Citat:
Ursprungligen postat av
pk2
Det verkar som att du tar Spindelmannen-sagoteckningar för mer autentiska, för att beskriva verkligheten,
än vad du gör med hela bibel-konceptet. Men, men...du är ett barn av din tid som tror att inte
våra förfäder visste ett skit om tillvaron. Nej, sanningen är den att bibelns historier är inte alla
påhittade.
Tja, vad jag menar är att beskrivningarna av New York i Spindelmannen, om man sätter superhjälteberättelserna åt sidan, är rätt träffsäkra.
På samma sätt så är det väl föga förvånande att man kan hitta ruiner som fastställer att vissa städer beskrivna i Bibeln fanns på riktigt?
Men vad gör det för bevisandet av de delar i Bibeln som faktiskt betyder någonting och skulle ha långtgående konsekvenser om det var sanning?
Jag tror säkert att många delar av det som beskrivs i Bibeln inte är påhittade på samma vis som att många delar av Illiaden och Odysséen inte heller var påhittade eller åtminstone platserna där saker utspelade sig i berättelserna.
Men igen, berätta för mig, finns det något bevisvärde för de övernaturliga händelserna i det att man kan hitta ruiner som stämmer överens med berättelsernas skådeplatser?
Om man upptäcker att New York finns, betyder det att Spindelmannen också finns?
Kan vi få ett erkännande här av dig?