Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-12, 20:04
  #1
Avstängd
micro113s avatar
Vem är djurplågaren?

Båda inblandade är kända av polisen sedan tidigare, men inte för gruff med varandra ...

När jägaren Mikael Gustavsson var på en skogspromenad stötte han på en hemsk syn. Vid en grindstolpe längs med vägen låg en död hund fastbunden, rapporterar Jönköpings-Posten.
[...]
– När vi tittade närmre såg vi att det var något som var alldeles fel. Det var en hund som man hade slagit ihjäl vid platsen, säger Mikael och fortsätter:
– Kopplet var som en lång strypkedja som var intvingad runt stolpen. Och hunden låg tätt intill, berättar Mikael om den obehagliga synen.
[...]
Hundens ägare och den andra mannen är kända av polisen sedan innan, men ska inte ha förekommit i samma polisutredningar.

– Vårt intresse för de här männen har tidigare inte handlat om konflikter dem emellan, kommenterar Nils vidare till lokaltidningen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gats-till-dods

Hunden verkar vara av schäfer eller ras med liknande teckning, storlek och pälslag ... blandras kanske...
Citera
2018-01-12, 20:55
  #2
Medlem
whysoserious88s avatar
vilket jävla as som har gjort något sånt här. kanske är ena idioten som har gett sig på den andre idiotens hund för att straffas eller hämnas

hoppas identiteten på den som gjort det kommer fram...
Citera
2018-01-12, 21:18
  #3
Medlem
Namn och adress på dessa herrar! Går det att få fram?
Citera
2018-01-12, 21:24
  #4
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vittnen såg man jaga annan man med yxa

JÖNKÖPINGS LÄN En hund har hittats död i Nässjö kommun. Polisen misstänker att hunden plågats ihjäl.
Hundens ägare var, enligt vittnen, senare samma kväll inblandad i ett bråk där det förekom yxhot.

Den registrerade ägaren finns bland de som vittnen sett där, säger Nils Rydberg.

När polisen kom fram hade båda männen, som är mellan 40 och 50 år gamla, avvikit från platsen. De båda männen är kända av polisen sedan tidigare. Dock har de inte förekommit i samma utredningar tidigare.

– Vårt intresse för de här männen har tidigare inte handlat om konflikter dem emellan, kommenterar Nils Rydberg.

https://www.jp.se/article/fastbunden-hund-hittad-dod/

Något jävla inavlat slödder springer omkring och slår ihjäl husdjur. Gräv nu!



Citat:
Jagades med yxa
Senare på kvällen fick polisen larm om ett bråk i centrala Nässjö. En yxbeväpnad man hade setts jaga en annan man. Orsak enligt vittnen – den som jagades skulle ha dödat yxmannens hund.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...otades-med-yxa


FB och han som hittade hunden. Jag orkar inte kolla bilden, men läser kommentarerna.

Citat:
Mikael Gustavsson Inget är säkert men ägaren är hittade. Mer än så vet inte jag med säkerhet,

Citat:
Roland P Hunden blev stulen

Citat:
lär inte dröja länge innan det ligger på flashback...

Citat:
Kan någon med konto på Flashback dela detta?
__________________
Senast redigerad av Moosky 2018-01-12 kl. 22:11.
Citera
2018-01-12, 23:26
  #5
Medlem
Synd att han inte dödade fanskapet om det nu var så att det var därför han jagade honom.
Citera
2018-01-13, 00:28
  #6
Medlem
Kennethkvartings avatar

Det nämns en Roland P, är det hundnapparen eller hussen med yxan?

Gäller nödvärnsrätten hundar?

Vad har jag för laglig rätt att skydda min tik mot en mänsklig angripare?

Hon är ju min egendom, men samtidigt en person med päls och svans.
Citera
2018-01-13, 00:29
  #7
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Det nämns en Roland P, är det hundnapparen eller hussen med yxan?

Gäller nödvärnsrätten hundar?

Vad har jag för laglig rätt att skydda min tik mot en mänsklig angripare?

Hon är ju min egendom, men samtidigt en person med päls och svans.

Roland P är en som kommenterar på facebook i flödet hos killen som fann hunden.
Skit i nödvärnsrätten om din hund är utsatt för misshandel. Det är värt att ta ett straff då i så fall.
Citera
2018-01-13, 00:46
  #8
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Roland P är en som kommenterar på facebook i flödet hos killen som fann hunden.
Skit i nödvärnsrätten om din hund är utsatt för misshandel. Det är värt att ta ett straff då i så fall.

Ingen skugga ska alltså falla på Roland P, i den här affären i alla fall.

Du kan ge dig fan på att jag skyddar hunden oavsett eventuella konsekvenser.
Citera
2018-01-13, 09:19
  #9
Medlem
Oavsett vad som föranlett händelsen visar det på en oerhörd feghet och ynkedom att ge sig på ett djur på det här sättet. Vet själv vilka emotionella band man kan ha med husdjur och hundar i synnerhet. Har därför inte heller svårt att förstå reaktionen.
Citera
2018-01-13, 10:05
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Det nämns en Roland P, är det hundnapparen eller hussen med yxan?

Gäller nödvärnsrätten hundar?

Vad har jag för laglig rätt att skydda min tik mot en mänsklig angripare?

Hon är ju min egendom, men samtidigt en person med päls och svans.
En viss John L har kommenterat facebook-flödet och påstår att han är husse till den aktuella hunden. Huruvida detta är sant vet jag ej, men det hela skulle i så fall vara drogrelaterat vilket inte känns helt otroligt.
Citera
2018-01-13, 10:15
  #11
Medlem
whysoserious88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
En viss John L har kommenterat facebook-flödet och påstår att han är husse till den aktuella hunden. Huruvida detta är sant vet jag ej, men det hela skulle i så fall vara drogrelaterat vilket inte känns helt otroligt.

du har ingen länk till facebookflödet så vi följa oxå?
Citera
2018-01-13, 11:07
  #12
Medlem
Fyfan, att läsa om plågade djur skär verkligen i hjärtat. Mer än om det hade varit en människa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback