Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-08, 01:48
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Tack!

Undrar vad som är det verksamma ämnet när den inte innehåller aluminium etc.

Bikarbonat.

Vill du ha en deo som är naturligare med bra effekt så testa Thai deo. Du hittar den på hälsokosten bl a.
Innehåller bara vatten och alun. Alun är ett aluminumsalt som inte absorberas av huden (som de andra aluminumsalter i vanliga deodoranter gör).

Thai deon finns i sprayform och kristallform.
Neutraliserar svettodören, du svettas inte lika mycket. Mycket bättre effekt än de flesta deodoranter.
Citera
2018-01-08, 03:16
  #14
Medlem
Som ovan nämnde, BIKARBONAT. Skulle aldrig använda något annat och fungerar för mig bättre än skräpet dom lyckats övertyga dig att du behöver. Bara testa dig fram med mängd. Jag tar lite på fingrarna, några droppar vatten, smeta in. Förträffligt.

Allvarligt talat, läser ingen vad som är i skiten de köper? Börjar bli allvarligt trött på de där asen på marknadsavförings-avdelningen som får oss att tro att simma i nån slags oas av toxisk smörja är en bra idé.
Citera
2018-01-11, 01:55
  #15
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
Bikarbonat.

Vill du ha en deo som är naturligare med bra effekt så testa Thai deo. Du hittar den på hälsokosten bl a.
Innehåller bara vatten och alun. Alun är ett aluminumsalt som inte absorberas av huden (som de andra aluminumsalter i vanliga deodoranter gör).

Thai deon finns i sprayform och kristallform.
Neutraliserar svettodören, du svettas inte lika mycket. Mycket bättre effekt än de flesta deodoranter.


Du menar typ gnugga med det i duschen?
Problemet är väl att det inte stannar kvar i armhålan?
Citera
2018-01-11, 01:58
  #16
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
Bikarbonat.

Vill du ha en deo som är naturligare med bra effekt så testa Thai deo. Du hittar den på hälsokosten bl a.
Innehåller bara vatten och alun. Alun är ett aluminumsalt som inte absorberas av huden (som de andra aluminumsalter i vanliga deodoranter gör).

Thai deon finns i sprayform och kristallform.
Neutraliserar svettodören, du svettas inte lika mycket. Mycket bättre effekt än de flesta deodoranter.


Jag har testat sådan där kristalldeo. Jasg tycker inte den är stark nog. Svårt att veta om den är applicerad också. Det är ju som att gnida en blöt sten i armhålan, inget lossnar från den.
Citera
2018-01-11, 02:01
  #17
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Tack.

Jag svettas inte mycket, men det luktar svett.

Dricker du tillräckligt med vatten?

Öka vatten intaget
Citera
2018-01-11, 02:04
  #18
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Dricker du tillräckligt med vatten?

Öka vatten intaget


Känner igen det där. Man luktar värre om man dricker för lite.
Jag dricker tillräckligt. Det är mer det att man luktar lute svett om man går en halv dag utan deo.
Det är inte eftertraktat i dagens samhälle.
Väldigt renlig av mig. Vill optimera.
Citera
2018-01-11, 23:57
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Du menar typ gnugga med det i duschen?
Problemet är väl att det inte stannar kvar i armhålan?

Bikarbonat är det verksamma ämnet i Na14.

Men... Du kan blanda ut Bikarbonat med vatten, hälla i en sprayflaska och sen bara spraya i armhålan.

Luktar det väldigt illa och du inte svettas så mycket så köp en flaska Tea tree oil från hälsokosten. Smörj in armhålorna med den som den är.
Citera
2018-01-12, 21:08
  #20
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
Bikarbonat är det verksamma ämnet i Na14.

Men... Du kan blanda ut Bikarbonat med vatten, hälla i en sprayflaska och sen bara spraya i armhålan.

Luktar det väldigt illa och du inte svettas så mycket så köp en flaska Tea tree oil från hälsokosten. Smörj in armhålorna med den som den är.


Att smörja in med tea tree som den är ger väl feta brännskador...
Citera
2018-01-13, 22:50
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Att smörja in med tea tree som den är ger väl feta brännskador...

En droppe räcker. Är du nyrakad så kan det svida lite.
Och den används bl a till att läka brännsår så du kanske har rört ihop det.
Citera
2018-01-16, 22:10
  #22
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
En droppe räcker. Är du nyrakad så kan det svida lite.
Och den används bl a till att läka brännsår så du kanske har rört ihop det.


Har för mig jag läste någon artikel med folk som fått kroniska frätskador av direktkontakt när det inte är utspätt.
Citera
2018-01-16, 23:26
  #23
Medlem
SevenStarss avatar
Låter överdrivet med frätskador... simmade de i tea treeolja innan de gick ut i 50 graders värme och sol eller?
Men ja man skall spä ut det... med bara vatten eller kanske trollhassel + vatten eller Braggs äppelcidervinäger + vatten... som exempel.
Citera
2018-01-19, 15:54
  #24
Medlem
Mosbulles avatar
apoteken har bra deosar om huden ar känslig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback