Citat:
Ursprungligen postat av
Majsargott
]Det här är ett väldigt intressant ämne, var en liten flicka (ca 6-7 år) när katastrofen inträffade, och jag minns att jag hade fått en miniatyr av en flaggstång med Estlands flagga av mina morföräldrar något år innan. Denna satte jag på halv stång då vi fick nyheter om katastrofen. Tack och lov kände jag ingen som var med på båten även fast jag har rötter från Estland. Men detta är ett ämne som alltid Har följt mig.
En sak jag tänkte på är att jag har läst kommentarer på olika forum (däribland denna men jag vet inte vilken sida eftersom tråden är förståeligt nog väldigt stor) om ett foto som togs av Mikael Öun. Mikael använde sin kamerablixt för att synas och då blev det en bild på en panikslagen man som sitter med flytväst. Många tror att denna man drunknade (har jag läst) men det gjorde han inte utan överlevde. Detta har säkert kommit fram såklart men skriver det bara ifall någon nu skulle ha missat det. Att denna katastrofen är obehaglig är bara förnamnet. Snart är det 23 årsedan...
Edit/OT.. men trådstartaten är registrerad 1970 (??)
Nej det är den, vem det nu är , som gick med i FB då.
Inlägget är från 2001-08-26, kl 12:23.
2001-08-26, 12:23 #1
Reg: Jan 1970
förliste verkligen estonia? eller är alltihop en jättelik icensatt bluff?
Rapportera Citera+ Citera
Inlägg 2 är från 2001-08-26, kl 17:31.
2001-08-26, 17:31 #2
Estonia
...och försöker man forska i sanningen kan man bli dömd i domstol...
Ingalunda blir man dömd i domstol för att rota i Estonia. Dock blir du det om du som svensk företar dykning på Estonia.
Läs denna och du får en helt ny syn på vad det hela handlar om. Någon offrade över 800 människor för att dölja sin affärer.
Länk du får kopiera in:
file:///C:/Users/Admin/Documents/ESTONIA/Henning_Witte-MS_Estonia_Sanktes%20%20ORIGINAL%201).pdf