Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 01:36
  #38365
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppenbarligen har frånvaron av lilla mamma gjort gott för barnen, helt plötsligt så kan de tala sanning och berätta hur det egentligen förhåller sig, Wenna gjorde rätt som krävde restriktioner för Johanna Möller, hon har en svårt skadlig inverkan på sin omgivning.

Ska bli intressant att höra Johanna Möller nu när den delen är krossad, vad fan ska hon hitta på nu då?
Frånvaron av den "bullmamman" gör onekligen gott för hennes avkommor. Ju längre tid och avstånd - desto gynnsammare förhållanden för att sanningen kommer fram.
Mördar-Johannas makt avtar, likaså de vuxna barnens rädsla och ångest över att göra mamma arg.
Hon har ju försökt att göra barnen helt beroende av henne och hennes pengar, som lättstyrda narkotikaberoende idioter, tyvärr.

Om de nu börjat tala sanning ger det ett litet hopp om att de börjar komma till insikt över den helvetespåverkan deras mor haft på dem och att hon alltid satt sig själv i första rummet.
Hoppas kan man i alla fall.

Ja, hur kommer Johannas story nu att se ut?
Jag tänker mig en empatistörd, uppretad och aggressiv hyena som är instängd i ett hörn.
Hur agerar den då? Lägger den sig ner som en undergiven och rädd hund?
Skulle inte tro det....
Jag tror på full attack. En mix av olika detaljer, där hon kommer att skuldbelägga barnen.

Kan bli en blandning av typ sånt här:
"Polisen och värsta, elakaste åklagaren har vänt barnen mot mig" - och så bölar hon.
"Är en komplott av polisen, åklagaren, Anki och barnen för att sätta dit mig. Det är barnen som är skyldiga - inte jag. Barnen köper sig fria genom att ljuga om mig."
"Är min jävla elaka mamma som mutat barnen att ljuga om mig. Hon har alltid hatat mig, sen jag var liten. Och så bölar hon.
"Mina idiotungar ljuger för att de är ute efter mormors pengar. De vill bara ligga bra till där! Idiooooter!"
Citera
2018-01-14, 01:41
  #38366
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det måste väl (för guds skull) Rätten begripa. Wenna gör det i alla fall.
Det begriper alla. Ingen vettig människa kan tro ett ord av sån gallimatias. Är nog mer känslan av "den pinsamma tystnaden som uppstår" - när hon har pratat sånt strunt.
Man skäms å hennes vägnar.
Citera
2018-01-14, 01:48
  #38367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bland annat så här sa JM i Tingsrätten (domen) angående alibi:

Forskning säger att man söker alibi även om man är oskyldig”.


Jasså? Gör man? Är man oskyldig säger man väl sanningen, annars blir man inte trodd. Hon pratar mycket om forskning, barnkonventionen, gränspsykoser, överjaget som spelar mot underjaget och annat blarr, som jag antar att Rätten vet är skitsnack. Hon vet inte ens vad dessa ord och fraser innebär.

Om MRs motiv säger hon bland annat detta:

"...Mohammad Rajabi hade skäl att begå gärningarna eftersom han riskerade att bli
bostadslös på grund av Göran Möller....
"

Tror inte att någon mördar för en sån sak. Inte ens MR.
Hon svarar inte som subjekt utan försöker inta en position som en ("professionell") iakttagare utifrån. Hon "förklarar och lägger till rätta", om "den tilltalade" och om alla andra aktörer i detta abstrakta spel.
Citera
2018-01-14, 02:01
  #38368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hon svarar inte som subjekt utan försöker inta en position som en ("professionell") iakttagare utifrån. Hon "förklarar och lägger till rätta", om "den tilltalade" och om alla andra aktörer i detta abstrakta spel.

Precist. Hon lägger bollen i någon annans knä ..............direkt.
Citera
2018-01-14, 02:11
  #38369
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hon svarar inte som subjekt utan försöker inta en position som en ("professionell") iakttagare utifrån. Hon "förklarar och lägger till rätta", om "den tilltalade" och om alla andra aktörer i detta abstrakta spel.
Det är nog så hon alltid agerat, när hon styrt "mindre vetande" (enligt henne), som familjemedlemmar, flyktingar, diverse karlar hon haft osv.
Citera
2018-01-14, 02:16
  #38370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hon svarar inte som subjekt utan försöker inta en position som en ("professionell") iakttagare utifrån. Hon "förklarar och lägger till rätta", om "den tilltalade" och om alla andra aktörer i detta abstrakta spel.


Pinsamt är bara förnamnet.
Samt att hon pratar om sig själv, skickar snurriga brev om sig själv, i tredje person.
Citera
2018-01-14, 02:17
  #38371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Frånvaron av den "bullmamman" gör onekligen gott för hennes avkommor. Ju längre tid och avstånd - desto gynnsammare förhållanden för att sanningen kommer fram.
Mördar-Johannas makt avtar, likaså de vuxna barnens rädsla och ångest över att göra mamma arg.
Hon har ju försökt att göra barnen helt beroende av henne och hennes pengar, som lättstyrda narkotikaberoende idioter, tyvärr.

Om de nu börjat tala sanning ger det ett litet hopp om att de börjar komma till insikt över den helvetespåverkan deras mor haft på dem och att hon alltid satt sig själv i första rummet.
Hoppas kan man i alla fall.

Ja, hur kommer Johannas story nu att se ut?
Jag tänker mig en empatistörd, uppretad och aggressiv hyena som är instängd i ett hörn.
Hur agerar den då? Lägger den sig ner som en undergiven och rädd hund?
Skulle inte tro det....
Jag tror på full attack. En mix av olika detaljer, där hon kommer att skuldbelägga barnen.

Kan bli en blandning av typ sånt här:
"Polisen och värsta, elakaste åklagaren har vänt barnen mot mig" - och så bölar hon.
"Är en komplott av polisen, åklagaren, Anki och barnen för att sätta dit mig. Det är barnen som är skyldiga - inte jag. Barnen köper sig fria genom att ljuga om mig."
"Är min jävla elaka mamma som mutat barnen att ljuga om mig. Hon har alltid hatat mig, sen jag var liten. Och så bölar hon.
"Mina idiotungar ljuger för att de är ute efter mormors pengar. De vill bara ligga bra till där! Idiooooter!"

En svavelosande domedagspredikan när hon inser att loppet är kört?
Citera
2018-01-14, 02:25
  #38372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det är nog så hon alltid agerat, när hon styrt "mindre vetande" (enligt henne), som familjemedlemmar, flyktingar, diverse karlar hon haft osv.

Psykopaten i ett nötskal. Såna älskar att styra och ställa.
Vad ska hon nu göra när hon hamnar på kåken? Hålla föreläsningar för damerna där om "överjaget och underjaget och hur dessa spelar med/mot varandra"? Om "Gränspsykoser" som varar i flera månader?

Hon kommer bli lynchad av de andra kvinnorna. Att kliva in som en besserwisser som ska tala om hur saker och ting förhåller sig inför en sån publik kan aldrig sluta lyckligt.
Citera
2018-01-14, 02:27
  #38373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hon svarar inte som subjekt utan försöker inta en position som en ("professionell") iakttagare utifrån. Hon "förklarar och lägger till rätta", om "den tilltalade" och om alla andra aktörer i detta abstrakta spel.

Snacka om att distansera sig!
(Har för mig att ubåtsmannen Madsen gör/gjorde samma sak, alltså talade om sig själv i 3e person)
__________________
Senast redigerad av zilvereko 2018-01-14 kl. 02:30.
Citera
2018-01-14, 02:38
  #38374
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
min fetning: själv är jag ju inte så säker på att detta tre inte var inblandade i mordet på Aki och är mer av den åsikten att de på något sätt tror att OM de är behjälpliga att nita Mördar-Johanna för inblandningen på Göran så kanske kanske de kan komma i åtnjutande av Ankis kosing.
Drar den slutsatsen av att de ju bevisligen inte varit sanningsenliga vid tidigare förhör och så detta "inga kommentarer" som rapades upp ett stort antal gånger i stället för att svara på enkla frågor
Visst kan det vara så, att de kanske hoppas att kunna komma i åtnjutande av Ankis pengar, låter inte alls otroligt, tvärtom. Låter snarare som ett förväntat resultat av Johannas uppfostran/prägling av barnen. Dock tror jag inte att pengarna är enda anledningen.

Finns ju faktiskt en liten möjlighet att barnen vill lätta sitt samvete, att JM förlorat sin makt.
Jag tänker också på att JM, JB och DB tidigare varit så tajta, de har umgåtts hela tiden.
Inte för att de lär sakna den typen av umgänge som JM erbjöd, men kanske de ändå saknar som en fast punkt nu och vill ha en nära relation med sin mormor? Så länge de ljuger för att hjälpa JM så lär mormor aldrig lita på dem. Sen så tror jag också att JB, DB och JJ är inblandade på ett eller annat vis i mordet på Aki. Hoppas verkligen att de talar sanning om detta till slut, annars kommer det att förfölja dem för resten av livet.

OM det nu skulle vara så att de framförallt vill ligga bra till hos Anki pga hennes pengar så skulle jag inte direkt gråta över om JM:s barn skulle få en liten summa.
Bara känslan att JM får veta att barnen får men inte hon är en klockren "karma-is-a-bitch"- situation.
Å andra sidan tycker jag att det var rätt tänkt av Anki när hon sa att hon bestämt sig att skänka bort pengarna.
Citera
2018-01-14, 02:45
  #38375
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Psykopaten i ett nötskal. Såna älskar att styra och ställa.
Vad ska hon nu göra när hon hamnar på kåken? Hålla föreläsningar för damerna där om "överjaget och underjaget och hur dessa spelar med/mot varandra"? Om "Gränspsykoser" som varar i flera månader?

Hon kommer bli lynchad av de andra kvinnorna. Att kliva in som en besserwisser som ska tala om hur saker och ting förhåller sig inför en sån publik kan aldrig sluta lyckligt.
Precis. Att kliva in som en "bildad" besserwisser lär locka fram vissa aggressioner hos de andra kvinnorna. Att Mördar-Johanna dessutom jobbat som "soctant" och haft fosterbarn och flyktingar hon utnyttjat lär öka aggressionsnivån. Tänk bara så många av de intagna som säkert har dåliga erfarenheter av både fosterhem och soctanter.....
Nu kommer Mördar-Johanna att få passa sig.
Äntligen, kan jag faktiskt tycka.
Med tanke på allt ont hon gjort.
Citera
2018-01-14, 02:49
  #38376
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En svavelosande domedagspredikan när hon inser att loppet är kört?
Hm, ja kanske. Inser hon att det är kört, att hon har "hela världen" emot sig så lär hon vilja dra med sig andra i fallet. Sina egna barn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback