Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-02, 19:12
  #625
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Totalt kontrollerad. Och helt. Som i alla andra diktaturer.
Vet alla med egen hjärna, har du ingen?

Helt överens. Sk Dozd spelar som statliga mediernas utmanare. Detsamma gör Echo Moskvy. En skarpsint fälla för idioter som litar på de här "oberoende" stationer. Den klokaste besegrar här. Och därför ska denna klok person vara president igen.
Citera
2018-01-02, 19:15
  #626
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul0
Det skulle vara snyggt att studera Rysslands historia.
Rätt, Ola har rättat mig, tsar-regeringen hade redan fallit och inbjudningarna kom från oppositionshåll - bolsjevikerna hade ju ännu inte full kontroll över landet vid den tidpunkten, inbördeskrig pågick.
Citera
2018-01-02, 19:28
  #627
Avstängd
WhiskyTangoFoxtrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Totalt kontrollerad. Och helt. Som i alla andra diktaturer.
Vet alla med egen hjärna, har du ingen?

Dozjd hade väl varit nedstängd den med om inte västliga kanaler protesterat, den för väl numera en otrygg tillvaro och hålls på nåder, även nazityskland hade väl en och annan protestant på nåder.

Tillbaka till grundproblemet - du har aldrig sett på Dozjd. Du pratar alltså om saker du inte vet något om.
Citera
2018-01-02, 19:32
  #628
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Totalt kontrollerad. Och helt. Som i alla andra diktaturer.
Vet alla med egen hjärna, har du ingen?

Dozjd hade väl varit nedstängd den med om inte västliga kanaler protesterat, den för väl numera en otrygg tillvaro och hålls på nåder, även nazityskland hade väl en och annan protestant på nåder.
Är Dozjd styrd från Kreml? Vad grundar du det påståendet på? Att "alla" vet det är inget svar.


Handen på hjärtat min käre Drake, hade du ens hört talas om dess existens innan namnet dök upp på forumet?
Citera
2018-01-02, 19:47
  #629
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul0
Helt överens. Sk Dozd spelar som statliga mediernas utmanare. Detsamma gör Echo Moskvy. En skarpsint fälla för idioter som litar på de här "oberoende" stationer. Den klokaste besegrar här. Och därför ska denna klok person vara president igen.
Nu är du ute och cyklar igen, du skulle ju återkomma med bättre exempel på svenska lögner om ditt kära Ryssland? Hittar du inga? Kanske är magert med såna..
Citera
2018-01-02, 20:06
  #630
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Är Dozjd styrd från Kreml? Vad grundar du det påståendet på? Att "alla" vet det är inget svar.


Handen på hjärtat min käre Drake, hade du ens hört talas om dess existens innan namnet dök upp på forumet?

Kontrollerad, styrd, kalla det vad du vill, själv använder jag båda begreppen.

Jag grundar det på verkligheten, de lever på nåder, har flera ggr varit nära att bli totalt nedsläckta, protester från diverse västliga kanaler tycks ha stoppat det, vad är det du inte förstår?
Tror du på fullt allvar att det finns en fri media i Rysasland som vi känner den i väst?

Läs och slå dig sen med en tegelsten i huvet eller nåt, allt för att få verklighetskontakt, tack.

Dmitry Peskov, Vladimir Putin's press secretary, also criticized the channel[7] and said that they violated "more than a law".[8] Yuri Pripachkin, President of the Cable Television Association of Russia (AKTR), said that he wants "to take functions of censoring".[9] In a resolution backed by St. Petersburg legislature’s deputies, Prosecutor General Yury Chaika is requested to “conduct an investigation into provocative material posted on the website of the Dozhd television channel … and take appropriate measures, including shutting down the channel.”[10] On 29 January, the largest Russian TV providers disconnected the channel.[6]

Dozhd was forced to move to a private apartment in October 2014.[11]


Handen på hjärtat, har du hängt med öht i hur det ser ut i Ryssland de sista 5- 10 åren? Om du har det så är du illa ute, du tycks missa typ allt som händer.
Citera
2018-01-02, 21:19
  #631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul0
Det skulle vara snyggt att studera Rysslands historia.
Dom flesta som är intresserade av historien om Ryssland har utan tvivel läst och studerat den utifrån relevant data, kunniga historiker, noggranna djuplodande analyser mm och inte från rysk förfalskad historiebeskrivning. För det går inte att komma ifrån att Rysslands/Sovjets historia har ett skimmer av offerkofta och oskyldighet på sig när den redovisas för ryssarna, alltså tvärt emot bevisad fakta. Så att förkovra sig och få en relativ rättvis bild av rysk blodig historia gör man nog bäst genom studier utanför Rysslands gränser. Bara att se hur ockupationen av Krimhalvön i rysk media rättfärdigades med falska förespeglingar och även ren och skär lögn, allt medan väst såg det smutsiga ryska spelet före under och efter ockupationen. Så även i dag, i denna stund förvanskar Kreml landets historia för att få en anledning att legitimera sin hotpolitik mot grannländer. Denna förljugenhet sitter tydligen i ryggmärgen hos makthavarna likt en dålig gen från kommunisttiden.
Citera
2018-01-05, 15:54
  #632
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Kontrollerad, styrd, kalla det vad du vill, själv använder jag båda begreppen.

Jag grundar det på verkligheten, de lever på nåder, har flera ggr varit nära att bli totalt nedsläckta, protester från diverse västliga kanaler tycks ha stoppat det, vad är det du inte förstår?
Tror du på fullt allvar att det finns en fri media i Rysasland som vi känner den i väst?

Läs och slå dig sen med en tegelsten i huvet eller nåt, allt för att få verklighetskontakt, tack.

Dmitry Peskov, Vladimir Putin's press secretary, also criticized the channel[7] and said that they violated "more than a law".[8] Yuri Pripachkin, President of the Cable Television Association of Russia (AKTR), said that he wants "to take functions of censoring".[9] In a resolution backed by St. Petersburg legislature’s deputies, Prosecutor General Yury Chaika is requested to “conduct an investigation into provocative material posted on the website of the Dozhd television channel … and take appropriate measures, including shutting down the channel.”[10] On 29 January, the largest Russian TV providers disconnected the channel.[6]

Dozhd was forced to move to a private apartment in October 2014.[11]


Handen på hjärtat, har du hängt med öht i hur det ser ut i Ryssland de sista 5- 10 åren? Om du har det så är du illa ute, du tycks missa typ allt som händer.
Det är just det jag har - om du läser innantill kan du konstatera att du hänvisar till 2014. Idag skriver vi 2018 och Dozjd är bevisligen tillbaka på banan.

Till detta kan läggas notoriskt regeringskritiska organ Vesti och Novaja Gazeta. Lägg också märke till att den nu aktuella Sobtjak kan- mer än kontroversiellt - hävda att det var fel att ansluta Krim och att det också är fel att backa upp upproret i östra Ukraina.

Dessa fakta torde räcka för att punktera lögnen om avsaknad av fria media i Ryssland.
Citera
2018-01-05, 18:27
  #633
Medlem
flaggvakts avatar
Rysk media fungerar inte som svensk eller "väst". Mainstream media håller EN officiell politisk linje beroende på vilken nivå man rapporterar på. Jag tror alla vet om det och det räcker det bra.

För de som vill ha mer så finns det gott om bloggar och forum som drivs nästan som tidningar.
Citera
2018-01-06, 16:51
  #634
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Det är just det jag har - om du läser innantill kan du konstatera att du hänvisar till 2014. Idag skriver vi 2018 och Dozjd är bevisligen tillbaka på banan.

Till detta kan läggas notoriskt regeringskritiska organ Vesti och Novaja Gazeta. Lägg också märke till att den nu aktuella Sobtjak kan- mer än kontroversiellt - hävda att det var fel att ansluta Krim och att det också är fel att backa upp upproret i östra Ukraina.

Dessa fakta torde räcka för att punktera lögnen om avsaknad av fria media i Ryssland.

Orka! Varför du vill inbilla dig att medier i Ryssland är fria och oberoende vet inte jag, men det har inget med verkligheten att göra, jag tror inte jag träffat på en ryss som är så naiv som du är.
Citera
2023-07-10, 15:49
  #635
Medlem
När kommer ryssen är väl en svensk lögn? Förutom U 137 som gjorde strandhugg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback