Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-09, 17:34
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceOfAids
Så du menar att de får samköra fingeravtryck från exempelvis den databasen där allas fingeravtryck finns när de tar pass?
Eller vilka register menar du?

de får ju köra de register som är relevanta för utredningen, ex PKU registret (DNA) Vapenregistret ( om de kan knyta ett vapen till brottslingen) Bilegistret ( om ett vittne skulle se en bil på brottsplatsen t ex, ) andra register får de ju inte köra

Som jag skiver så skall det vara åklagarbeslut på det, är åklagaren involverad när man söker pass?

De Söker ju inte ditt fingeravtryck om jag söker pass, och inte mitt när du söker pass

I detta fall lär de ju få ta de fingeravtryck som finns hos Migrationsverket för att fastställa identiteten på den döde, eller om de misstänker om GM också är av invandrad härkomst, hans avtryck

Notera att de får söka i Allmänna register som Folkbokföring med mera utan inblandning av Åklagare
Senast redigerad av Svennis7254 2018-01-09 kl. 17:55.
Citera
2018-01-09, 17:49
Medlem
Någon som vet om GW har varit på plats än?
Citera
2018-01-09, 18:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blyme
Motiv?

Knarkrelaterat? Skulder? Dåliga varor? Försök till rån? Blev rånad?
Paranja? Överdos? Fulchack?

Sexuellt? Prostetution som urartat? Lockat med gaysex för att råna och det gick snett? Någon eller några i klanen eller grannklanen ville sätta någon på plats oralt och analt och det gick inte enligt planen?

Hedersrelaterat? Rasistiskt? Någon gjorde upp en 2000-årig oförätt? Någon som inte älska de busiga och goa ungdomarna från Afghanistan?

Revirrelaterat? Han har bara bosatt sig i fel toalett och någon annan tycker det är hans hem.

Eller så hade han en mobil eller ett äpple som någon annan ville ha.
Citera
2018-01-10, 20:08
Medlem
Det som förbryllar en aning är att BO inte är nytillkommen i landet utan det är en person som bott i stan länge och varit vänlig (och försiktigt tystlåten) mot de som träffat honom.
Citera
2018-01-10, 21:15
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajanus
Det som förbryllar en aning är att BO inte är nytillkommen i landet utan det är en person som bott i stan länge och varit vänlig (och försiktigt tystlåten) mot de som träffat honom.
Kan du berätta mer?
Citera
2018-01-10, 21:33
Medlem
DouglasKenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajanus
Nu har inte jag hängt med i tråden på några dagar men vad är det du säger är det inte en papperslös eller nyinflyttad.
Har vi något namn på BO?
Citera
2018-01-10, 21:40
Medlem
Nu sitter jag inte på tonvis av information. Men jag vet att BO varit där i krokarna i flera år och har varit trevlig emot de som träffat honom. Frågan är ju vad som kan ha gått snett. För visst finns det stökiga ungdomar där, men han är inte en av dessa.
Citera
2018-01-10, 21:42
Medlem
CarolusXIIs avatar
Enligt en källa jag litar på så är det en afghansk flykting som blivit knivad i en knarkaffär.
Citera
2018-01-10, 23:35
Medlem
Någon som vet något om den nya MGM? Bor denne i Skövde?
Citera
2018-01-11, 11:34
Medlem
Det verkar vara mer eller mindre uppklarat polisiärt.
http://www.na.se/orebro-lan/orebro/1...-pa-jarntorget
Citera
2018-01-11, 12:14
Medlem
Norrens avatar
I eftermiddag genomförs häktningsförhandlingar mot en ung man från Skövde kommun som misstänks för ett mord i Örebro i helgen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6859554
Citera
2018-01-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
I eftermiddag genomförs häktningsförhandlingar mot en ung man från Skövde kommun som misstänks för ett mord i Örebro i helgen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6859554

Är det någon som tar ut dokumenten från Tingsrätten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in