Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-13, 21:37
  #1
Medlem
Tryggve52s avatar
Jag bor i lägenhet, tillsammans med min katt som jag älskar fruktansvärt mycket, eller egentligen är det min utan min grannes som jag tar hand om. Nu till problemet, när man inte ger honom någon uppmärksamhet så vill han ut. Han står och mjauar tills man släpper ut honom, och är det för kallt ute så vill han inte igen & det blir ett jävla springande, även på nätterna. Jag har prövat sluta ge honom mat
en han kommer endå alltid tillbaka och står och klöser på min dörr.

Skulle man på något sätt kunna tysta kattjäveln? Blir så jävla förbannad när man blir väckt 04:00 och ska upp och arbeta om 3 timmar så kan man inte somna om. Ibland vill
jag bara sätt munkavle på den.

Hjälp!
Citera
2018-01-13, 21:49
  #2
Medlem
Strychnos avatar
Nej, det går inte. Men du kan använda öronproppar.
Citera
2018-01-13, 21:51
  #3
Medlem
note-its avatar
Han katter kan va riktigt stökiga på det sättet att de måste ut och kolla sitt revir. Oftast hjälper det inte med en kastrering heller. Det är i deras natur, helt enkelt..
Jag rekommenderar att du försöker ignorera jamandet men, det blir nog svårt som fan.
Citera
2018-01-13, 21:55
  #4
Avstängd
Tok-Franss avatar
En liten vattenpistol kan vara till hjälp när du ska av-dressera ett dåligt beteende hos en katt.
Citera
2018-01-13, 22:03
  #5
Medlem
Om det inte är din katt så ska du gå och lämna den till ägaren, nu har du matat den då kan du bara inte släppa ut den o skita i mata den, den har bestämt den ska bo hos dig o då kastar man inte ut dom.

1: gå hem med katten
2. ge den en kattlåda och dig själv öronproppar sen släpp INTE ut den det kommer ge sig till slut.
3. Du har tagit ansvar för katten då får du ta det helt enkelt.
4. roa den ge den en kartong med prasselpapper och roliga ingångar, en pingisboll i en vattenbalja inne i badrummet eller nåt KUL.
Citera
2018-01-13, 22:14
  #6
Avstängd
KneeTops avatar
Lämna tillbaka katten till grannen.
Citera
2018-01-13, 22:18
  #7
Medlem
Nej det kan du inte. Har samma problem med min katt. Om jag inte sitter i vardagsrummet, där vi släpper ut honom så är han tyst.
Citera
2018-01-13, 22:24
  #8
Medlem
Bonnatorps avatar
Som sagt, vattenpistol (kattenpistol) kan hjälpa i viss mån. Fast det finns en risk att de hämndpissar inne då, har jag upptäckt.

Annars kanske du kan ge honom lite Kattarax så han lugnar sig?
Citera
2018-01-13, 22:57
  #9
Medlem
Sömntabletter kan funka, börja med väldigt små dosor som du blandar ut i maten. Funkar de inte så höj dosen successivt, alternativt testa andra läkemedel.
Citera
2018-01-13, 23:03
  #10
Medlem
Det finns en sorts katt-må-bra-hormon som man köper i djuraffären, Feline...nånting. Man får ett kit med en flaska och en stickkontakt. (Sätts i ett eluttag!)
Flaskan kopplas ihop med kontakten och sedan utsöndras ett nervlugnande hormon som gör kissen snäll och lagom kelig. Ej drogad😉
Förstagångs-kitet med kontaktdelen kostar nog ett par hundralappar, sen kan man köpa refill till som inte är så dyr.
Hade god effekt på den förvildade katt som flyttade in till mig iaf.
PS. Katter är känsliga för mediciner, väljer du någon tablett så kolla med veterinär att den inte pajar deras njurar. Sen är det inte alltid lätt att få i tablettsmulorna...
__________________
Senast redigerad av rosalenin 2018-01-13 kl. 23:08.
Citera
2018-01-13, 23:05
  #11
Medlem
Infinitysthlms avatar
Alltså nej för tusan, jag har en hankatt på 2 år han höll på så i början, jag ignorera o ignorerade, det gick över, men vadå sömnmedel är ni galna eller???
Citera
2018-01-13, 23:10
  #12
Medlem
Cheeswisss avatar
Min katt satt i hallen och jama som fan och det enda som gjorde henne lugn var när jag la mig på soffan med en pläd över mig och katten sprang direkt ner under pläden till fötterna och la sig och sov.... Så jag har sovit mycket på soffan kan jag säga
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback