Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 02:30
  #193
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasmine.93
Tänker inte sitta och skriva om hans privat liv tycker bara folk borde visa hänsyn åt hans familj ingen förtjänar detta. Det är hans familj som lider och folk sitter här och skriver massa skit. Han var världens underbaraste kille & gav alltid en ett leende på läpparna och till alla andra som pratar så mycket skit om alla dessa människor som drabbas av detta tänk på deras familjer. Var är folks medkänsla?

Jag antar att vår medkänsla är med alla hans offer? Åtminstone alla de bland hans offer som inte i likhet med honom levde ett parasitiskt liv som går ut på att utnyttja och skada andra människor? Hur är det med din medkänsla med alla hans offer?
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-01-14 kl. 02:32.
Citera
2018-01-14, 03:17
  #194
Medlem
Är det nån som har en bild på "L*MINE S*my H*ifi"? Jag tror jag har sett den här snubben ett par gånger men är fan inte säker. Skicka i pm om ni inte vill länka öppet osvosv.
Citera
2018-01-14, 04:07
  #195
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Är det nån som har en bild på "L*MINE S*my H*ifi"? Jag tror jag har sett den här snubben ett par gånger men är fan inte säker. Skicka i pm om ni inte vill länka öppet osvosv.
Hans FB finns i tråden.
Citera
2018-01-14, 04:18
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hans FB finns i tråden.

Ne, den har blivit inaktiverad
Citera
2018-01-14, 05:15
  #197
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Ne, den har blivit inaktiverad

Nix.

https://www.facebook.com/samy.haifi
Citera
2018-01-14, 08:08
  #198
Medlem
-den döda låg ca. 1m ut på den smala körfältet på gatan.(där finns bara en körfält)
-en stort blodpöl rann från hans huvud,det verkar så att han sköts där och dog på stället.
-den andra låg ca 10-20m därifrån -troligen försökte han fly.
-4 skott hördes.

-om skotten avlossades från en bil, det kan betyda att BO-s gick fram till bilen - dvs. de var bekantar.
-skytten träffade bra och alla skott hamnade på "rätt" ställen.
-skottens banan hamnar mot husets entré rutor, och den är inte skadats.

-strax innan skottlossningen hördes kraftiga explosioner vid Ystadsgatan och senare en bil med trasigt avgas körde i högt fart Ystadsgatan-jönköpingsgatan.(flera gånger)
Citera
2018-01-14, 08:09
  #199
Moderator
Chantres avatar
HD hade något om att det troligen var minst två skjutvapen inblandade.
Citera
2018-01-14, 08:26
  #200
Medlem
Kan väl säga som såhär att precis som i den vanliga världen så finns de både genomruttna rötägg och bra personer med hög moral i den kriminella världen. Har träffat på båda sorterna i mitt liv och Samy var tyvärr inte ett rötägg som förtjäna detta, utan tillhör snarare den andra kategorin, även om jag förstår att ni som aldrig träffat snubben utan bara läst hans register på lexbase tror något annat.

Säger inte att han va guds bästa barn men att han ändå är bättre än de flesta i den världen han levde i..
Citera
2018-01-14, 08:55
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tågaborg är inte så "lugnt och fint" som många vill få det till. Var väl inte så längesedan en hel park där spärrades av pga något som är dolt i dunkel? (Vikingsbergsparken fick jag reda på nu, hittar inget om just det som hände i media, men det var ett stort polispådrag med helikoptern uppe bland annat.)

Sen är Pålsjö skog rätt så utsatt av det vanliga i parker och dyl. Personrån, ofredande m.m.
Polisen planerade ju att ha joggande hundpoliser där för något år sedan.
Pålsjö skog är minst lika brottsdrabbat som t.ex Jordbodalen, skillnaden är att "Pålsjö" är "finare" och därför utförs det åtgärder för att stävja det som händer där.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...-i-palsjo-skog

Klart de händer saker i Helsingborg men inget som gemene man behöver va rädd för. Vet att ett par kvinnor blivit utsatta för ofredande i joggingspåren i pålsjö men känns som att de upphörde rätt snabbt när polisen började lägga sina joggingturer där.

Är man så jävla rädd av sig är de bara att undvika att röra sig på dessa platser ensam sent på kvällen.

Har själv bott på Elineberg större delen av mitt liv och har aldrig känt mig orolig i jordbodalen, vet att de har hänt en del skit där som personrån osv men det är väldigt sällan och de brukar gå rätt många år mellan händelserna.

Edit; googlade lite snabbt och kunde inte hitta ett enda fall av personrån i pålsjö skog..
__________________
Senast redigerad av ageton 2018-01-14 kl. 09:04.
Citera
2018-01-14, 09:14
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
3 års fängelse.
2/3 av det så kom han förmodligen ut för 4-5 månader sedan.

Stämmer ganska bra. Enligt denna artikeln kom de båda ut i juli -17.

https://www.expressen.se/kvallsposte...kten-att-doda/
Citera
2018-01-14, 09:39
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ageton
Kan väl säga som såhär att precis som i den vanliga världen så finns de både genomruttna rötägg och bra personer med hög moral i den kriminella världen. Har träffat på båda sorterna i mitt liv och Samy var tyvärr inte ett rötägg som förtjäna detta, utan tillhör snarare den andra kategorin, även om jag förstår att ni som aldrig träffat snubben utan bara läst hans register på lexbase tror något annat.

Säger inte att han va guds bästa barn men att han ändå är bättre än de flesta i den världen han levde i..
Jag blir väldigt orolig för dig och dina värderingar om du klassificerar killen som "en bra person med hög moral". För kort tid sedan kom han ut efter ett avtjänat straff för ett grovt rån där butikspersonal fick lida för hans framfart, personal som sannolikt mår/har mått fruktansvärt dåligt av det. Butiksägaren drabbades av stora kostnader, etc, etc... Utan att veta tror jag att han hittat på en del annat som orsakat lidande och kostnader för andra människor, inte minst hans familj.
En bra person med hög moral beter sig inte på det sättet. De bidrar i stället till ett bra samhälle, utbildar sig, söker jobb, rättar sig efter lagar och regler o s v.
Han var kanske, jag kände inte honom, trevlig och bra mot sin närmaste omgivning men det kvalificerar varken honom eller någon annan till epitetet "bra person med hög moral".
Citera
2018-01-14, 10:09
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Ne, den har blivit inaktiverad


Nej den har inte blivit det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback