Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-10, 06:08
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Och det är på inget sätt något bevis för att "den samlade kunskapen" på KS skulle vara obefintlig, eller inget värd. Tvärtom finns det massor av kunnigt folk på KS i allmänhet, men Rolex i synnerhet. Dessvärre håller de sig undan många gånger, för att slippa behöva konfrontera de tidigare i tråden nämnda typerna.

Grundfunktionen för de flesta forum är dock att man bör söka först, och skapa nya trådar sen. I synnerhet yngre förmågor verkar idag vara för lata, eller oförmögna att reda ut detta på egen hand. Det är inget försvar för den tidvis otrevliga attityden på KS, däremot en förväntad reaktion, när man för 300:e gången på kort tid får exakt samma frågeställning i en ny tråd.

Många vettiga och kunniga personer som lämnat KS. Kanske sitter dom nu tysta och inte skriver något. Förfallet är ett faktum då småpojkarna tagit över. Någon hjälp finns inte att få i dagens läge.
Citera
2018-01-10, 08:37
  #158
Medlem
Mr. Flynns avatar
Är väl rätt uppenbart att ledningen inte bryr sig något vidare om forumet eller dess användare. Dock begrundar de nog om det är värt att styra upp det. Rent ekonomiskt då alltså, är det värt det för dem med allt arbete de kräver?

Ganska smutt ha Sveriges största klockforum som har få regler och kamratuppfostran "pga de har vanliga jobb och liv också".

Hur mycket drar de in på reklamen tro? Eller förmodade spons under bordet. För att inte prata om när de tiggde pengar av sina användare.
Citera
2018-01-10, 09:57
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Flynn
Är väl rätt uppenbart att ledningen inte bryr sig något vidare om forumet eller dess användare. Dock begrundar de nog om det är värt att styra upp det. Rent ekonomiskt då alltså, är det värt det för dem med allt arbete de kräver?

Ganska smutt ha Sveriges största klockforum som har få regler och kamratuppfostran "pga de har vanliga jobb och liv också".

Hur mycket drar de in på reklamen tro? Eller förmodade spons under bordet. För att inte prata om när de tiggde pengar av sina användare.

När ledningen startade tråden om att det kostade pengar att driva klocksnack så fick de in en hel del misstänker jag. Efter det har det varit knäpptyst från ledningen vilket ger en indikation på att något är skumt. Varför inte tacka alla som skänkt och förklara vad pengarna gick till. Tystanden får tala för sig själv och ledningen framstår som genomruttna fifflare.
Citera
2018-01-10, 11:16
  #160
Medlem
Det som gör mig så beklämd över KS är att forumet nu mest bekräftar Kreti och Pletis fördomar om människor som gillar klockor: Att det mest bara är kriminella och nyrika obildade skitstövlar som poserar med sina kukförlängare.

I rättvisans namn ska sägas att det finns många mycket kunniga och trevliga medlemmar där, men de för en allt mer undanskymd tillvaro. Jag kollade upp en hel del av mina favoriter och upptäckte att många inte har skrivit där på flera månader. En av forumets värdefullaste kunskapsbanker har inte skrivit på ett halvår.

Nu tycker säkert många där att man borde inte ta upp problemen i ett annat forum, utan ta det "innanför väggarna" i KS.
Men det är ju störtlöjligt. Många har försökt, men alla vet ju att det drunknar i ännu mer idiotier. I en miljö där s.k. kamratuppfostran råder är det omöjligt att rensa upp innanför väggarna i en kultur där slöddret dominerar.
Citera
2018-01-10, 11:31
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonDevereaux
Det som gör mig så beklämd över KS är att forumet nu mest bekräftar Kreti och Pletis fördomar om människor som gillar klockor: Att det mest bara är kriminella och nyrika obildade skitstövlar som poserar med sina kukförlängare.

I rättvisans namn ska sägas att det finns många mycket kunniga och trevliga medlemmar där, men de för en allt mer undanskymd tillvaro. Jag kollade upp en hel del av mina favoriter och upptäckte att många inte har skrivit där på flera månader. En av forumets värdefullaste kunskapsbanker har inte skrivit på ett halvår.

Nu tycker säkert många där att man borde inte ta upp problemen i ett annat forum, utan ta det "innanför väggarna" i KS.
Men det är ju störtlöjligt. Många har försökt, men alla vet ju att det drunknar i ännu mer idiotier. I en miljö där s.k. kamratuppfostran råder är det omöjligt att rensa upp innanför väggarna i en kultur där slöddret dominerar.

Säger man något dåligt så har man fel och inom ett dygn kommer Joberman och är otrevlig.
Citera
2018-01-10, 14:40
  #162
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic878
Frågan är väl vad "den samlade kunskapen" är värd i praktiken. Det finns en del mer eller mindre kunnigt folk och trådar med fakta. Men en sökning på KS ger ofta en massa trolltrådar och tramsande. Då tröttnar många och orkar inte leta i sökresultaten. Man får bättre svar och bemötande på andra klockforum.

Jag är benägen att hålla med dig, men även WUS och RF kan tidvis vara hyfsat dryga de med. Dock har de så mycket fler medlemmar, att det inte märks på samma sätt. Håller inte riktigt med dig om att det skulle vara särskilt mycket trolltrådar i allmänhet, men däremot tycker även jag att alltför många trådar spårar ur efter ett tag och det är riktigt tråkigt.
Citera
2018-01-10, 14:44
  #163
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLBB
Många vettiga och kunniga personer som lämnat KS. Kanske sitter dom nu tysta och inte skriver något. Förfallet är ett faktum då småpojkarna tagit över. Någon hjälp finns inte att få i dagens läge.

Det kan vara så. Är själv mindre aktiv sen ett par år sedan, och skriver mycket sällan något längre. Och då har jag ändå dubbelt så många inlägg på KS som jag har här, på kanske en tredjedel av tiden jag varit medlem. Det är ledsamt att de som verkligen är kunniga, antingen uteblir från diskussionerna eller är så dryga att man spyr på dem. KS har blivit som en sandlåda där alla måste hävda sig i parti och minut.
Citera
2018-01-10, 16:28
  #164
Medlem
Glentensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Jag är benägen att hålla med dig, men även WUS och RF kan tidvis vara hyfsat dryga de med. Dock har de så mycket fler medlemmar, att det inte märks på samma sätt. Håller inte riktigt med dig om att det skulle vara särskilt mycket trolltrådar i allmänhet, men däremot tycker även jag att alltför många trådar spårar ur efter ett tag och det är riktigt tråkigt.
Visst är det så. Man ska ha klart för sig att inget internetforum är helt vaccinerat mot idioter och drygsprättar.

I ärlighetens namn ska sägas att detta forum inte heller bara består av visa mysgubbar. Sett över hela Flashback med alla delforum är det garanterat fler galningar här än på KS, procentuellt sett.

Men om man bara tittar på seriösare delforum så fungerar det faktiskt bättre här om man skapar en seriös trådstart. Seriösa trådar med seriösa diskussionsämnen blir renare här. OT-trams rensas bort och renderar i varningar. Dessutom, mycket viktigt, rensas och varnas även OT-svar på OT-inlägg. Här, liksom många andra forum, är reglerna klara att OT-inlägg ska rapporteras, inte besvaras.

Policyn i Klocksnack att inte moderera alls, resulterar ofta i att en seriös tråd kan bli helt förstörd. Någon tramsar med ett OT. Sedan svarar en drös medlemmar på detta. Till slut är det mest bara trams i tråden och endast vart femte eller vart tionde inlägg behandlar ämnet.

Kamratuppfostran och självsanering fungerar inte på ett internetforum. Det räcker inte med en rekomendation i de klistrade trådarna att "be nice". Tyvärr tror jag att de har kommit i ett läge att det snarare blir värre än bättre. Många medlemmar vill ha det så här och jag tror att friheten att leva rullan är en mycket bidragande faktor till att KS växer så enormt i både medlemsantal och antal inlägg.
Citera
2018-01-12, 21:16
  #165
Medlem
Vic878s avatar
Nya ägare tar över Klocksnack.

https://klocksnack.se/threads/klocksnack-2-0.85907/

Vi får väl se hur det artar sig, men det var inte helt otippat. Frågan är om det är svarta affärer, ruffel och båg som gäller även i fortsättningen, eller är det ett företag som faktiskt betalar skatter och avgifter som tagit över?

Den som lever får se.
Citera
2018-01-13, 02:15
  #166
Medlem
Nya ägare, men samma medlemmar. :

Vi får se.
Citera
2018-01-21, 12:13
  #167
Medlem
Om KS var en guldgruva hade ägarna aldrig sålt. Istället hade de anlitat folk som fick sköta saker och ting men det kostar. Massa arbete i kombination med dålig avkastning. Grattis till de nya ägarna.
Citera
2018-01-29, 01:15
  #168
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLBB
Om KS var en guldgruva hade ägarna aldrig sålt. Istället hade de anlitat folk som fick sköta saker och ting men det kostar. Massa arbete i kombination med dålig avkastning. Grattis till de nya ägarna.

Har du koll på läget?

Det finns en anledning till ägarbytet, det är lite mycket nu...

Intressant nog ingen uppdatering på sidan om vilka som är ansvariga, men det kvittar väl. Den fina gamla traditionen med skattebrott och inga ansvariga fortsätter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback