Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-22, 21:01
  #1
Medlem
WhaleMales avatar
Hej!

Jag körde Clinique´s gråa deostick i flera år. Det är parfymfritt och mycket effektivt.

Dock har jag börjat få feta utslag av det nu. Jag tror det är pga. den höga aluminiumkoncentrationen.

Nu behöver jag tips på något som är tillräckligt starkt, men inte ger utslag samt är parfymfritt.

Absolut torr gör ont så in i helvete den natten man har det så orkar inte det.
Citera
2017-11-22, 21:36
  #2
Medlem
Köp "Bats" Extra Effective Creme Antiperspirant

Finns på apotek och i välsorterade varuhus, två Åhlens. Oparpymerad, ingen alkohol, inga konserveringsmedel.

Extremt effektiv.
Citera
2017-11-22, 22:18
  #3
Medlem
Köp Tulian negro🤗 En klassiker jag hittat tillbaka till. Luktar iof parfym😁
Citera
2017-11-28, 13:39
  #4
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Köp "Bats" Extra Effective Creme Antiperspirant

Finns på apotek och i välsorterade varuhus, två Åhlens. Oparpymerad, ingen alkohol, inga konserveringsmedel.

Extremt effektiv.


Jag har testat den och problemet är att den inte är tillräckligt stark. Det som händer är att jag svettas ändå och det blandas med deon och luktar värre än utan deo. Blir bara en kladdig sörja i armhålan.
Citera
2017-12-13, 13:17
  #5
Medlem
Börja med att trimma ner håret till 3-6mm. Bakterier frodas i hårstråna.

Absolut torr några kvällar i veckan, har du provat det? Det är en anti-transpirant och när det väl börjat fungera behöver du inte använda den varje kväll troligen. Du kan använda deo ovanpå den om du vill.

Jag använde den i tonåren när jag svettades av andra skäl än att jag var varm. Fungerar perfekt.

Numera använder jag Vichys deos. Det finns kanske 5-7 varianter att välja på och de har rätt vag parfym och motverkar svettningar, iaf när det inte är som värst.

https://www.apotea.se/vichy-stress-r...rspirant-50-ml
__________________
Senast redigerad av blublang 2017-12-13 kl. 13:19.
Citera
2017-12-13, 13:22
  #6
Medlem
Sedan finns det undertröjor som hjälper. Kanske kan vara bra att ha några sådana här i garderoben hemma?

https://www.thompsontee.com
Citera
2018-01-05, 20:47
  #7
Medlem
Na14
Finns på apoteket. Bästa deon jag någonsin har använt.
Brukar även kombinera den med tea tree oil som är bakteriedödande.
Eller gör egen deospray på vatten, bikarbonat, tea tree oil.
Det finns för mycket kemikalier i de flesta deodoranter som tyvärr får oss att producera mer och illaluktande svett. Dessutom är dessa kemikalier inte direkt hälsosamma för kroppen.
Citera
2018-01-07, 17:36
  #8
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Sedan finns det undertröjor som hjälper. Kanske kan vara bra att ha några sådana här i garderoben hemma?

https://www.thompsontee.com


Tack.

Jag svettas inte mycket, men det luktar svett.
Citera
2018-01-07, 17:39
  #9
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
Na14
Finns på apoteket. Bästa deon jag någonsin har använt.
Brukar även kombinera den med tea tree oil som är bakteriedödande.
Eller gör egen deospray på vatten, bikarbonat, tea tree oil.
Det finns för mycket kemikalier i de flesta deodoranter som tyvärr får oss att producera mer och illaluktande svett. Dessutom är dessa kemikalier inte direkt hälsosamma för kroppen.


Tack!

Undrar vad som är det verksamma ämnet när den inte innehåller aluminium etc.
Citera
2018-01-07, 17:53
  #10
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Tack!

Undrar vad som är det verksamma ämnet när den inte innehåller aluminium etc.


Innehåller 50 ml.

Innehållsförteckning: Aqua, Sodium Bicarbonate, Sodium Sulphate, Sodium Carbonate, Phenoxyethanol, Caprylyl Glycol.
Citera
2018-01-07, 20:21
  #11
Medlem
WhaleMales avatar
Man kan ju köra Botox i armhålorna så behöver man inte ha deo på 6 månader. Aldrig testat, men funderar på om jag skulle en gång.

Är det någon som vet var man kan göra detta i syd? Har för mig att man kan i Malmö någonstans, men kommer inte ihåg var.
Citera
2018-01-07, 20:35
  #12
Medlem
Prova något nytt. Kör utan, precis som i sänghalmen. Renhet luktar inte illa!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback