Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 22:48
  #673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
Det är nog bara den dagliga patrulleringen. Men efter skjutningarna så är vi nog lite mer på tårna så fort den är uppe.

Varför försvinner mina inlägg när jag trycker på "skicka svar", inte första gången?
Polisbilar snurrade runt på järvafältet oxå så det är nog ingen vanlig rutinkontroll direkt
Citera
2018-01-13, 22:53
  #674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeytanCakal
Polisbilar snurrade runt på järvafältet oxå så det är nog ingen vanlig rutinkontroll direkt
PÅ Järvafältet? Ja då är det ju något som hänt.
Citera
2018-01-13, 23:30
  #675
Medlem
Mussekussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Varför har han inte lyckats medla mellan grupperingarna som var vänner innan då? Är han efterbliven eller?


Vad finns det att medla med? Att båda gängen ska dela på Rinkeby och få in mindre cash?
Citera
2018-01-13, 23:46
  #676
Medlem
lonewolf163s avatar
En vit Volvo XC70 civilare jagade en Somalier från centrum, sen blev det fler poliser och Somaliern med en luva blev plockad av civil klädda insatsstyrkan ,, kanske nåt om pizzeria mordet?
Citera
2018-01-14, 00:03
  #677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolf163
En vit Volvo XC70 civilare jagade en Somalier från centrum, sen blev det fler poliser och Somaliern med en luva blev plockad av civil klädda insatsstyrkan ,, kanske nåt om pizzeria mordet?
Poliserna är på hugget för dom vet att det kommer ske en ny skjutning när som..
Citera
2018-01-14, 00:16
  #678
Medlem
788578s avatar
Kvällens aktiviteter kanske har med kidnappningen att göra? Polisen vet att de första timmarna är kritiska så de lär kasta nätet brett.
Citera
2018-01-14, 02:07
  #679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussekussen
Vad finns det att medla med? Att båda gängen ska dela på Rinkeby och få in mindre cash?
Don’t believe you, du menar att den äldste somaliern som bestämmer tycker det är en bra ide att hans yngre landsmän skjuter ihjäl varandra, skulle vilja påstå att du är ute och cyklar!
Citera
2018-01-14, 04:12
  #680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolf163
En vit Volvo XC70 civilare jagade en Somalier från centrum, sen blev det fler poliser och Somaliern med en luva blev plockad av civil klädda insatsstyrkan ,, kanske nåt om pizzeria mordet?

Säkert är Rinkeby hårt bemannat just nu med tanke på den senaste aktiviteten. Säkerligen är narkotikaförsäljningen även lite under is för tillfället - eller förflyttad.

DP och Shottaz skjuter verkligen sig själva i fötterna med detta krig. Försäljningen skedde helt öppet förut, sedan flyttades till olika garage. Undrar om det ens sker där idag. Måste vara en ekonomisk förlust iallalfall.

Edit;

https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...igt-Stockholm/

Butiksrån i Tensta igår kväll, det kan förklara den lågt flygande helikoptern.
__________________
Senast redigerad av divadude 2018-01-14 kl. 04:42.
Citera
2018-01-14, 09:51
  #681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Dom där två bröderna som blev klippta på café mynta var väl för att dom inte dela med sig av planer för något rån till kärnan av DP så lacka dom ? Så startades väll konflikten . Modigt att ställa sig på två döda bröder sida om man inte har några blodsband .

Sen är det inte dumt att konflikten handlar om ett så gammalt rån ?


Nej, om jag förstått det rätt så var det DP-killarna som delade med sig om information till en lite äldre kompis om ett bra ställe att råna och erbjöd honom att råna stället tillsammans med DP. Istället gick killen till sina polare (shottaz förmodar jag) och rånade stället med de istället. DP lackar på honom och dödar honom i en skog. Därefter dödar hans polare en av DPs killar vid en bensinmack. I samband med det blir DP utkörda ur Rinkeby i över ett år. De kommer tillbaka och inleder starkt direkt med dubbelmordet på Cafe Mynta
Citera
2018-01-14, 11:18
  #682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Stämmer, var efter biljakten och mordförsöket där han åkte med sin tjej.

Du menar Herman?
Ja han golade, men ingen annan därifrån väl? Herman är väl utkastad?
Citera
2018-01-14, 11:31
  #683
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimhamnGhetto
Nej, om jag förstått det rätt så var det DP-killarna som delade med sig om information till en lite äldre kompis om ett bra ställe att råna och erbjöd honom att råna stället tillsammans med DP. Istället gick killen till sina polare (shottaz förmodar jag) och rånade stället med de istället. DP lackar på honom och dödar honom i en skog. Därefter dödar hans polare en av DPs killar vid en bensinmack. I samband med det blir DP utkörda ur Rinkeby i över ett år. De kommer tillbaka och inleder starkt direkt med dubbelmordet på Cafe Mynta

låter om ett bråk i sandlådan

med automatvapen alltså
Citera
2018-01-14, 12:31
  #684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
låter om ett bråk i sandlådan

med automatvapen alltså


Jo men lite va . Och killen som sa att det säljs fullt med droger i byn fortfarande tror jag helg på , men såklart att den höga polis närvaron i området påverkar försäljning av narkotika . Tycker somalierna borde sluta bråka om något gammal jäkla rån och istället försöka kontrollera knarkhandeln och sätta lite organsationen på det . Så många som vill ha droger i Sthlm och många becknare bor i Västerort
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback