Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 17:08
  #661
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildgrisen
På något vis måste väl de skyldiga ändå ångra skjutningen på café mynta?
Visst, det kanske kortsiktigt löste ett problem men det har skapat 10 nya, infekterad stämning och förmodligen genererat en del oro.
Det kan omöjligt vara bra för businessen på sikt att skjuta på varandra så regelbundet - med all den uppmärksamhet det får.

Detta måste ju vara den kanske mest prioriterade konflikten i landet, vilket så klart påverkar deras frihet i så väl affärer som i möjligheter att röra sig utomhus.

Hade jag varit knarkbaron hade det inte roat mig.
Oj, hade jag aldrig trott! En hypotes kan vara tvärt om. I mitt område har vi en drog baron som på "fritiden" bråkar och jävlas med tanter i centrum. Han tycker att det är kul att skrämma dem. Enda sättet att hantera karlen är att aldrig visa någon rädsla för honom. I vilket fall är han inte feg. Jag har sett honom ensam skrämma iväg gäng av svenska killar som angripit hans port eller kastat saker på fönstren. Det har jag sett flera gånger, även nu när han är 30+. Drog baron kan man inte bli tror jag. Man är eller är inte. Att vara eller inte vara.
Men vad vet jag. Har aldrig sålt någonting utom en gammal cykel.
Citera
2018-01-13, 17:15
  #662
Medlem
bild på mordplatsen och mordet?
Citera
2018-01-13, 19:25
  #663
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar2.0
bild på mordplatsen och mordet?
Bild på mordet? Vill du ha Hegerfors som kommentator också?
Citera
2018-01-13, 19:59
  #664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pravihrvat
Säkra källor=nära släkt

Det enda jag fått veta av en säker källa är att han var ett problem för DP när han anslöt till SZ. Så gör man inte i dessa kretsar. Blood in blood out.

Han visste vad DP höll på med. Snodde ex vissa business och saken blir inte enklare när han beslöt sig för lämna för "rivalerna".

Dock hade man DEFINITIVT kunna lösa det utan mord..det är inte jätteviktiga business för den delen.. Motivet är väl mest egentligen för att visa styrka. Dont fuck with us ungefär.

Mer kan jag ej säga.
Visste inte killen att han hade ett pris på sitt huvud eftersom han satt och åt pizza helt öppet?Verkar ju som att de som kom in och filmade gjorde det innan han blev klippt och utan att han reagerade. Blev han såld av någon på pizzerian?
Citera
2018-01-13, 21:15
  #665
Medlem
Mussekussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kremb
xtroveto jag vet svaret, vad är det du vill komma fram till sluta spela polis, och besvara frågan.

xtro vet ingen om något förrän han köpt deras fup. Tror han har rabatt. Den äldste bestämmer det vet alla. Det är somalier vi snackar om.
Citera
2018-01-13, 21:20
  #666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Var väl så i grupperingen från Östberga med. När den första brodern ”fel bror” av de fyra blev fimpad 2013 så började ju den som varit orsak till att hans bror skjutits att snacka. Han golade i den utredningen som jag minns det.

Stämmer, var efter biljakten och mordförsöket där han åkte med sin tjej.
Citera
2018-01-13, 21:45
  #667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussekussen
xtro vet ingen om något förrän han köpt deras fup. Tror han har rabatt. Den äldste bestämmer det vet alla. Det är somalier vi snackar om.
Varför har han inte lyckats medla mellan grupperingarna som var vänner innan då? Är han efterbliven eller?
Citera
2018-01-13, 22:01
  #668
Medlem
Droger finns att köpa över hela Rinkeby inga problem.
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Dom där två bröderna som blev klippta på café mynta var väl för att dom inte dela med sig av planer för något rån till kärnan av DP så lacka dom ? Så startades väll konflikten . Modigt att ställa sig på två döda bröder sida om man inte har några blodsband .

Sen är det inte dumt att konflikten handlar om ett så gammalt rån ?

Fast nu kanske det handlar om vem som är hårdast i Västerort ? Och i så fall få styra enorma knark pengar ?

Konstigt att ingen äldre konstellation ifrån byn har tröttnat . Denna konflikt kommer ju störa knarkförsäjlingen i byn ?
Citera
2018-01-13, 22:29
  #669
Medlem
Ortensfågel snurrar runt i Byn. Kanske det har något med kidnappningen o göra.
Citera
2018-01-13, 22:41
  #670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeytanCakal
Ortensfågel snurrar runt i Byn. Kanske det har något med kidnappningen o göra.
Reagerade på den oxå. Men jag tror att det bara är den dagliga patrulleringen. Är lite mer lyhörd nu efter skjutningarna som varit.
Citera
2018-01-13, 22:44
  #671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeytanCakal
Ortensfågel snurrar runt i Byn. Kanske det har något med kidnappningen o göra.
Det är nog bara den dagliga patrulleringen. Men efter skjutningarna så är vi nog lite mer på tårna så fort den är uppe.

Varför försvinner mina inlägg när jag trycker på "skicka svar", inte första gången?
Citera
2018-01-13, 22:46
  #672
Medlem
Såg polisbilaråka runt på järvafältet.. så det är nog ingen vanlig rutinkontroll direkt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback