• 1
  • 2
2018-01-13, 02:32
Bannlyst
Livet har kännts grått under en lång tid nu, jag vet inte ens hur länge.
Vad bör jag göra? Känner mig otroligt trött i själen...
Citera
2018-01-13, 02:36
Medlem
Börja knarka tabletter. Tramadol, lyrica benso ja finns massa olika du kan välja mellan.
Citera
2018-01-13, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Börja knarka tabletter. Tramadol, lyrica benso ja finns massa olika du kan välja mellan.

Är tabletter bättre än alkohol? Har börjat lite smått med alkohol nu igen efter ett långt uppehåll...
det känns bra för stunden men tror att det kanske gör mig ännu mer deprimerad i sin helhet.
Om jag slutar dricka igen , vad fan ska jag göra, vad ska jag ersätta "hålet" och tommheten med?
Citera
2018-01-13, 02:42
Medlem
jskls avatar
Tycker absolut INTE att du ska börja med tabletter som ovanstående skriver!
Sök hjälp hos vc istället. Man kan få jättebra samtalsterapi och av egen erfarenhet så funkar det toppen. Vet själv att ens egen problem känns som en droppe i havet, men min terapeut sa att inget problem är för litet för att söka hjälp. Så känn ingen rädsla för att söka hjälp oavsett om du känner att du inte är "tillräckligt" nere.
Citera
2018-01-13, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Är tabletter bättre än alkohol? Har börjat lite smått med alkohol nu igen efter ett långt uppehåll...
det känns bra för stunden men tror att det kanske gör mig ännu mer deprimerad i sin helhet.
Om jag slutar dricka igen , vad fan ska jag göra, vad ska jag ersätta "hålet" och tommheten med?

Ja tabletter är bättre än alkohol. Har du aldrig testat förut så ta en tablett tramadol vänta en stund och se sen hur du kommer känna dig.
Hör av dig sen och berätta hur det var om du nu gör det.
Citera
2018-01-13, 02:56
Medlem
NovaOculuss avatar
Jag brukar ersätta tomheten med upplevelser och människor. Det är hälsosammare än alkohol.
Citera
2018-01-13, 03:00
Medlem
jskls avatar
men alltså ärligt, ni tipsar som ganska så beroendeframkallande tabletter! Tycker ni helt ärligt att det är bättre att ta till tabletter innan personen i fråga har provat terapi?
Förstår att tabletterna är den enkla/snabba vägen ur en depression men hur funkar det när man vill sluta med det? Är det inte bättre att ta tag i problemen från grunden?
Citera
2018-01-13, 03:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jskl
Tycker absolut INTE att du ska börja med tabletter som ovanstående skriver!
Sök hjälp hos vc istället. Man kan få jättebra samtalsterapi och av egen erfarenhet så funkar det toppen. Vet själv att ens egen problem känns som en droppe i havet, men min terapeut sa att inget problem är för litet för att söka hjälp. Så känn ingen rädsla för att söka hjälp oavsett om du känner att du inte är "tillräckligt" nere.

Synd bara att jag befinner mig på andra sidan av jordklotet så samtalsterapi
på VC är tyvärr inte ett alternativ. Tack ändå för tipset.
Citera
2018-01-13, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Jag brukar ersätta tomheten med upplevelser och människor. Det är hälsosammare än alkohol.

Kan du utvecka närmre hur du gör?

Jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.
Är rent fysiskt väldigt långt ifrån både familj och vänner.
Känns ganska tungt faktiskt även fast jag har vant mig.
Citera
2018-01-13, 03:09
Medlem
jskls avatar
Det går att få tag på samtal i sverige även om du bor utomlands. Min syster har ångest/panikångest och hon bor i Spanien men hon har fått tag på en terapeut som har samtalsterapi genom telefonen i sverige. Så försök att få tag på det först. Rekommenderar verkligen bara tabletter som en sista utväg.
Citera
2018-01-13, 03:21
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Kan du utvecka närmre hur du gör?

Jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.
Är rent fysiskt väldigt långt ifrån både familj och vänner.
Känns ganska tungt faktiskt även fast jag har vant mig.
Varför bor du så långt borta från familj och vänner? Är du student? Utbytesstuderande?

Skulle du säga att detta rent av ligger till grunden för ditt psykologiska tillstånd?
Citera
2018-01-13, 03:23
Medlem
wag1fromDerInits avatar
Citat:
Mår också dåligt och tar några huttingar ibland, på helger iaf. Vad du än gör ta INTE SSRI eller liknande antidepressiva. Skål
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in