Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-11, 18:09
  #85
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminhalal
Men eller hur! I så fall var det inte två vita föräldrar. Idiot.

Som sagt. Googla. Det är sant. Bevisat meddelst DNAprov att det kan hända. Du borde undersöka uttalanden innan du kallar talaren idiot. Det är du som ser ut som en idiot nu.

Min man ser förutom hudfärgen väldigt afrikansk ut och hans föräldrar är vita. Han har tjocka läppar, stor bred näsa och afro. Alltså ett riktigt afro. Ingen i hans familj tre generationer tillbaka ser det minsta ut som honom i ansiktet eller har sånt hår. Hans pappa behövde en organdonation för några år sedan och då bad min man om ett faderskapsprov i samband med testerna. Hans pappa är biologisk far.

Kanske inte lika starkt bevis som hudfärg men jag tror hans utseende beror på en anfader i eller i närheten av Afrika.
Citera
2017-09-11, 18:21
  #86
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men skärp Er här. Människan kommer ju från Afrika, det gick över Homo Erectus och till slut spreds stammarna över världen.

Eftersom människan från början var en Afrikan är det väl inte så konstigt att det dyker upp mutationer som gör att man återgår till ursprungsarten.

En dag kanske vi alla är negrer igen och då slipper vi snacka "felaktig värdegrund".....

Den handfull människor som alla människor härstammar från (riktig bottleneck) kom mycket riktigt från Afrika, typ Tanzania. Men dom var inte svarta som dagens innevånare i Tanzania. Den mörka hudfärgen utvecklades mycket senare.

Vad menar du med "gick över Homo Erectus" och "återgå till ursprungsarten"? Vi är samma art nu som vi var när vi utvecklades i Afrika, Homo Sapiens.
Citera
2017-09-11, 18:23
  #87
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluttershy12
Två vita kan inte få ett svart barn, men två svarta kan få ett vitt barn.

Fel. Vita kan få svarta barn. Bevisat med DNA.
Citera
2017-09-11, 18:25
  #88
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Det hade varit en fruktansvärd händelse. Jag har svårt för rasblandning och otrohet är oförlåtligt. Hade inte haft några som helst bekymmer att lämna kvinnan och det nyfödda barnet på fläcken. Varför stå där och spela glad när ens kvinna horat runt med apmänniskor?!

Om hon fortsatte hävda att hon inte varit otrogen och DNA bevisar att du ÄR pappan då?
Citera
2017-09-11, 18:32
  #89
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Haha en kvinna märker att hon är gravid när hennes mens blir sen. Är för övrigt rätt slampigt att hoppa från en pojkvän till en annan bara sådär. Inget jag skulle behålla direkt.

Alla kvinnor har inte regelbunden mens som kommer varje månad. Dessutom kan man blöda som vanligt några månader in i graviditeten, det kallas genombrottsblödningar. Jag blödde genombrottsblödningar de datum jag skulle fått mens två månader in i båda mina graviditeter.
Citera
2017-09-11, 19:25
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Den handfull människor som alla människor härstammar från (riktig bottleneck) kom mycket riktigt från Afrika, typ Tanzania. Men dom var inte svarta som dagens innevånare i Tanzania. Den mörka hudfärgen utvecklades mycket senare.

Vad menar du med "gick över Homo Erectus" och "återgå till ursprungsarten"? Vi är samma art nu som vi var när vi utvecklades i Afrika, Homo Sapiens.


Jag menar att den första människan i Afrika var Homo Habilis och mycket länge fans senare i Afrika en större människa som anses vara Homo Erectus. Den upprättgående människan. Det var Homo Erectus som utvandrade till Europa och Asien. I Europa utvecklades mycket sent Homo Neanderthalensis och den arten fanns tydligen jämte den senaste arten Homo Sapiens Sapiens.

Det är riktigt att även Homo Sapiens Sapiens uppstod i Afrika som en mutation från Homo Erectus. Visst är det konstigt att samma mutation skedde även i Europa och Asien och underligt att Homo Neanderthalensis försvann.

Det är väl oklart om hudfärger men i Afrika borde Homo Erectus ha varit mörkhyad och ganska lik dagens "neger"....Men jag avlägsnar mig lite för mycket från tråden.

Spontana mutationer kan ske som ger barn med "negroida" egenskaper.
Citera
2017-09-11, 20:51
  #91
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag menar att den första människan i Afrika var Homo Habilis och mycket länge fans senare i Afrika en större människa som anses vara Homo Erectus. Den upprättgående människan. Det var Homo Erectus som utvandrade till Europa och Asien. I Europa utvecklades mycket sent Homo Neanderthalensis och den arten fanns tydligen jämte den senaste arten Homo Sapiens Sapiens.

Det är riktigt att även Homo Sapiens Sapiens uppstod i Afrika som en mutation från Homo Erectus. Visst är det konstigt att samma mutation skedde även i Europa och Asien och underligt att Homo Neanderthalensis försvann.

Det är väl oklart om hudfärger men i Afrika borde Homo Erectus ha varit mörkhyad och ganska lik dagens "neger"....Men jag avlägsnar mig lite för mycket från tråden.

Spontana mutationer kan ske som ger barn med "negroida" egenskaper.

Samma mutation som uppgav Homo Sapiens från Homo Erectus har inte skett på fler ställen. Det är vetenskapsvidrigt att påstå. Det kan finnas en genetisk variation som slumpmässigt uppkom relativt ofta vid Homo Erectus fortplantning som exempelvis Downs syndrom hos Homo Sapiens. Om denna variation gav fördelar samtidigt på olika ställen i världen kan det se ut som att Homo Erectus spontanmuterat till Homo Sapiens på flera ställen.

Det med hudfärger är inte omdiskuterat. Det är vedertaget att den afrikanska mörka hudfärgen endast är några tusen år gammal.

Varför skulle Homo Erectus varit mörkhyad i Afrika? Och ganska lik dagens Afrikaner? Har du sett en Homo Erectusskalle? Man kan väl ha olika definitioner av ganska men... Det är ju uppenbart att det inte är en människa genom skallens form och ögonens placering.
Citera
2017-09-12, 17:14
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Samma mutation som uppgav Homo Sapiens från Homo Erectus har inte skett på fler ställen. Det är vetenskapsvidrigt att påstå. Det kan finnas en genetisk variation som slumpmässigt uppkom relativt ofta vid Homo Erectus fortplantning som exempelvis Downs syndrom hos Homo Sapiens. Om denna variation gav fördelar samtidigt på olika ställen i världen kan det se ut som att Homo Erectus spontanmuterat till Homo Sapiens på flera ställen.

Det med hudfärger är inte omdiskuterat. Det är vedertaget att den afrikanska mörka hudfärgen endast är några tusen år gammal.

Varför skulle Homo Erectus varit mörkhyad i Afrika? Och ganska lik dagens Afrikaner? Har du sett en Homo Erectusskalle? Man kan väl ha olika definitioner av ganska men... Det är ju uppenbart att det inte är en människa genom skallens form och ögonens placering.

Mina kunskaper är inte up to date men jo jag har sett animerad film på två utställningar för flera år sedan och Homo Erectusskallen var som jag minns mer "apliknande" med bakåtliggande panna men ögonen rätt placerade. Kanske en ögonbrynsvalk.

Jag har sett för mycket science fiction och därför har idén om regression dykt upp hos mig. Min utgångspunkt varför det kan födas mulatter. Sedan tror jag att Homo Erectus förändrades mycket under tidens gång och kanske kan man inte anse att det är en art. Jämför Javamänniskan med Pekingmänniskan och andra fynd.

Hur vet du att Homo Erectus inte var mörkhyad som en "neger"?
Citera
2017-09-12, 19:30
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Hur hade ni reagerat om du, man (uppenbarligen) älskar din tjej och upplever kärleken besvarad. Låt oss säga att ni befinner er på BB och den här gången är det dags. Ni har väntat så efter erat älskade barn men när barnet väl har lämnat sin trygga tillvaro i modern och tar sig ut i den stor världen, hur hade du reagert om barnet uppenbarligen är haft afrikan, half skandinav. Barnet är alltså inte ditt!

Hur skulle du reagerat på kort och lång sikt?

Du får skylla dig själv, om du håller på och beställer alla dessa varor från Kina, så kan du väl rimligen inte sedan bli förvånad över att brevbäraren regelbundet måste komma förbi
Citera
2017-09-13, 02:06
  #94
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur vet du att Homo Erectus inte var mörkhyad som en "neger"?

Det vet jag absolut inte, men så här var det: Du skrev " i Afrika borde Homo Erectus ha varit mörkhyad". Det var jag som frågade dig varför du tyckte Homo Erectus borde varit mörkhyad, varför drog du den slutsatsen? Jag hävdar inte att du har fel, jag undrar bara vad du baserar ditt "borde" på.
Citera
2018-01-13, 03:48
  #95
Medlem
-spitzlix-s avatar
Mulatt, haha.

Undrar en sak, alla män på farsans sida är beige/gräddfärgade inklusive jag, på sommaren blir vi som pepparkakor och behöver inte vara i solen för att få färg (Det slår om vid våren, då kommer färgen av sig själv, räcker att jag sitter inne så ändras hudfärgen.) och på vintern är vi beige/gräddfärgade, varför? Har Tyskt blod från fars sida och vallon från morsans, om det spelar roll.
Citera
2018-01-13, 12:03
  #96
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Hahaha nej.

det är bara något en extremt sårad man kan inbilla sig för att förtränga det hela,


jag skulle blivit fruktansvärt arg, om det fanns barn sedan tidigare med i bilden så skulle jag stannat, och sett det som fritt fram att befrukta vilka kvinnor jag kännde för,

jag skulle tagit på mig faderskapet för att undvika en eventuellt krångelneger i vardagen
neger hannen skulle jag mördat, och även skaffat ett par tre extra fruar som ochså skulle bo under samma tak,

rasförrederska kvinnan skulle jag satt i skamvrån ett par år och negerbarnet skulle jag uppfostrat som mitt eget

Fattar ingenting. Skulle du uppfostra någon annans barn som ditt eget? Varför i helvete då? Folk skulle skratta sig harmynta bakom din rygg. Jävla cuck!
Negerhanen har väl inte gjort något fel? Det är väl inte hans fel att din tjej är ett luder?
Du verkar vara helt störd faktiskt.

Själv skulle jag bara vänt på klacken och gått. Skulle givetvis gjort livet jävligt surt för henne med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback