Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 12:51
  #6073
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
hovrätten vet nu att hon ljugit och där finns även information om tob......åklagaren visste detta ifrån början så hon får en lusing där. Fick privat PM om att någon sänt in alla uppgifter med bildbevis och text samt material som visar att e ljuger. Mer arbetstillfällen finns nu då dom behöver clowner till denna soppa. Tappade hakan när jag läste att e ljugit om varför hon inte kunde ta sig till hovrätten. Nu blir det tango och riverdance😇💥

Fast att Erika har ljugit har ju ingenting med fallet att göra..
Visst det visar att hon inte drar sig för att böja sanningen så det passar henne och det visar att hon är oerhört egoistisk som inte ens vill infinna sig i rätten när det gäller hennes döda dotter. Allt för att upprätthålla lögnen och dölja sin graviditet.
Men på vilket sätt skulle det ändra utgången i hovrätten tänkte du?
Alex är lika skyldig ändå och inget av det skulle ändra på det.
Citera
2018-01-13, 13:40
  #6074
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roywestburn
Så du anser att det är 100% igt klarlagt att e och a dödade Hailey. Tillsammans eller var för sig? Tänk om det var sjukdom? Jag tror inte det men tänk om. Så om advokater lägger fram en ansökan om prövningstillstånd på rätt sätt så tror jag absolut att HD kommer ta upp det.

På vilka grunder skulle högsta domstolen ta upp det?

Detta går att läsa på HD's hemsida angående prövningstillstånd och hur man bedömare vilka fall som tas upp.


Finns inget i detta fall som passar in där och att de skulle få ett prövningstillstånd är högst otroligt.
Citera
2018-01-13, 13:44
  #6075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Så är det säkert.

Men E:s nya graviditet är inget som har med prövningen av barnets död och dödsorsak att göra. Den här graviditeten, som väl bara är kungjord här på Flashback, har inget alls att göra med omprövningen i hovrätten att göra. Därtill var hon släppt ur häktet när hon blev gravid, om vi ska lita på Flashbacks kontroll på hennes ägglossningar och graviditetstest. Ingen kan veta något om hennes sexualliv över huvud taget och har heller inte med det att göra. Endast här på Flashback har faderskapet fastställts till detta ännu ofödda barn.

Nej människor är inte "djur" men i vart fall biologiska varelser. Och i lyckade fall så är de också socialt och moraliskt kompetens. Till det sociala kan vi räkna Lagen och överordnade umgängesregler. Det är ganska intressant i FUP:en att läsa på hur A. genomgående beskriver sig själv som en oerhört socialt kompetent person. Nästan förfinad på något vis. Särskilt när han beskriver sig som hänsynsfull mot den nyförlösta partnern, som en underbar pappa och partner. Ömsint enligt någon skolbok tycker jag det verkar som.
Det är väl inte graviditeten som jag ser som mest anmärkningsvärd utan att E sitter och säger att hon inte orkar närvara att hon är isolerad osv. Samtidigt har hon setts på ullared och Liseberg bla. Rört sig rätt fritt. För mig låter det inte som en person som vill isolera sig. Dessutom kan man ju tycka att E själv borde kunna svara för sig på Flashback.
Citera
2018-01-13, 14:03
  #6076
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ja, jag tror på vad jag skriver. Jag var inte i tingsrätten och har heller inte sett några rapporter om att hon uppförde sig som den "stackars bortkommen flickan". Det står lite omhenne i de medicinska journalerna när de var inlagda på sjukhuset. För alla de tre tillfällena under de 34 dagar barnet levde. Samt från besöken på BVC hos sjuksköterskan och hos BVC-läkaren. I under polisförhören och senare i Tingsrätten talar hon som en nybliven mamma som förlorat sitt barn och förnekar att hon själv orsakat dotterns död.

Inte heller var jag i Hovrätten, dit hon i stort sett anmält att hon inte ville närvara för att hon inte orkade närvara för att se och höra allt upprepas. För hovrätters omprövning av det som framförts i tingsrätten och för eventuellt ny bevisning från åklagaren så behövs inte E:s närvaro. Däremot antar jag att hennes juridiska ombud närvarat.

A. verkar ha gjort ett annat val och har närvarat i hovrätten och sett och hört allt inspelat från Tingsrätten. Han har också haft sitt juridiska biträde med och åklagaren och rätten och de övriga juristerna har kunnat ställa följdfrågor honom. Det är hans egen bedömning att han orkat med denna nya förhandling och inget finns sagt om hur han agerade i hovrätten. Grät han?


Du ställer dina "diagnoser" och ger luft åt dina känslor på ett ganska subjektivt och irrationellt vis. Jag vet inte vad du har för fog för att kalla E. för "psykopathora" men vill ändå tipsa dig om att i svenska språket har vi den här möjligheten att slå samman ord och skapa föreställningar som beskriver företeelser och fenomen där prefixet (första ordhalvan) är bestämmande för den andra. Har en person ett "getskägg" så betyder det att en mans skägg är format som getens skägg. Då det gäller "horor" så råder ingen annan språklig ordning. En "psykopathora" är alltså en "hora" som formats av sin "psykopat". Inget i förhören med A. innan förhandlingarna i tingsrätten talar emot att du har rätt i den bedömningen, men du verkar inte riktigt förstå vad du i ditt ursinne faktiskt säger.

Jag förstår att du är vansinnigt arg och fylld med hat. Det är inte ledamöterna i domstolarna. Inte heller personalen inom RPV. En slutsats är kanske att om A. får diagnos som "psykopat" så kommer han inte att dömas till psykiatrisk vård utan till fängelse. Han har väl redan en "radda diagnoser" både från skoltiden och sen som arbetssökande. Får han RPV så lär det bli med SUP. Det är sällsynt grymt och elakt att börja bryta ben på en 3-dagars baby. Så jag vet inte vad jag ska hoppas på.

Precis, enligt E ville hon inte närvara för att det var psykiskt påfrestande och hon ville inte gå igenom allt igen.
Men endå satt hon vid varje tillfälle och läste i den liverapportering som skedde på facebook..
Hon tog ju screenshot på vad tjejen skrev och skickade till sin advokat som till och med kom fram o visade henne och påpekade att hon skrivit något som E inte uppskattade.

Det om något måste ju vara mera påfrestande än att faktiskt närvara själv.

När det kommer till A finns det också rapporterat där hur hans beteende var under förhandlingarna.
Citera
2018-01-13, 15:27
  #6077
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Precis, enligt E ville hon inte närvara för att det var psykiskt påfrestande och hon ville inte gå igenom allt igen.
Men endå satt hon vid varje tillfälle och läste i den liverapportering som skedde på facebook..
Hon tog ju screenshot på vad tjejen skrev och skickade till sin advokat som till och med kom fram o visade henne och påpekade att hon skrivit något som E inte uppskattade.

Det om något måste ju vara mera påfrestande än att faktiskt närvara själv.

När det kommer till A finns det också rapporterat där hur hans beteende var under förhandlingarna.

Jag har inte själv varit med om något liknande. Jag visste inte att det var liverapportering från hovrättsförhandlingarna på Facebook. Än mindre då förstås att E. följde den rapporteringen och så höll kontakt med sin advokat, som du menar har använt dessa Facebookinlägg under domstolsförhandlingarna. För att E följde denna förhandling på distans och kunde meddela om obehagliga inlägg "tjejen" gjorde.

Jag har bara följt lokala medias rapportering från hovrätten. Och så har jag läst här på Flashback. Jag skulle personligen upplevt mig som stalkad som läget är här. Det är ju en helt gräslig förföljelse mot E som person, där man t.o.m. redogör för hennes sexliv och hennes (ev) graviditet. Fattas bara att någon ska redogöra för färgen på hennes underbrallor. Obs! efter häktestiden fram till hovrättsförhandlingarna! Vem kan redogöra för E:s illamående i första trimestern??

Och vem kan redogöra för A:s sexualiv samt kalsongmodell och färgerna på hans underkläder för perioden augusti-november 2017? Vem har redogjort för om han har vistats utomhus och var han har handlat under denna period?
Citera
2018-01-13, 15:34
  #6078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roywestburn
Det är väl inte graviditeten som jag ser som mest anmärkningsvärd utan att E sitter och säger att hon inte orkar närvara att hon är isolerad osv. Samtidigt har hon setts på ullared och Liseberg bla. Rört sig rätt fritt. För mig låter det inte som en person som vill isolera sig. Dessutom kan man ju tycka att E själv borde kunna svara för sig på Flashback.

Alla kan vi vara flera saker samtidigt. E kan självklart känna sig ensam. Ungefär som att stå bland tusen personer på ett torg och inte känna någon. Mest obehagligt för henne är nog att hon inte vet vilka som vill henne illa och vilka som vill henne väl. Kan hon alls gå ut utan att bli igenkänd?? bör vara ett problem som hon lever dagligen med. Tänka att det finns människor som finner henne så förbålt intressant att de håller reda på var hon befinner sig, fotograferar henne och delger omvärlden var hon är just nu.

Jag förstår om A:s släktingar vill stötta honom, men detta att sabotera allt för E ≠ att stötta A.
Citera
2018-01-13, 16:51
  #6079
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag har inte själv varit med om något liknande. Jag visste inte att det var liverapportering från hovrättsförhandlingarna på Facebook. Än mindre då förstås att E. följde den rapporteringen och så höll kontakt med sin advokat, som du menar har använt dessa Facebookinlägg under domstolsförhandlingarna. För att E följde denna förhandling på distans och kunde meddela om obehagliga inlägg "tjejen" gjorde.

Jag har bara följt lokala medias rapportering från hovrätten. Och så har jag läst här på Flashback. Jag skulle personligen upplevt mig som stalkad som läget är här. Det är ju en helt gräslig förföljelse mot E som person, där man t.o.m. redogör för hennes sexliv och hennes (ev) graviditet. Fattas bara att någon ska redogöra för färgen på hennes underbrallor. Obs! efter häktestiden fram till hovrättsförhandlingarna! Vem kan redogöra för E:s illamående i första trimestern??

Och vem kan redogöra för A:s sexualiv samt kalsongmodell och färgerna på hans underkläder för perioden augusti-november 2017? Vem har redogjort för om han har vistats utomhus och var han har handlat under denna period?

Det gjordes en grupp på facebook enkom för detta fall. De hade liverapportering från tingsrätten och även hovrätten eftersom media inte alltid rapporterade.
Nej, jag har inte sagt att han använt dessa i hovrättsförhandlingarna..
Men enligt dom tre som var där så kom han fram och visade vad Erika skrivit och sa något i stil med att hon får vara försiktig med hur hon skriver saker. Enligt Erika hade hon råkat säga att en likfläck var ett blåmärke.
Admin gick sen igenom allt som tjejen skrivit och jämförde med fupen för att se om det fanns nå fel, vilket det inte gjorde.

Så det handlade inte om obehagliga inlägg...

Men du som verkar förstå Erika kan kanske förklara hur detta inte är mera påfrestande psykiskt?
Jag själv hade ju aldrig suttit i en grupp och följt förhandlingarna, utan hade jag valt att inte närvara för att jag mådde så dåligt och inte ville uppleva allt igen hade jag också undvikit detta.
Men det är ju jag...

Angående Alex har jag ingen aning, men du kanske kan fylla på med något där?
Citera
2018-01-13, 17:14
  #6080
Medlem
[quote=Stupido86|62895106]Fast att Erika har ljugit har ju ingenting med fallet att göra..
Visst det visar att hon inte drar sig för att böja sanningen så det passar henne och det visar att hon är oerhört egoistisk som inte ens vill infinna sig i rätten när det gäller hennes döda dotter. Allt för att upprätthålla lögnen och dölja sin graviditet.
Men på vilket sätt skulle det ändra utgången i hovrätten tänkte du?
Alex är lika skyldig ändå och inget av det skulle ändra på det.[/QUOT. Så du är helt säker....100% på att inte det är Erika då? Helt säker?
Citera
2018-01-13, 17:16
  #6081
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roywestburn
Det är väl inte graviditeten som jag ser som mest anmärkningsvärd utan att E sitter och säger att hon inte orkar närvara att hon är isolerad osv. Samtidigt har hon setts på ullared och Liseberg bla. Rört sig rätt fritt. För mig låter det inte som en person som vill isolera sig. Dessutom kan man ju tycka att E själv borde kunna svara för sig på Flashback.
Erika har ljugit och där är det bevisat! Finns en stark indikation på att det blir bra för hennes del nu. Men som man bäddar får man ligga.
Citera
2018-01-13, 17:23
  #6082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Det gjordes en grupp på facebook enkom för detta fall. De hade liverapportering från tingsrätten och även hovrätten eftersom media inte alltid rapporterade.
Nej, jag har inte sagt att han använt dessa i hovrättsförhandlingarna..
Men enligt dom tre som var där så kom han fram och visade vad Erika skrivit och sa något i stil med att hon får vara försiktig med hur hon skriver saker. Enligt Erika hade hon råkat säga att en likfläck var ett blåmärke.
Admin gick sen igenom allt som tjejen skrivit och jämförde med fupen för att se om det fanns nå fel, vilket det inte gjorde.

Så det handlade inte om obehagliga inlägg...

Men du som verkar förstå Erika kan kanske förklara hur detta inte är mera påfrestande psykiskt?
Jag själv hade ju aldrig suttit i en grupp och följt förhandlingarna, utan hade jag valt att inte närvara för att jag mådde så dåligt och inte ville uppleva allt igen hade jag också undvikit detta.
Men det är ju jag...

Angående Alex har jag ingen aning, men du kanske kan fylla på med något där?
även bevis på att Erika inte kunde ta sig ner till hovrätten sista dagen. Kunde! Blev ju beviljad hotell m.m. men hörde inte av sig. hon skyller på oväder? Hennes styvmamma kunde inte köra ner! Skitsnack!! Åker man dagen innan som hon skulle gjort så går där tåg, Falkenberg ex....där var inga tog inställda p.g.a något påhittat oväder🤗 även detta har hovrätten fått ! Rätt ska vara rätt!
Citera
2018-01-13, 17:37
  #6083
Medlem
Wounderingtwos avatar
Av någon anledning glömde jag av det här efter FUP. Någon som orkar sig på en snabb sammanfattning. Var befinner vi oss nu? Hur slutade det i tingsrätten? Är de fortfarande frihetsberövade?
Citera
2018-01-13, 17:56
  #6084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Visar bara att hon är omtänksam....du skriver uppenbart att hon är skyldig? Fult av dig...sen ett frågetecken....vet du vad du skriver?
Hur kommer det sig att du svängt så i din uppfattning om E, här i tidigare inlägg försvarar du henne och skriver att hon är omtänksam. Nu däremot är hon en manipulativ lögnare osv..Mycket märkligt må jag säga!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback