Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-12, 05:36
  #1
Medlem
Ördögs avatar
Vilket beklämmande uttryck för rasism och antiziganism! Vilken hårresande uppvisning i egenmäktigt förfarande och lynchjustis och allt det där ... Eller en värdig uppföljning av landskapet Dalarnas stora och stolta förflutna av folklig motståndsvilja?

Känner någon till den här "bosättningen"?

Skistar brände ner olovlig bosättning på eget bevåg
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...-pa-eget-bevag
Citat:
Skidföretaget Skistar har på eget bevåg bränt ner en olovlig bosättning som EU-migranter anlagt mitt inne i skidområdet Lindvallen i Sälen.

Varken polisen eller kronofogden kontaktades innan – och Skistar kan ha gjort sig skyldiga till brott.
---
Det som brann var rester av en koja där migranter uppehållit sig – och branden var planerad.

Skistar betraktar bosättningen i Lindvallen, som ligger väl dold men ändå mitt inne i skidområdet, just som skräp.

EU-migranter har länge uppehållit sig där men Skistar hävdar att det inte synts till några vid platsen på sistone.

– Det har funnits folk där. Det kan man se på vad de har lämnat efter sig. Någon har lagat mat och gjort sina behov där. Men det är fortfarande en skräpsamling, säger Jonas Bauer.
----
Problem med boplatser där EU-migranter slagit läger finns i hela landet. På flera håll har det varit dyrt och komplicerat att ta bort bosättarna.

Polis eller kronofogden ska i normala fall kontaktas innan en olovlig bosättning avlägsnas. Men Skistar valde att själva bränna upp kojan med allt innehåll.

– Vi kanske skulle ha gjort på det sättet. Men vår bedömning var att det var en hög med skräp som låg där, säger Jonas Bauer.

Det bolaget gjort kan dock vara straffbart. När SVT frågar polisen om vad som gäller i den här typen av ärenden får vi följande svar:

– Man får ju inte elda upp andras grejer, säger Anders Gustafsson, vakthavande befäl vid polisen i Bergslagen.

Enligt honom kan det röra sig om skadegörelse.
__________________
Senast redigerad av Ördög 2018-01-12 kl. 05:42.
Citera
2018-01-12, 05:45
  #2
Medlem
InflatableBoppos avatar
Det är enligt polisen helt OK att ockupera andras marker Så går det när polis och myndigheter ser igenom ockupanterna olagliga ockupation till slut tar företag och vanligt folk tag i att avhysa ockupanterna själva. Hur har egentligen Hanna Stjärne för SVT tagit det om jag bosätter mig på hennes mark eller valfri journalist som har boende kan man slå läger på Jan Helins tomt?
Citera
2018-01-12, 05:48
  #3
Medlem
XaoqcHs avatar
Bra initiativ av Skistar. När myndigheterna och polisen ignorerar folkets rop på hjälp och saboterar rättssamhället inifrån, får man helt enkelt själv göra något åt sina problem.
Citera
2018-01-12, 05:56
  #4
Medlem
Vad är nyttan med att köpa mark och fastigheter i det här landet när det ändå tillhör nån annan.

Men nu behöver det inte bli så dyrt med boende vid skidsemestern. Det blir tält med bästa läget vid liften.
Citera
2018-01-12, 05:56
  #5
Medlem
cacas avatar
Så skulle jag också göra samma dag någon olovligt bosätter sig på min mark.
Citera
2018-01-12, 05:56
  #6
Medlem
oldtimedrunks avatar
Sådär ska det gå till! Tänk om fler kunde agera på detta sätt!

Ziggisarna bryter mot lagen men lagen ser genom fingrarna på deras brott och straffar ist svenskar som är trötta på att finna sig i nuvarande situation.
Citera
2018-01-12, 05:57
  #7
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Det är enligt polisen helt OK att ockupera andras marker Så går det när polis och myndigheter ser igenom ockupanterna olagliga ockupation till slut tar företag och vanligt folk tag i att avhysa ockupanterna själva. Hur har egentligen Hanna Stjärne för SVT tagit det om jag bosätter mig på hennes mark eller valfri journalist som har boende kan man slå läger på Jan Helins tomt?

Du skulle givetvis omedelbart bli avhyst av polisen om du är vit. Det som är okej för romer är inte okej för vita enligt den svenska raspolitiken.

Det går att se varje dag i Sverige. Här i Stockholm avhyste polisen svenska uteliggare som befann sig i en f.d. förskola som stod tom samma dag som polisen fick kännedom om det, men vi har sett hur romer kan ockupera mark olagligt i åratal utan att något händer. Ja, förutom att tomtägaren kan bli hotad med vite om denne inte börjar se till att romerna får toaletter och att deras avföring m.m. blir kontinuerligt borttransporterat.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-01-12 kl. 06:09.
Citera
2018-01-12, 06:25
  #8
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Det enda upprörande i detta är att polisen inte skött sitt jobb och avhyst/bränt ner. Samt att den här aktivisten Anders Gustafsson ens antyder att Skistar skulle ha begått brott.
Hatten av för företaget!

För övrigt måste media sluta kalla dem för EU-migranter, det är smutskastning av skötsamma tyskar, finnar, greker osv. Yrkeskriminella zigenare (”romer”) är rätt beteckning.
Citera
2018-01-12, 06:30
  #9
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Om barn bygger en koja i skogen, gäller samma regler då? Eller är det som vanligt bara vissa folkslag som ska skyddas av vänstern?
Citera
2018-01-12, 06:56
  #10
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Vilket beklämmande uttryck för rasism och antiziganism! Vilken hårresande uppvisning i egenmäktigt förfarande och lynchjustis och allt det där ... Eller en värdig uppföljning av landskapet Dalarnas stora och stolta förflutna av folklig motståndsvilja?

Känner någon till den här "bosättningen"?

Skistar brände ner olovlig bosättning på eget bevåg
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...-pa-eget-bevag

Helt rätt, ingen vill väll ha zigenare som bajsar och skräpar ner på tomten? Speciellt inte på en skidanläggning där man vill skapa en trevlig miljö för sina gäster. Tummen upp skistar!
Citera
2018-01-12, 07:01
  #11
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Det är nästan så att man ska gå in på deras facebook-sida/annan sida och ge dem 5 stjärnor. PK-mobben kommer väl smutskasta detta företag för alltid nu, och då kan det kanske kännas skönt för dem att åtminstone folket är på deras sida.
Citera
2018-01-12, 07:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Bra initiativ av Skistar. När myndigheterna och polisen ignorerar folkets rop på hjälp och saboterar rättssamhället inifrån, får man helt enkelt själv göra något åt sina problem.

Jag är ingen anarkist men det finns verkligen inga argument emot detta påstående för exakt så är det. Folket är nationen och när landet har tröttnat på all skit så tar man så småningom itu med det själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback