• 16 764 online
  • 1 180 430 medlemmar
  • 60 950 696 inlägg
  • 6
  • 7
2018-01-13, 08:46
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Haha det låter ju inte alls smart. 1 gång i veckan är på tok för mycket. Rent teoretiskt skulle de ju gå men det psykologiska suget skulle bli påfrestande av att ta så ofta tror jag.

Klart det går ts. Men alla klarar det inte. Jag har som grej att jag brukar ta opiater när jag är sjuk. Typ nu var jag förkyld gick jag till doktorn och hämta cocillana. Funkar bra för mig och gör säkert det för flera.

Så länge du kan respektera opiater och har någon bild av vad som kan hända om du skulle trilla ditt så kan du nog experimentera. Det är ju inte någon jätte spännande drog. Väldigt gött såklart bara. Är du i någon form av livskris borde du kanske låta bli, lättare att fastna då säkert.
Det lät smart tyckte jag, men märktes fort vid ett försök att sluta, att det var väldigt dumt haha
Citera
2018-01-13, 13:07
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennisdenko
Det lät smart tyckte jag, men märktes fort vid ett försök att sluta, att det var väldigt dumt haha
Gillar du opiater kan du testa att gå över till kratom. Det är en mildare opiod som du kan ta 1 gång i veckan. Du kan fortfarande bli beroende och få at om du tar dagligen men finns många som tar kratom 1-3 gånger i veckan utan problem.
Citera
2018-01-14, 01:22
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
1. Är det möjligt att bruka opiater/opioider någon gång ibland utan att hamna i ett missbruk? Eller är suget efter substansen alldeles för starkt?
2. Hur ser det ut för er, hur ofta brukar ni opiater/opioider?

Har själv ingen erfarenhet, därav mina frågor. Är lite småsugen att prova diverse opiater/opioider men vill absolut inte fastna i ett missbruk. Båda mina föräldrar har varit heroinmissbrukare, min mamma dog av en överdos, så sannolikheten att jag utvecklar ett missbruk antar jag är något förhöjt. Om genetik har något med saken att göra det vill säga. Vet inte vad forskning säger om saken så kan inte dra några slutsatser.

Ett år sedan inlägget, TS.
Du har inte tagit något dumt beslut att testa hoppas jag?
Det är inte utan anledning man säger att det är beroendeframkallande. Och om du upplever något som du mår bra av, visst är det väl klart man vill uppleva det igen? Det är så det börjar..
De negativa sidorna märker man inte av i början. Man blir inte beroende efter en gång. Och det är precis det som är så lurigt. Man testar en gång, och dagen efter tänker man "att det var ju gött, men jag känner inte att jag måste ta det igen", och det är därför man testar en gång till. Och en gång till. Och en gång till.... Man tänker hela tiden att man kan sluta, och att man inte är beroende. Men man vill ändå testa en gång till. Sen innan man vet ordet av det så är det vardag. Och sen blir det istället "okej, en sista gång" , "bara idag med", jag slutar imorgon" osv. Sen helt plötsligt är det allt du tänker på.

Hade jag varit du så hade jag hållt mig så långt ifrån det som möjligt. Att du sen har missbrukare i släkten ökar definitivt inte dina odds att inte fastna.

Livet är för värdefullt för att chansa!
Citera
  • 6
  • 7