Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-06, 16:52
  #5845
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xDEFiLED
Jag har blivit sugen på IPTV, som jag inte ens visste om förrän igår, men jag har lite funderingar.

Jag har en Sony Bravia KDL-55W805B. Det är ingen Smart-TV, men den har inbyggd digital TV-mottagare och kan naturligtvis anslutas till internet, behöver jag fortfarande skaffa en digitalbox eller kan jag använda IPTV via den som är inbyggd i TV:n? Behöver jag något digitalkort som grund för att kunna köra IPTV?
Eftersom ”pirat-iptv” inte fungerar i dom implementerade teknikerna i TVn så behöver du skaffa en smart-tv eller en iptv-box för att kunna ta emot kanalerna
2018-01-06, 20:06
  #5846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadoX
PM!
Har blivit blåst av smartworldiptv så skicka gärna info på pm till mig också, tack!
2018-01-06, 21:25
  #5847
Medlem
Finns det svenska resellers som tar swish?
2018-01-06, 22:55
  #5848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Finns det svenska resellers som tar swish?
IPTVKING tar Swish.
2018-01-07, 07:52
  #5849
Medlem
C-More borta på Rapid. Tillfälligt eller?
2018-01-07, 19:53
  #5850
Medlem
Tjena folket. Söker lite tips.
Har senaste veckan provat iptv server gate, iptvking, iptv forest, king-iptv och slack iptv.
Kan inte påstå att jag provat alla tjänsterna i någon större utsträckning men dragit igång dem i vlc eller kodi och kikat igenom kvaliten på kanalerna lite. Som så många andra är jag mest intresserad av sporten.

I nuläget så har King-iptv varit bäst. Kollade på bronsmatchen i fredags och bilden på cmore sport fhd var kanon.lika bra som min Vu+ solo matar från parabolen. Iptv.community(slack) hade inte alls lika bra bild och inte lika bra utbud när det gällde fhd vad jag kunde se.

Fråga riktad till er som testat både MAG och en bra Android box. Vilken är att föredra för en smooth stund i soffan? Ska en ny box köpas så gäller det att den är enkel och accepteras av frun. Annars blir det liv.
Jag styr idag allt med iRule via en iTach. Går det att få in en MAG i det tro?

Har haft en billig (3-400kr) MyGica box för några år sen med Android på. Det var ett skämt. Helt meningslöst att försöka göra något vettigt med.
Har idag möjligheten att köra via Kodi vid båda sofforna, men jag tycker inte riktigt de add-ons jag provat varit tillfredsställande. Lite segt. Lite osmidigt.

Sist men inte minst. Någon som har en kontakt hos Camd man skulle kunna få snacka med? Har läst majoriteten av sidorna i denna tråden de senaste dagarna och tycker Camd verkar mest intressant, men förstått att det är svårt att få en trail där. Någon som kan hjälpa?

Holy crap, ursäkta novellen.
Tack på förhand!
2018-01-07, 19:55
  #5851
Medlem
Tja!

Finns det några helt opartiska här som kan säga vilka man bör välja som leverantör av Iptv? Har testat Iptv Sverige premium, Dreamhost.me, IptvKing och nu Polar Bear. Den sistnämnda har ju väldigt låga priser och är allmänt självsäkra i kundtjänsten, bör jag se upp? Dom har ju samma som Iptv King men som sagt mycket billigare. Väntar på Rapidiptvsweden.bz att skicka ett 24h till mig imorgon eftersom dom ej skickar helger.

Tacksam för seriösa och bra svar!
2018-01-07, 20:05
  #5852
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
C-More borta på Rapid. Tillfälligt eller?
Fungerade för mig vid 14 tiden idag.
2018-01-07, 21:24
  #5853
Avstängd
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuffedmonkey

Sist men inte minst. Någon som har en kontakt hos Camd man skulle kunna få snacka med? Har läst majoriteten av sidorna i denna tråden de senaste dagarna och tycker Camd verkar mest intressant, men förstått att det är svårt att få en trail där. Någon som kan hjälpa?

Holy crap, ursäkta novellen.
Tack på förhand!

Camd är bara skit, de har knappt några svenska HD kanaler och tjänsten är ganska ostabil.
2018-01-07, 22:17
  #5854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Camd är bara skit, de har knappt några svenska HD kanaler och tjänsten är ganska ostabil.

Har något hänt med dem då? För det är inte alls uppfattningen jag fått av de hundratals sidor jag läst här...
Camd är den tjänsten som i princip alltid fungerat när andra har haft problem, om man läser bakåt iaf.
2018-01-07, 22:42
  #5855
Medlem
[quote=Prodelin|62835774]Camd är bara skit, de har knappt några svenska HD kanaler och tjänsten är ganska ostabil.[/Hur kan du komma med såna påstående??? De har visst många svenska kanaler i HD + 1080.... De har funkat klockrent för mig!
2018-01-08, 00:17
  #5856
Medlem
[quote=dickinson|62836659]
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Camd är bara skit, de har knappt några svenska HD kanaler och tjänsten är ganska ostabil.[/Hur kan du komma med såna påstående??? De har visst många svenska kanaler i HD + 1080.... De har funkat klockrent för mig!

Kul. Hur ser det ut med c more och viasat s sportkanaler i full HD? Finns de och funkar de bra?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback