2018-01-05, 15:57
Medlem
Inanimateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
raiblocks (eller nano?) kommer gå väldigt starkt i början av 2018 med rebranding, binance, hype. Sedan kommer det gå fint hela vägen under 2018. Förväntar mig en kurs på $500-$1000 mot slutet av året.

Om man tar raiblocks mcap och jämför med coins på #1-10 inser man snabbt (om man är påläst) att raiblocks teknik slår varenda en. Så hur snabbt priset kommer stiga handlar helt enkelt om marknadsföring/exposure. Det är väldigt många som inte vet om rai, eller inte kan handla rai för dom väntar på binance eller andra exchanges. Ju mer cryptomarknaden mognar desto bättre kommer det gå för rai.

Tänkte skaffa lite raiblocks jag med. Kanske är en dum fråga men vilken valuta går snabbast att skicka från Binance till Bleutrade? LTC?
Senast redigerad av Inanimated 2018-01-05 kl. 16:04.
Citera
2018-01-05, 16:12
Medlem
Jag har precis skaffat en HTML-wallet, men den synkar inte. Den har stått forever på 14 veckor behind och är på noll procent. Vad gör jag för fel? Med mina andra wallets så har de börjat synka direkt. Har ni samma problem?
Citera
2018-01-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanimated
Tänkte skaffa lite raiblocks jag med. Kanske är en dum fråga men vilken valuta går snabbast att skicka från Binance till Bleutrade? LTC?

Du kan inte köpa rai på Bleutrade, bara på BitGrail.
Citera
2018-01-05, 16:31
Medlem
Citat:

Bleutrade har väl inte raiblocks?

Citat:
Ursprungligen postat av Den-tjocke
Jag har precis skaffat en HTML-wallet, men den synkar inte. Den har stått forever på 14 veckor behind och är på noll procent. Vad gör jag för fel? Med mina andra wallets så har de börjat synka direkt. Har ni samma problem?

Hade samma problem, laddade ner deras nyaste wallet från Github och sedan började det synka för mig.
Citera
2018-01-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Du kan inte köpa rai på Bleutrade, bara på BitGrail.

KuCoin tradear Rai också un för tiden!
Citera
2018-01-05, 16:35
Medlem
Inanimateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StaffID

Du har helt rätt. Fel av mig, jag menade HTML
Citera
2018-01-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StaffID

Hade samma problem, laddade ner deras nyaste wallet från Github och sedan började det synka för mig.

Jag laddade ner deras nyaste wallet (2.0.0.3 beta) och har fortfarande samma problem
Har du några andra förslag?
Citera
2018-01-05, 16:46
Medlem
Citat:
Du har helt rätt. Fel av mig, jag menade HTML

Va extra försiktig när du köper, jag gjorde samma som vid Binance (market price) och €70 försvann (ca 30% av min transfer).
Citera
2018-01-05, 16:47
Medlem
Sados avatar
Citat:
Jag laddade ner deras nyaste wallet (2.0.0.3 beta) och har fortfarande samma problem

Brandvägg?
Citera
2018-01-05, 16:48
Medlem
Citat:

Verkar udda. Mitt tips är att antingen fråga i Telegram-gruppen eller vänta. Tog en väldigt lång tid för mig när jag inte haft den uppe på två-tre veckor.

Den säger dock alltid 14 timmar/veckor eller liknande, så timern kan man strunta i. Men synkningsproblem har jag aldrig haft, har även själv 2.0.0.3.
Citera
2018-01-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
För er som undrar ang html wallet..eller wallet öht, se till att ni skickar till den nyaste walleten och inte den gamla som bygger på html5 (den ska synka flera år av blocks så det borde ge er en hint).

Den nya HTML-walleten ska synka upp några veckor bara.. om ni är osäker, skicka iväg minsta möjliga till walleten för att se att coinsen går fram från bleutrade. Annars går ni miste om era coins!!

Och för att säkra upp, se till att kryptera walleten och SEDAN gör en backup av den. Spara wallet.dat-filen på ett säkert ställe så ni kan backa upp ifall datorn ni har plånisen på krashar.

Detta gäller såklart ALLA era crypto assets.

Hej,

Jag har just gjort överföring från bleutrade till den senaste HTML-walleten som jag installerat på min dator. Har även krypterat och sparat backup-filer. Nu till min fråga - om jag ska byta dator, kan jag lugnt och tryggt avinstallera walleten från nuvarande dator, ladda ned programvaran till den nya datorn och komma åt min wallet med hjälp av backup-filen?
Citera
2018-01-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shreddedabs
Raiblocks (XRB) är en sovande jätte. Överföringar som är instant med 0% fees. Enda anledningen till att Raiblocks inte har en större market cap är att de inte har listat den på någon större exchange än, endast två små sidor som har låg volym. I slutet av denna månad kommer den dock listas på en större exchange och kommer förmodligen smälla i höjden då, vänta alltså inte för länge med investeringen om du vill hoppa på innan tåget går.

Potentiellt sett kan man med Raiblocks gå in på ett café och med telefonen på ett klick köpa en kaffe utan fees och med omedelbar överföring. Tekniken är redan där, det som fattas är marknadsföring och mass adoption. Syftet med Raiblocks är alltså att flytta runt pengar så billigt, snabbt och effektivt som möjligt.

Nå, var det någon som noterade mitt inlägg och gjorde egen research och investerade? Många tror att Raiblocks fortfarande har 10-20x potential kvar i sig så vi kommer nog inte se någon tillbakagång på väldigt länge men självklart finns det alltid en risk och kanske speciellt i kryptomarknaden.

RaiBlocks bör kunna ta sig in på top 5 innan detta året är slut vilket innebär $200+ i pris om vi antar att inga nya pengar kommer till marknaden, vilket är en ökning på ungefär 7x från nuvarande $30. Om vi gör prognosen att marknaden i sin helhet växer med 5x detta året (jämfört med 40x för 2017-2018.) är det enligt mig alltså inte orimligt med ett pris på $200 * 5 = $1000.

Mycket positiva nyheter/hype väntar för RaiBlocks 2018: Plånbok i mobilen, ny webbsida, nya exchanges, rebranding och partnerskap för att nämna några.

Här finns information kring vilket pris RaiBlocks har vid olika market caps: http://coinnumberone.com/#/XRB

Som alltid, gör din egen research innan du spekulerar/investerar.
Senast redigerad av shreddedabs 2018-01-05 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in