Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-10, 18:12
  #5881
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickinson
Ingen som vet hur man få tag på EPG till
CAMDSERVER körs i IPTV EXTREME PRO?
Finns ingen. EPG måste läggas in manuellt och det är ett stort jobb.
2018-01-10, 19:07
  #5882
Medlem
Är väl bara googla fram en epg och lägga till ta t.e.x http://estiptv.site/epg/SCAND_guide.xml
2018-01-10, 19:54
  #5883
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Finns ingen. EPG måste läggas in manuellt och det är ett stort jobb.
Gäller bara mag, tvip etc...
2018-01-10, 21:00
  #5884
Medlem
Link85s avatar
Tja!

Päronen hade köpt en Technocoms X-100000 med ett år medlemskap hos Rediptv. Har försökt formatera om boxen så att man kan installera kanaler hos någon annan men det verkar inte gå. Systemet verkar vara låst till rediptv och kan troligtvis enbart köpa kanaler hos dem. Är det någon som om det finns något annat sett att formatera om boxen?
2018-01-11, 01:39
  #5885
Medlem
För en som sitter och tvekar lite, och jag vet att frågan ställts tidigare under förra året, men saker och ting utvecklas ju.
Om man inte är sugen är att lägga stålarna för en Nvidia Shield men ändå är lite sugen på en AndroidTV-box, har ni några tips? Gärna någonstans 600-1000kr ungefär.
Tänker att om jag kör på Vu Solon vid ena tvn så kan man ha en androidbox vid den andra, men det är ju sån jävla uppsjö av boxar.
Den kommer främst användas för iptv, fungerar Kodi också så gör det inget. Inget surf, spel eller annat skit. Bara TV/film.
2018-01-11, 04:06
  #5886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffedmonkey
.....Tänker att om jag kör på Vu Solon vid ena tvn.....
Subs funkar ej på vu solo, eller gör det de nu? funkade ej senast jag testade
2018-01-11, 06:33
  #5887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
Subs funkar ej på vu solo, eller gör det de nu? funkade ej senast jag testade
Det är nåt med drivers eller liknande på Vu+ boxarna som gör att det inte funkar som det ska.
Med samma image och mjukvara till Dreambox så är det inget problem.
Det enda som skiljer dom åt är i princip drivers.
2018-01-11, 09:52
  #5888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Det är nåt med drivers eller liknande på Vu+ boxarna som gör att det inte funkar som det ska.
Med samma image och mjukvara till Dreambox så är det inget problem.
Det enda som skiljer dom åt är i princip drivers.

Ok tack för infon. Subs är inte jätteviktigt, kollar mest på swe/eng. Men ändå bra att veta.
Har en dreambox och en sunray stående som inte gör något så kanske skulle köra med dem istället då.

Om man inte går på en ny box vid ena tvn då..
2018-01-11, 10:10
  #5889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffedmonkey
För en som sitter och tvekar lite, och jag vet att frågan ställts tidigare under förra året, men saker och ting utvecklas ju.
Om man inte är sugen är att lägga stålarna för en Nvidia Shield men ändå är lite sugen på en AndroidTV-box, har ni några tips? Gärna någonstans 600-1000kr ungefär.
Tänker att om jag kör på Vu Solon vid ena tvn så kan man ha en androidbox vid den andra, men det är ju sån jävla uppsjö av boxar.
Den kommer främst användas för iptv, fungerar Kodi också så gör det inget. Inget surf, spel eller annat skit. Bara TV/film.


Köp något med "Amlogic S905 eller S912 chip" med minst 2 gb i RAM minne. Finns en uppsjö av liknande boxar på nätet från Kina. En bra sådan brukar ligga mellan 600-1000 kr, fraktad och klar!
2018-01-11, 10:24
  #5890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Köp något med "Amlogic S905 eller S912 chip" med minst 2 gb i RAM minne. Finns en uppsjö av liknande boxar på nätet från Kina. En bra sådan brukar ligga mellan 600-1000 kr, fraktad och klar!


Tack för tipset, då har jag en hårdvara att sikta på, precis vad jag behövde! Läst så mycket om att detta chipsettet hit och detta dit är så dåligt bla bla bla. Svårt att sortera ut kräsna tyckare och hatare från betydelsefull fakta ibland.
2018-01-11, 11:34
  #5891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffedmonkey
Tack för tipset, då har jag en hårdvara att sikta på, precis vad jag behövde! Läst så mycket om att detta chipsettet hit och detta dit är så dåligt bla bla bla. Svårt att sortera ut kräsna tyckare och hatare från betydelsefull fakta ibland.
Har sådan hemma liggandes, skräp är det.. hur den funkar & i bild.. har man inte testat något annat innan/efter så kanske det inte känns som det dock.
2018-01-11, 11:36
  #5892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
Har sådan hemma liggandes, skräp är det.. hur den funkar & i bild.. har man inte testat något annat innan/efter så kanske det inte känns som det dock.

Så vilken Android box ska man välja då?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback