlingar för att få extra inkomster.

Mamman som har sex med asylsökande ynglingar för att "hon är kvinna och bejakar sin kropp". Blir fångad på en mobilfilm och kräver att den vuxna dottern JB ska ta på sig rollen som sexaktör.


Mamman som är helt kylig mot sonen A som gråter i luren när hon släppts efter första anhållandet och som dessutom hade tvingat honom att vittna falskt och säga att hon varit hemma med honom när föräldradådet skedde.

Hon som flera gånger har angett sin son som möjlig gärningsman för mordet på Göran och i förhör har sagt att hon var rädd för sonen. Han som var uppenbart ledsen över morfars död och grät högt i TR. Han som mer hade morfar som en fadersgestalt än sin egen pappa. Honom utsåg hon som mördare och trodde han skulle ta på sig skulden för 500 000.

Hon, som trott att hennes manipulativa makt och pengar skulle rädda henne från att bli inlåst på livstid, har nog hela tiden trott att hon ska klara sig undan straff. HON anser sig ju vara oskyldig.

Tack och lov, så blir denna hondjävul till mamma dömd även i HR och barnen får en chans till hyfsat normalt liv om de helt klipper banden med henne.

Hur blev det förresten med den delen när hon såg till att dessa baaarn blev misshandlade för att de hade filmat sexakterna. Vet att utredningen lades ner och så togs den väl upp igen, men vad hände sedan sedan?
Citera
2018-01-14, 13:10
  #38379
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Hm, ja kanske. Inser hon att det är kört, att hon har "hela världen" emot sig så lär hon vilja dra med sig andra i fallet. Sina egna barn.

Det vore på tiden i så fall. För frågan om hur hon tog livet av Aki måste ju klargöras. Att det åtalet mot JM "ogillas" i HR (som det pratas om) eller att man nöjer sig med att klubba vad TR slöt är inte särskilt nöjaktigt i mina ögon.
Citera
2018-01-14, 13:22
  #38380
Medlem
Bewitcheds avatar
Det jag funderar på är huruvida relationen mellan JM och avkomman bryts för gott (iaf många år framöver) i samband med domen. Eftersom dom är dömda alla tre och man kontrolleras och måste godkännas så verkar det osannolikt att de blir något mer.

Tydligt är ju om säkerheten riskeras så blir de avslag. Säkert kort att de blir det med tanke på deras inblandning.


Kriminalvården kan neka ett besökstillstånd om besöket till exempel skulle kunna äventyra säkerheten. För att göra denna bedömning gör Kriminalvården en utredning. Vi tittar på den intagnes omständigheter, till exempel vad han eller hon är dömd för. Oftast kontrolleras även du som ska komma på besök i till exempel Polisens misstanke- och belastningsregister. Om du bor utanför Sverige kan du behöva lämna in ett intyg utfärdat av behörig myndighet, som visar om du är straffad. Uppgifter om dig kan komma att registreras i Kriminalvårdens klientadministrativa system. Den intagne får vanligtvis kännedom om uppgifterna om dig.


Källa:

https://www.kriminalvarden.se/for-fa...-vanner/besok/
Citera
2018-01-14, 16:08
  #38381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vilken ny historia ska den "bullbakande" mamman som inte går mot rött hitta på till den 19:e januari?

Mamman som flera gånger bett sina 3 vuxna barn om att hjälpa till att mörda hennes make Aki.

Hon som kastar ut sin egen son i kylan för att ge sängplatser till asylsökande som röker hasch i hemmet bland hennes minderåriga tvillingar - en av alla hennes kreativa handlingar för att få extra inkomster.

Mamman som har sex med asylsökande ynglingar för att "hon är kvinna och bejakar sin kropp". Blir fångad på en mobilfilm och kräver att den vuxna dottern JB ska ta på sig rollen som sexaktör.

Mamman som är helt kylig mot sonen A som gråter i luren när hon släppts efter första anhållandet och som dessutom hade tvingat honom att vittna falskt och säga att hon varit hemma med honom när föräldradådet skedde.

Hon som flera gånger har angett sin son som möjlig gärningsman för mordet på Göran och i förhör har sagt att hon var rädd för sonen. Han som var uppenbart ledsen över morfars död och grät högt i TR. Han som mer hade morfar som en fadersgestalt än sin egen pappa. Honom utsåg hon som mördare och trodde han skulle ta på sig skulden för 500 000.

Hon, som trott att hennes manipulativa makt och pengar skulle rädda henne från att bli inlåst på livstid, har nog hela tiden trott att hon ska klara sig undan straff. HON anser sig ju vara oskyldig.

Tack och lov, så blir denna hondjävul till mamma dömd även i HR och barnen får en chans till hyfsat normalt liv om de helt klipper banden med henne.

Tror tyvärr att JM aldrig fullt ut kommer inse vad hon har ställt till med, det är hon inte kapabel till. Hon anser troligen att hon har gjort det som behövdes och skyller på att hon gjorde det för barnens, för familjens skull. Men hon har i själva verket enbart gjort det för sin egen. Barnen är bara hennes verktyg. Det konstanta suget efter allt mer och mer pengar och hennes sjuka personlighet är orsakerna till allt detta elände.
Citera
2018-01-14, 16:13
  #38382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det begriper alla. Ingen vettig människa kan tro ett ord av sån gallimatias. Är nog mer känslan av "den pinsamma tystnaden som uppstår" - när hon har pratat sånt strunt.
Man skäms å hennes vägnar.

Ja, pinsamheten är stor hos de flesta som tvingas lyssna på eländet (både den pinsamma figur JM är och det hon skyller på). Även när man själv sitter på kammaren och läser om det eller lyssnar på bandupptagningar. Man tänker: Vad säger människan? Hörde jag rätt? Kan inte Hikes tysta henne eller är Hikes helt enkelt för trött och har gett upp hoppet?
Citera
2018-01-14, 16:16
  #38383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Hur blev det förresten med den delen när hon såg till att dessa baaarn blev misshandlade för att de hade filmat sexakterna. Vet att utredningen lades ner och så togs den väl upp igen, men vad hände sedan sedan?

Vad jag vet är ärendet nedlagt, men för de misshandlade killarnas skull hoppas jag att ärendet tas upp på nytt. De blev ju svårt misshandlade av JMs kumpaner. Att få fram sanningen om misshandeln är också viktigt för att visa hur JM köpte torpeder, vilket i sin tur tydligt visar vad hon är kapabel till.
Citera
2018-01-14, 17:47
  #38384
Medlem
Bewitcheds avatar
Tog en rundtur på Hinseberg...

https://youtu.be/1RvIyPUve2k
Citera
2018-01-14, 19:45
  #38385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det vore på tiden i så fall. För frågan om hur hon tog livet av Aki måste ju klargöras. Att det åtalet mot JM "ogillas" i HR (som det pratas om) eller att man nöjer sig med att klubba vad TR slöt är inte särskilt nöjaktigt i mina ögon.

Tänk om det var så himla enkelt att han var full, stod längst ut på bryggan och JM knuffade ner honom i vattnet och AP inte klarade av att ta sig upp igen?
Citera
2018-01-14, 20:08
  #38386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tänk om det var så himla enkelt att han var full, stod längst ut på bryggan och JM knuffade ner honom i vattnet och AP inte klarade av att ta sig upp igen?
...och blev så förskräckt att han glömde att ta simtag och veva sig in ett par meter på grunt vatten och höll andan för att inte dra i sig något vatten (med kiselalger) och dog av självförvållad kvävning utan att ha dragit i sig något vatten ? Undrens tid är inte förbi......
Citera
2018-01-14, 20:15
  #38387
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tänk om det var så himla enkelt att han var full, stod längst ut på bryggan och JM knuffade ner honom i vattnet och AP inte klarade av att ta sig upp igen?

Min vän, det är avhandlat. Djupet var bälteshöjd till bröstvårtehöjd och även som medvetslös hade han fått kämpa för att dränka sig där. Inga spår av slag mot huvud eller bröstkorg (ja, inga märken på kroppen), inte tillräcklig alkoholhalt i hjärtblod eller lårven eller magsäck (hur det nu mättes) för att hindra full fysisk rörlighet, och ingen anledning att misstänka inhiberade livsreflexer. Därtill ej sjövatten i lungor eller de inre organ dit de små räkorna flödar med blodkärlen från lungorna hos den som drunknar i organiskt vatten med kiselalgshalt om, vad var det, minimum 900.000/liter?

Nä den gubben gick inte.
Citera
2018-01-14, 20:19
  #38388
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Frånvaron av den "bullmamman" gör onekligen gott för hennes avkommor. Ju längre tid och avstånd - desto gynnsammare förhållanden för att sanningen kommer fram.
Mördar-Johannas makt avtar, likaså de vuxna barnens rädsla och ångest över att göra mamma arg.
Hon har ju försökt att göra barnen helt beroende av henne och hennes pengar, som lättstyrda narkotikaberoende idioter, tyvärr.

Om de nu börjat tala sanning ger det ett litet hopp om att de börjar komma till insikt över den helvetespåverkan deras mor haft på dem och att hon alltid satt sig själv i första rummet.
Hoppas kan man i alla fall.

Ja, hur kommer Johannas story nu att se ut?
Jag tänker mig en empatistörd, uppretad och aggressiv hyena som är instängd i ett hörn.
Hur agerar den då? Lägger den sig ner som en undergiven och rädd hund?
Skulle inte tro det....
Jag tror på full attack. En mix av olika detaljer, där hon kommer att skuldbelägga barnen.

Kan bli en blandning av typ sånt här:
"Polisen och värsta, elakaste åklagaren har vänt barnen mot mig" - och så bölar hon.
"Är en komplott av polisen, åklagaren, Anki och barnen för att sätta dit mig. Det är barnen som är skyldiga - inte jag. Barnen köper sig fria genom att ljuga om mig."
"Är min jävla elaka mamma som mutat barnen att ljuga om mig. Hon har alltid hatat mig, sen jag var liten. Och så bölar hon.
"Mina idiotungar ljuger för att de är ute efter mormors pengar. De vill bara ligga bra till där! Idiooooter!"


Eller hur?

När lilla mamma är inlåst på sin välförtjänta livstid så kan telningarna börja växa på egen hand, fan vet om de inte rent av kan bli dugliga människor, tänker på de två i flocken som varit mest lojala med sin samvetslöse moder, äldsta dottern och resten av ungarna kommer ju att klara sig fint i livet bara de slipper tvångströjan från Johanna, förhoppningsvis kommer även DB och JB att komma till sans och ta avstånd och berätta hur det verkligen förhåller sig med allt sattyg som Johanna Möller ställt till med.

Vi får se vad framtiden har i sitt sköte för dem men slipper de Johanna Möller så kan det kanske ordna sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback