Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 13:34
  #13
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Är det något turkbolag eller? Har aldrig hört talas om. 0,5 gb data mot comviqs 2gb?
Nu brydde sig inte TS så mycket om data, men 0,5gb räcker inte ens för att uppdatera telefonen. Och telefoner uppdaterar sig hela jävla tiden.

Om Göteborg ligger i Turkiet i din värld så kanske det skulle kunna kallas för ett sådant bolag.

Har du kollat på deras hemsida, eller är du bara allmänt okunnig?

Men som du själv skriver så bryr sig inte TS om data. Titta istället på de faktorer han/hon faktiskt bryr sig om, då är Comviq fastpris Mini faktiskt rena skräpet jämfört med Fello.
Citera
2018-01-13, 13:41
  #14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Om Göteborg ligger i Turkiet i din värld så kanske det skulle kunna kallas för ett sådant bolag.

Har du kollat på deras hemsida, eller är du bara allmänt okunnig?

Men som du själv skriver så bryr sig inte TS om data. Titta istället på de faktorer han/hon faktiskt bryr sig om, då är Comviq fastpris Mini faktiskt rena skräpet jämfört med Fello.

Jag får tacka för informationen! Verkar vara helt okej "operatör". Visserligen en femtiolapp dyrare/mån men obegränsade samtal är ju bra, om man ringer svinmycket. Och det verkar ju TS vilja göra. Min skepsis berodde på alla oseriösa aktörer som finns i branschen numera. Ofta "turkfirmor", men detta verkar vara juste.
Citera
2018-01-13, 14:12
  #15
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag får tacka för informationen! Verkar vara helt okej "operatör". Visserligen en femtiolapp dyrare/mån men obegränsade samtal är ju bra, om man ringer svinmycket. Och det verkar ju TS vilja göra. Min skepsis berodde på alla oseriösa aktörer som finns i branschen numera. Ofta "turkfirmor", men detta verkar vara juste.

Då läste du fel eller slarvigt. 95kr är inte 50kr dyrare än 95kr. Det är samma.
För 95kr hos Fello för TS mycket mer än med det stympade Comviq Fastpris Mini, som ju dessutom inte fungera alls i EU. Försök läsa igen.
Citera
2018-01-13, 17:08
  #16
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Då läste du fel eller slarvigt. 95kr är inte 50kr dyrare än 95kr. Det är samma.
För 95kr hos Fello för TS mycket mer än med det stympade Comviq Fastpris Mini, som ju dessutom inte fungera alls i EU. Försök läsa igen.

Jag jämförde med motsvarande datamängd.
(Vad som skulle vara intressant för min del) -Själv är en närmast, som det heter!
Citera
2018-01-13, 19:54
  #17
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag jämförde med motsvarande datamängd

Som ju var helt intressant för TS. Varöfr fokusera på det då?

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
(Vad som skulle vara intressant för min del) -Själv är en närmast, som det heter!

Nej så heter det inte i min värld. I detta fall gällde det ju TS och inte det minsta dig.

Fello blir i alla fall betydligt bättre för TS, som ju ställde frågan.
Citera
2018-01-13, 19:59
  #18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Som ju var helt intressant för TS. Varöfr fokusera på det då?



Nej så heter det inte i min värld. I detta fall gällde det ju TS och inte det minsta dig.

Fello blir i alla fall betydligt bättre för TS, som ju ställde frågan.

Bra att du är altruist, flera som du behövs!
Tack i alla fall att du fick mig på bättre tankar angående Fello. Ska överväga Fello nästa gång jag byter!
Citera
2018-01-14, 14:28
  #19
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Bra att du är altruist, flera som du behövs!
Tack i alla fall att du fick mig på bättre tankar angående Fello. Ska överväga Fello nästa gång jag byter!

Jag kan också varmt rekommendera Fello. Det är ett gäng trevliga ungdomar i Göteborg som startat och arbetar på en liten virtuell operatör i Telias nät. De har en bemannad och KUNNIG kundtjänst som man ringer till och får eventuella frågor snabbt och proffsigt besvarade.

Detr känns som man får väldigt mycket för pengarna, och man slipper vara i klorna på de stora drakarna som egentligen skiter i sina kunder.
Citera
2018-02-21, 02:29
  #20
Medlem
NoNames84s avatar
Billigt och bra så tror jag svårt att hitta billigare än detta på Vimla...

https://vimla.se/?gclid=EAIaIQobChMI...FQ3fmgod5AQKxw
Citera
2018-02-21, 12:25
  #21
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoNames84
Billigt och bra så tror jag svårt att hitta billigare än detta på Vimla...

https://vimla.se/?gclid=EAIaIQobChMI...FQ3fmgod5AQKxw
Fello är fortfarande bättre för TS.
Citera
2018-03-13, 10:07
  #22
Medlem
Comviq Fastpris Mini, 2 GB, 65kr / mån (Gammalt studentpris som fortsätter gälla tills man säger upp det, d v s aldrig)
Citera
2018-03-13, 20:27
  #23
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem34
Comviq Fastpris Mini, 2 GB, 65kr / mån (Gammalt studentpris som fortsätter gälla tills man säger upp det, d v s aldrig)

Hur menar du att TS ska få tag på det?
Citera
2018-03-22, 13:14
  #24
Medlem
Mer själva sensmoralen: Skaffa studentabonnemang och säg aldrig upp det då allt blir dyrare i framtiden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback