Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-01-12, 16:05
  #37
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Nån som vet varför man inte kör mario maker på slutet som dem senaste gångerna? Har i mina ögon varit det absolut roligaste.

Det vet jag inte. Men rent allmänt så har ju hypen för Mario Maker lagt sig lite nu. De flesta verkar invänta MM2.

In other news så ligger donation incentive för Mike Tyson's Punch-Out!! + Super Punch-Out!! any% 2 games, 1 controller ute nu. 75 000$ tror jag det ska behöva nå. Men det är lång tid kvar, det kommer såklart gå igenom. 01:48 är tiden just nu att hålla koll på inatt.

Annars är det precis innan det dags för Mega Man Race idag. HYPE!
Citera
2018-01-12, 22:15
  #38
Medlem
Lurigfaxs avatar
Tycker det var roligare förr (typ 2013) när det inte var så jävla uppstyrt och censurerat, och hjälten Blueglass (yellow shirt guy) fick vara med. Nu blir ju runners bannade om de svär typ. Det är kul att titta på men hoppas att det dyker upp nåt mindre och friare alternativ också.
Citera
2018-01-12, 22:51
  #39
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Tycker det var roligare förr (typ 2013) när det inte var så jävla uppstyrt och censurerat, och hjälten Blueglass (yellow shirt guy) fick vara med. Nu blir ju runners bannade om de svär typ. Det är kul att titta på men hoppas att det dyker upp nåt mindre och friare alternativ också.

Kan inte annat än att hålla med. Modsen censurerar hej vilt på Twitch chatten för minsta lilla som stör dom. Nu har det t.o.m gått så långt att man måste prenumerera än månad för att få delta i chatten. Nu snackar vi småpengar, men ändå. Långt ifrån alla som ens har paypal.
Har även svårt att förstå mig på varför man tar in folk att sitta i soffan utan att dom bidrar till någonting. Behöver inte gå in på detalj här för att folk ska förstå vad jag syftar på.

Ja Blueglass får man inte se längre. Vet inte om han är bannad eller valt att inte medverka, men han är faktiskt saknad.

Det va faktiskt bättre förr.
Men nu ser jag fram emot Mega Man racet om ngn timme. För övrigt har samtliga Svenska speedrunners levererat, vilket är kul att se
Citera
2018-01-12, 23:10
  #40
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Kan inte annat än att hålla med. Modsen censurerar hej vilt på Twitch chatten för minsta lilla som stör dom. Nu har det t.o.m gått så långt att man måste prenumerera än månad för att få delta i chatten. Nu snackar vi småpengar, men ändå. Långt ifrån alla som ens har paypal.
Har även svårt att förstå mig på varför man tar in folk att sitta i soffan utan att dom bidrar till någonting. Behöver inte gå in på detalj här för att folk ska förstå vad jag syftar på.

Ja Blueglass får man inte se längre. Vet inte om han är bannad eller valt att inte medverka, men han är faktiskt saknad.

Det va faktiskt bättre förr.
Men nu ser jag fram emot Mega Man racet om ngn timme. För övrigt har samtliga Svenska speedrunners levererat, vilket är kul att se

Ja nog var det bättre för. Framförallt mycket mer oförutsägbart. Idag är det väldigt kontrollerat men det kommer väl i takt med storleken på eventet, tyvärr.
Grejjen med chatten är dock fishy. Man ska inte behöva betala för att chatta på ett välgörenhetsevent,det är så jävla motsägelsefullt, oavsett kaffepengar.

Allt det åt sidan så får man fokusera på alla runs och som du säger se fram mot Mega Man race.
Citera
2018-01-13, 02:05
  #41
Medlem
Bra race, coolkid vinner lätt. Tråkigt att hans lagkamrat softlocka spelet.
Cygfer gör ett grymt mega man 2 run, en av mina favoriter. Nu mike tyson!
Citera
2018-01-13, 02:10
  #42
Medlem
Neroxxs avatar
Så jäkla nice denna run kommer att bli (Mike Tyson's Punch-Out!! + Super Punch-Out!! any% 2 games, 1 controller)
Citera
2018-01-13, 03:02
  #43
Medlem
Man får inte skriva "stole my bike" i chatten längre
Detta va sista gången jag kollar på detta jippo.
Citera
2018-01-13, 11:48
  #44
Medlem
JAg har aldrig under mina år som jag sett AGDQ kollat i chatten så mig stör det inte.
Citera
2018-01-13, 16:51
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Man får inte skriva "stole my bike" i chatten längre
Detta va sista gången jag kollar på detta jippo.

Den är väl på subscriber only den här gången ändå? Vad var det med just den frasen förresten?
Citera
2018-01-13, 23:23
  #46
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Bra race, coolkid vinner lätt. Tråkigt att hans lagkamrat softlocka spelet.
Cygfer gör ett grymt mega man 2 run, en av mina favoriter. Nu mike tyson!

Näää, var coolkid med live? Va faaaan.
Efter att ha tittat på det här i många år nu, hur svårt skall det vara att ha två spel ställen bredvid varandra där framme.
Då slipper man allt jävla tjafs i mellan segmenten av folk som får mig att stänga av. För att nästa spelare är redo innan den första är klar.
Citera
2018-01-13, 23:37
  #47
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Näää, var coolkid med live? Va faaaan.
Efter att ha tittat på det här i många år nu, hur svårt skall det vara att ha två spel ställen bredvid varandra där framme.
Då slipper man allt jävla tjafs i mellan segmenten av folk som får mig att stänga av. För att nästa spelare är redo innan den första är klar.

Självklart skulle man rent tekniskt kunna mölja på spel efter spel.
Men man kommer aldrig ta bort downtime mellan spelen. Det är tid för intervjuer och chans att läsa upp donationer, incentives och reklam.

Personligen gillar jag intervjuerna och lite downtime mellan liren.
Citera
2018-01-14, 08:57
  #48
Medlem
Neroxxs avatar
Då är 2 miljoner uppnått och det nya målet är att slå tidigare år.

Edit: För er som missat eller vill titta på en run igen så finns denna sida att titta upp.
https://www.google.se/amp/s/amp.redd...d_thread_2018/
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2018-01-14 kl. 08:59.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback