• 26 791 online
  • 1 146 808 medlemmar
  • 59 359 046 inlägg
  • 5
  • 6
2017-11-23, 00:35
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briggsjo
Behöver inte så hög uppdateringsfrekvens.
1 gång om dagen hade räckt.
Går jag in tex på din Taktisk Allokering så är den inte uppdaterad sen den 15 november förutom amf lång som är sen den 21 november.
Är det samma för dig?
Tänker mest om det är något fel med mina inställningar någonstans.
För varje dag borde det väl synkas eller?

Tack för koden men det är way över mitt område tyvärr.

Ok, jag förstår.

'Taktisk tillgångsallokering' är inte uppdaterad då upphovsmannen (jag) inte gått in i dokumentet och triggat en uppdatering. Tittar du på originalet så ser du den senaste uppdateringen som skedde när jag tittade på dokumentet i princip. Därför måste du ta en kopia av dokumentet för att det skall fungera som det ska då detta 'uppdaterade' då istället utgår från dig (och din egna cache i din webbläsare och på Google Docs om man ska bli mer specifik).

Ja, koden kanske var lite overkill. Tänkte mer om någon annan hade någon nytta av det, det här är trots allt tråden om kod. :-)
Citera
2017-11-25, 08:57
Medlem
Briggsjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Ok, jag förstår.

'Taktisk tillgångsallokering' är inte uppdaterad då upphovsmannen (jag) inte gått in i dokumentet och triggat en uppdatering. Tittar du på originalet så ser du den senaste uppdateringen som skedde när jag tittade på dokumentet i princip. Därför måste du ta en kopia av dokumentet för att det skall fungera som det ska då detta 'uppdaterade' då istället utgår från dig (och din egna cache i din webbläsare och på Google Docs om man ska bli mer specifik).

Ja, koden kanske var lite overkill. Tänkte mer om någon annan hade någon nytta av det, det här är trots allt tråden om kod. :-)

Har tagit kopia och gjort en del tillägg.
Är inte helt tappad haha

Tror nog att de har haft lite problem med servern då helt plötsligt så började det fungera igårkväll och även nu idag via mobilen.
Innan har det vart sporadiskt att någon fond har uppdaterats men inte de övriga eller ingen alls.
Alla ändringar som tömma cash gjordes för 1v sen.
Ändrade då även uppdateringsfrekvensen från 1 minut till 1h.

Sorry för trådkapningen och stort tack för originalarket!

Är där automatik på makroindikatorn (unrate och ma12) med?
Eller de vart det värdet som du lade in när du skapade arket?
Citera
2017-12-15, 11:36
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briggsjo
Är där automatik på makroindikatorn (unrate och ma12) med?
Eller de vart det värdet som du lade in när du skapade arket?

Ja, för de tillgångar som har en * framför sig. Det står i dokumentet och om du har kopierat rätt ska du också kunna sätta på och av detta etc.
Citera
2018-01-10, 19:36
Medlem
Ohaithars avatar
Sinewave, såg ditt svar i den andra tråden så frågar återigen här. Har som sagt kikat igenom tråden redan men koden är något för komplicerad för mig att förstå.

Vill du vänligen förklara hur jag kan få fram utvecklingshistoriken i din GS för TAA, eller är det ens möjligt med koden som finns inlagt i det dokumentet? Samt om det går att hämta saker som förvaltningsavgifter och liknande.
Senast redigerad av Ohaithar 2018-01-10 kl. 20:07.
Citera
2018-01-13, 12:37
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohaithar
Sinewave, såg ditt svar i den andra tråden så frågar återigen här. Har som sagt kikat igenom tråden redan men koden är något för komplicerad för mig att förstå.

Vill du vänligen förklara hur jag kan få fram utvecklingshistoriken i din GS för TAA, eller är det ens möjligt med koden som finns inlagt i det dokumentet? Samt om det går att hämta saker som förvaltningsavgifter och liknande.

De exempel som visats använder Google Spreadsheets. Problemet med det är att cache-funktionerna i dokumentet fungerar lite sisådär. Däremot finns det en annan version som är ren javascript och är enklare för MOM-AGG -strategier av olika slag:
http://aztest.bitballoon.com/

Notera dock att den är ett 'test' vilket bl a innebär att ingenting är direkt användarvänligt och så.

Orginalet, den sk 'utvecklingshistoriken' är dock redan i TAA-dokumentet. Hur man får fram den? Man skriver javascript. Koden finns på ett antal olika platser i den här tråden.
Citera
  • 5
  • 6