Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 11:54
  #18865
Medlem
Jag tror absolut människan har varit på månen men Apollo videon är ju helt klart fejk, att folk fortfarande envisas att tro att den är riktig är ju trakiskt.
Citera
2018-01-13, 12:34
  #18866
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Jag tror absolut människan har varit på månen men Apollo videon är ju helt klart fejk, att folk fortfarande envisas att tro att den är riktig är ju trakiskt.

Vilken Apollovideo är fejk? Förklara varför?

Se här varför man inte kunde filma det på 60-talet. https://www.youtube.com/watch?v=sGXTF6bs1IU
Citera
2018-01-13, 17:55
  #18867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-aao-flash
du får gärna redovisa för indata samt matematiken annars vet vi inte om det du skriver backas upp med siffror eller bara en tom mening.

Med parabolens snäva öppningsvinkel kunde man avgöra landarens position. Genom att mäta
signalfördröjningen kunde avståndet bestämmas och med hjälp av frekvensförskjutningen,
dopplereffekten, bestämdes landarens hastighet. Tekniskt sett en ganska enkel mätning. Ett
reportage sändes i Teknisk Magasin i början på 70-talet där man beskrev detta.
Citera
2018-01-13, 18:19
  #18868
Medlem
Att jag nu har ändrat mig att tro på månlandningen. Blir nog att jag tror det är svårare att fejka det.

Men visst såg det komiskt ut när dom visa ett klipp "youtube" där dom kastade burkar å diverse konstiga föremål på en av filmerna på månen Tror han kassta typ ett stativ eller något också. För å bevisa. Såklart lätt att misstänka bluff. Ser mer ut som en dåre hade åkt till månen
Citera
2018-01-14, 10:19
  #18869
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Att jag nu har ändrat mig att tro på månlandningen. Blir nog att jag tror det är svårare att fejka det.

Men visst såg det komiskt ut när dom visa ett klipp "youtube" där dom kastade burkar å diverse konstiga föremål på en av filmerna på månen Tror han kassta typ ett stativ eller något också. För å bevisa. Såklart lätt att misstänka bluff. Ser mer ut som en dåre hade åkt till månen


Idag skulle det vara enkelt att fejka månlandningen med all CGI och digital videoredigering. Så var inte fallet på 60-talet. Se min länkade video ovan.
Många yngre tror att det var fejk, mycket därför att det idag är lätt att fejka och dom minns inte hur tafflig filmtekniken var då. På 70/80-talet så var det inte många som trodde att månlandningen var fejk.

Kolla här vad "state of the art"-filmteknik kunde prestera nästan 10 år senare. https://www.youtube.com/watch?v=uLAsBzOOhLQ
Citera
2018-01-14, 12:45
  #18870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Idag skulle det vara enkelt att fejka månlandningen med all CGI och digital videoredigering. Så var inte fallet på 60-talet. Se min länkade video ovan.
Många yngre tror att det var fejk, mycket därför att det idag är lätt att fejka och dom minns inte hur tafflig filmtekniken var då. På 70/80-talet så var det inte många som trodde att månlandningen var fejk.

Kolla här vad "state of the art"-filmteknik kunde prestera nästan 10 år senare. https://www.youtube.com/watch?v=uLAsBzOOhLQ
Har för lite gb på mobilen för å kolla klippet men. Idag kan dom göra grafik å människor som man inte kan se om det var verkliga eller låtsas. Så jag mena ju 1969 var det för svårt.

Inte bara grafiskt utan också att hålla det hemligt i aria 51 😁
__________________
Senast redigerad av troligengud 2018-01-14 kl. 12:48.
Citera
2018-01-14, 12:59
  #18871
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Har för lite gb på mobilen för å kolla klippet men. Idag kan dom göra grafik å människor som man inte kan se om det var verkliga eller låtsas. Så jag mena ju 1969 var det för svårt.

Inte bara grafiskt utan också att hålla det hemligt i aria 51 😁

Du kan fortfarande idag år 2018 inte göra grafik på människor som inte är möjligt att ske skillnad på.
Inte när vi pratar om ansikten och även händernas rörelser.

Det syns väldigt tydligt att något inte stämmer. Ögonen är helt tomma för vi lycka fortfarande inte göra dom helt mänskliga. Händerna och fingrarna ser alltid av någon outgrundlig anledning stela och "döda". Det stämmer helt enkelt inte.

Tror det kommer dröja många år till innan vi är där. OM vi ens kommer kunna göra det helt rätt.
Det roliga är att gör man en människa lite sämre gjord så är det mer tilltalande i tex en tecknad eller datoranimerad film. Men om man försöker göra människan så verklighetstrogen som det bara går så reagerar något slags larmsystem i hjärnan för dom där extremt små detaljerna saknas.
Och med detaljer pratar jag inte om det grafiska utan mer om rörelser, skinnet rörelser under musklerna, ögonrörelserna, blickar mm mm.
Citera
2018-01-14, 13:05
  #18872
Medlem
Jo du har nog rätt. Jag tänkte nog lite för långt fram. Det jag sätt på vanliga spel så är det ju omänskliga rörelser och blickar som ser frånvarande ut. Men jag tänkte om dom riktigt gick in för å lura så skulle det gå ? 😨

Sen fanns det och finns konstnärer som kan måla av folk helt verkligt. Men det är för mycke jobb som sagt. Skulle ta 10 år för dom bästa målarna att fejka en hel månlandning lol

Sen kan man ju undra om austronauternas konstiga uttalande. Om det kan bero på om dom fick några skador av radioaktiviter eller något. Vet man om dom ändrar personlighet efter resan . Man tycker ju man skulle vara helt extas å vilja prata om sin upplevelse för alla
__________________
Senast redigerad av troligengud 2018-01-14 kl. 13:19.
Citera
2018-01-14, 13:31
  #18873
Medlem
JustBecauses avatar
Sanden som sprutar från hjulen på rovern är nog det absolut svåraste att fejka så att det stämmer överens med (nästan) vakuum och månens gravitation: https://www.youtube.com/watch?v=EliLP5uEYAU
Citera
2018-01-25, 07:51
  #18874
Medlem
Massimo Mazzucco har precis släppt en över 3 timmar lång dokumentär där han intervjuar kända modefotografer och filmfotografer om vad dom tror om äktheten.
Än så länge finns den inte textad på engelska men han trodde han skulle vara klar med textningen om några månader.
Citera
2018-01-25, 08:58
  #18875
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rylle63
Massimo Mazzucco har precis släppt en över 3 timmar lång dokumentär där han intervjuar kända modefotografer och filmfotografer om vad dom tror om äktheten.
Än så länge finns den inte textad på engelska men han trodde han skulle vara klar med textningen om några månader.

Kan ju vara på sin plats med en presentation av Massimo:
Italiensk filmskapare och professionell konspirationsteoretiker med egen konspirationshemsida och tidigare konspirationsfilmer om t.ex 9-11, Robert Kennedy, cancer och ufon..
Hans påståenden att det går toppen att bota cancer med bakpulver slutade minst sagt tråkigt med att doktorn han samarbetade med fråntogs sin licens och fälldes för dråp efter att en patient avlidit..

Hans hemsida: https://www.luogocomune.net/LC/
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-01-25 kl. 09:22.
Citera
2018-01-25, 10:12
  #18876
Medlem
5
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kan ju vara på sin plats med en presentation av Massimo:
Italiensk filmskapare och professionell konspirationsteoretiker med egen konspirationshemsida och tidigare konspirationsfilmer om t.ex 9-11, Robert Kennedy, cancer och ufon..
Hans påståenden att det går toppen att bota cancer med bakpulver slutade minst sagt tråkigt med att doktorn han samarbetade med fråntogs sin licens och fälldes för dråp efter att en patient avlidit..

Hans hemsida: https://www.luogocomune.net/LC/
Ja han är väldigt kontroversiell.
Filmen har tagit 2 år att göra.
Hans mest omtalade film till dags dato är September 11-The New Pearl Harbor.
__________________
Senast redigerad av rylle63 2018-01-25 kl. 10:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback