Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-09, 23:31
  #25
Medlem
Kalliss avatar
Uppfattar jag tråden rätt?

Att däribland jag dillat initialt i tråden om Dor*, men att han inte har ett skit med detta att göra?

Om så är fallet, fy fan sicken dålig och felaktig tråd jag varit del i att underblåsa!

Rätt skall vara rätt!

"Kärleken" sicket jävla namn!

Nu minns jag! Det där jävla skitstället, där Smittens backe möter Södra Kyrkogatan, 30 meter från sköna Masters, med helt annan tilltalande agenda.

(Även om nu denna Krögare Masters, ty även han har en egen Flashback tåt: (FB) Kvinnlig läkare häktad för grov mordbrand på Gotland (häktad 27/7-13). Fan, de höll ju på att gå riktigt illa, brand, spridningsrisk, sedan denna droganvändning, dela på bruttor, där ena bruttan var delaktig i en trekant.

Den andra kände sig utanför och började leka med tändstickor som en påtänd pyroman.

Där en urspårad påtänd galen galt från Jakobsberg hajade till, började känna brandrök, som med halvt segel mitt i natten var nödgad att vrålande förmedla omgivningen vilken sexuell kossa han egentligen var! Kossan från Jakan! Precis som om han stod på Dramatens stora scen!

Jag har vandrat förbi denna "Kärleken" när man skall ta en bit pils på Bolaget eller Bageriet i torgsolen.

Noterat att skitställe har spelautomater synliga genom skyltfönstret, bara det...
Undrar vad "Kärleken" symboliserar? Kärleksbås?

Vad i består konflikten, inte svensk relaterad, importerad kan man förstå
__________________
Senast redigerad av Kallis 2016-05-09 kl. 23:45.
Citera
2016-05-12, 13:14
  #26
Medlem
Du dillar som fan ( &#128514 men D*ri är inblandad.... Han har fått stryk! O hans kompis Z*uhair ("o" på båda *)!

Utpekade är lugnaste folket i stan... Då kan du fatta att "dårarna" som nämns ovan har gått föööööööör långt!! De har stor erfarenhet av att ha försökt tvinga sig pengar från stans krögare! Nu tror jag iofs att det kan finnas ngt mer i bilden men "dårarna" har förtjänat detta 100 ggr om!

Tack för mig!

Citera
2016-05-15, 19:21
  #27
Medlem
Håller med föregående talare... Det var på tiden att D & Z fick stryk.
Synd om far och son dock, bättre människor är svåra att hitta. Just därför är det svårt att inte fundera över vad för orsak som kan föreligga denna konflikt... Tror absolut inte att det var oprovocerat... Trist oavsett.
Citera
2016-05-24, 17:03
  #28
Medlem
"Misstänkta släppta,kommande förh. inom lyckta dörrar"

http://www.helagotland.se/blaljus/mi...-12671922.aspx
Citera
2017-09-07, 21:40
  #29
Medlem
Hade varit extremt intressant med en FUP om detta!
Citera
2018-01-12, 15:24
  #30
Medlem
Skruppes avatar
"En man i 50-årsåldern och en man 30-årsåldern döms nu till vardera nio års fängelse för bland annat mordförsök och grov misshandel"
"Den man som blev svårast misshandlad ska nu få ett skadestånd på 130 000 kronor av de dömda männen. Den andra ska få cirka 30 000 kronor."

http://www.helagotland.se/samhalle/t...-15028278.aspx
Citera
2018-01-13, 19:50
  #31
Avstängd
wazzobazzos avatar
Kopierar mitt inlägg från den papperskorgade tråden rakt av:

Allvarligt talat om det kallas mordförsök och man får 9 år för att försvara sig själv/sin affärsrörelse från kriminella utpressare medan farbror blå sitter och pillar i näsan och tittar på så kan man lika gärna fullfölja och slå ihjäl också. Vad stoppade affärsidkarna? Var det allmänheten som ingrep eller var de bara blödiga?

Citat:
Den man som blev svårast misshandlad ska nu få ett skadestånd på 130 000 kronor av de dömda männen. Den andra ska få cirka 30 000 kronor.

Och vad skulle beskyddet kosta? Vore intressant att veta. Kommer man billigare undan om man bara låter sig "beskyddas"? Är staten större banditer än utpressarna?
Citera
2018-01-13, 20:05
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Kopierar mitt inlägg från den papperskorgade tråden rakt av:

Allvarligt talat om det kallas mordförsök och man får 9 år för att försvara sig själv/sin affärsrörelse från kriminella utpressare medan farbror blå sitter och pillar i näsan och tittar på så kan man lika gärna fullfölja och slå ihjäl också. Vad stoppade affärsidkarna? Var det allmänheten som ingrep eller var de bara blödiga?



Och vad skulle beskyddet kosta? Vore intressant att veta. Kommer man billigare undan om man bara låter sig "beskyddas"? Är staten större banditer än utpressarna?

Ja, korrupt. Såg nu att Thomas Peterssons advokatfirma försvarade de som scoopade och vann. Han är i maskopi med domare Melin som räddade Peterssons firma från konkurs för ett par år sen. Only on Gotland. Only on Gotland. Må de båda brinna.
Citera
2018-01-13, 20:09
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Ja, korrupt. Såg nu att Thomas Peterssons advokatfirma försvarade de som scoopade och vann. Han är i maskopi med domare Melin som räddade Peterssons firma från konkurs för ett par år sen. Only on Gotland. Only on Gotland. Må de båda brinna.

Tur att Thomas bara företräder de kriminella i detta fall, annars hade han väl glömt att överklaga som han gjorde då en närstående till mig stod inför rätta och domen köptes av de som stämde. Köpt. Korrupt. Finns sjukt mycket att gräva i för journalister om dessa båda korrupta herrar om journalisterna vågade utföra sina yrken.
Citera
2018-01-13, 23:32
  #34
Medlem
Skorpan91s avatar
I Sverige är det värt att vara kriminell, det har belönat sig ännu en gång.
Citera
2018-01-14, 12:14
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Ja, korrupt. Såg nu att Thomas Peterssons advokatfirma försvarade de som scoopade och vann. Han är i maskopi med domare Melin som räddade Peterssons firma från konkurs för ett par år sen. Only on Gotland. Only on Gotland. Må de båda brinna.

Om Tomas Petterssons advokatfirma vet jag att Regionstyrelsens Ordförande Meit Fohlin´s (S) dotter jobbar på den numera. För ett antal år sedan var Pettersson ute i blåsväder för han slarvat med en nittiårings som han var god man (?) för så den fått riktiga problem. Tror det där nyhetsanslaget på radion där Pettersson garvar bort det hela och han inte är så bra på att sköta pengar finns kvar på webben. Eller har hans vänner på radion (Patrik Annerud mfl) tagit bort det åt honom?

Thomas Petterson är ju hela partiets FI officiella rättspolitiska talesperson och syns ganska mycket på löpsedlarna här. Så berätta gärna mer och utförligt om honom Bowlaren77, du tycks veta en hel del intressant.

Man undrar ju lite om de här konflikterna mellan olika restauranger och beskyddarverksamheten på Gotland har olika etniska inslag. Ja - alltså olika aktörer som håller samman mot andra efter etniska tillhörigehter eller om vi inte har det (ännu). Skulle vara intressant om någon som känner till olika grupperingar skrev här.
Citera
2018-01-15, 10:19
  #36
Medlem
Fezziks avatar
Tingsrättens dom
https://minfil.org/0198ycd9be/Gotlan...2018-01-12.pdf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback