Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-30, 02:27
  #5761
Medlem
deadhead.s avatar
Någon som vet hur jag får kontakt genom mitt lokala nätverk med min dator mot min MAG-box med inkopplad hårddisk? Min MAG-box blir inte synlig i nätverket. Några tips?
2017-12-30, 08:39
  #5762
Medlem
En snabb fråga, haft IP-TV via något som heter ictv, nu verkar dom försvunnit från nätet någon som vet mer om dessa? Och vad ska man skaffa om det slutar fungera? Har betalat 399 i månaden och söker evt då en billigare lösning, är inget tekniskt geni så upplägget passade mig, en liten box hem i posten å sen fungerade det ;-) bomba mig med förslag, nackdelen med denna är att jag bara har kanalerna på 1 tv, har ”smarta” apparater i alla rum, men jobbar även borta 2 veckor åt gången och skulle vilja se kanalerna på tex telefon eller iPad?
2017-12-30, 12:00
  #5763
Medlem
Finns det någon spelare som klarar allt i en android tv box?

Har provat:
perfect player epg bra, bild bra, ingen teletext, subtitle dvb fungerar men inget ljud hw+

Mxplayer samma som pp + ingen epg på hdkanaler med tillägget iptv

Iptv extreme lika som pp, mxplayer

Kodi omständigt samt ingen sub på viasat

Vlc med iptv har allt fungerande i mobilen med iptv lista minus epg på hd kanaler då. Vlc på boxen skulle vara optimalt men kan inte göra något då det är touchscreen funktion.

Sammanfattning jag vill ha det enkelt bara starta boxen och en spelare som har fungerande sub och ljud på cmore och viasat samt fullt fungerande epg i en android tv box "kinabox"
Har rapid, bild och
ljud är perfekt. Det är när jag vill ha sub och epg som det strular till det för mig.
2017-12-30, 13:22
  #5764
Medlem
4thqtds avatar
Är ingen expert på detta och tar långt ifrån mitt tvtittande på lika stort allvar som en del andra här i tråden men tänkte dela med mig av mina erfarenheter av iptv som jag haft i ca 1.5 år nu.

Var helt ny på iptv men halkade av en slump in i denna tråden och just då snackades det mycket om iptvking så jag tog ett 24h test där och körde det på kodi på min mac. Tyckte det funkade bra och jag tog ett 3 månaders abbonemang där. Gick ganska snabbt upp för mig att iptvking var resellers till Rapid, tack vare infon i denna tråden och när det var dags att förlänga abbonemanget så blev det ett 1års abbonemang på rapid istället, betalade 75 euro för det. Vid samma tillfälle så skaffade jag en androidbox
(beställde från Kina) och började använda Perfect Player, men bytade till Extreme IPTV Pro efter ett tag pga att den klarade textningen, tyckte kodi var lite onödigt för att bara använda till iptv.

Efter ett kort tag så var det dags att skaffa en box till för den andra tvn i hushållet, blev rekomenderad nvidia shield tv så jag köpte den. Fantastisk box som funkade helt perfekt, körde Extreme IPTV även på den och så såg min setup ut ett bra tag.

För inte så längesen så var det dags att förnya mitt abbonemang igen och jag tog kontakt med min reseller igen och betalade denna gången 80 euro för ett år. Samtidigt så talades det mycket om VPN i denna tråden så skaffade det genom Torguard. Installerade det på mina boxar och det fungerade suveränt.

För ett tag sen så kom en ny uppdatering som gör det möjligt att köra gse smart iptv i mac så installerade den på min mac mini som tidigare funkat som mediacenter och kan bara säga att det blev riktigt bra, slår alla boxar jag testat iptv på. Torguard funkar oxå riktigt bra på mac. Rekomenderas starkt om ni har möjlighet att köra det på detta viset.

Så nu åkte den billiga androidboxen från Kina ut och det är nvidia shield tv och mac mini som gäller här hemma och funkar utan nån som helst problem.

Är som sagt ingen expert på detta men hoppas att min lilla historia kan hjälpa nån iaf.
2017-12-30, 16:43
  #5765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
Är ingen expert på detta och tar långt ifrån mitt tvtittande på lika stort allvar som en del andra här i tråden men tänkte dela med mig av mina erfarenheter av iptv som jag haft i ca 1.5 år nu.

Var helt ny på iptv men halkade av en slump in i denna tråden och just då snackades det mycket om iptvking så jag tog ett 24h test där och körde det på kodi på min mac. Tyckte det funkade bra och jag tog ett 3 månaders abbonemang där. Gick ganska snabbt upp för mig att iptvking var resellers till Rapid, tack vare infon i denna tråden och när det var dags att förlänga abbonemanget så blev det ett 1års abbonemang på rapid istället, betalade 75 euro för det. Vid samma tillfälle så skaffade jag en androidbox
(beställde från Kina) och började använda Perfect Player, men bytade till Extreme IPTV Pro efter ett tag pga att den klarade textningen, tyckte kodi var lite onödigt för att bara använda till iptv.

Efter ett kort tag så var det dags att skaffa en box till för den andra tvn i hushållet, blev rekomenderad nvidia shield tv så jag köpte den. Fantastisk box som funkade helt perfekt, körde Extreme IPTV även på den och så såg min setup ut ett bra tag.

För inte så längesen så var det dags att förnya mitt abbonemang igen och jag tog kontakt med min reseller igen och betalade denna gången 80 euro för ett år. Samtidigt så talades det mycket om VPN i denna tråden så skaffade det genom Torguard. Installerade det på mina boxar och det fungerade suveränt.

För ett tag sen så kom en ny uppdatering som gör det möjligt att köra gse smart iptv i mac så installerade den på min mac mini som tidigare funkat som mediacenter och kan bara säga att det blev riktigt bra, slår alla boxar jag testat iptv på. Torguard funkar oxå riktigt bra på mac. Rekomenderas starkt om ni har möjlighet att köra det på detta viset.

Så nu åkte den billiga androidboxen från Kina ut och det är nvidia shield tv och mac mini som gäller här hemma och funkar utan nån som helst problem.

Är som sagt ingen expert på detta men hoppas att min lilla historia kan hjälpa nån iaf.

Text på Cmore och Viasat samt epg fungerar för dig?
2017-12-30, 16:58
  #5766
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockabilly65
Text på Cmore och Viasat samt epg fungerar för dig?

På cmore funkar texten fint men på viasat får jag finsk text, vet inte varför. Epg funkar på nästan alla av dessa.
2017-12-30, 17:49
  #5767
Medlem
Hej,

Jag får Access denied när jag försöker ansluta mot clientportal.link då min IP har blivit bannad.
(Bahnhof)
Dem påpekade att det varit attacker från mitt ip men då jag är tämligen oskyldig till detta vill jag mest bara få igång min tv igen.
Finns det någon lösning på detta problem än att ringa till bahnhof och böna och be för att få en ny ip adress?
2017-12-30, 17:51
  #5768
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nawks
Hej,

Jag får Access denied när jag försöker ansluta mot clientportal.link då min IP har blivit bannad.
(Bahnhof)
Dem påpekade att det varit attacker från mitt ip men då jag är tämligen oskyldig till detta vill jag mest bara få igång min tv igen.
Finns det någon lösning på detta problem än att ringa till bahnhof och böna och be för att få en ny ip adress?
Be om att få en publik IP istället för en NAT:ad så är problemet löst.
2017-12-30, 19:56
  #5769
Medlem
Betongbarns avatar
Så här ca 1-2 veckor efter jag började köra IPTV så kan jag säga att det funkar klockrent.
Jag kör det via iptv-appen på min LG-TV, kör via wifi vilket funkar bra, beror förmodligen på att min router är typ 2 meter från TVn.

Än så länga inga problem, är supernöjd!

Enda är att min leverantör inte tillåter VPN, så när mitt abonnemang är slut byter jag nog till någon där det tillåts.

Tack alla som hjälpte mig här i tråden när jag skulle förstå mig på IPTV-djungeln!

// Mvh BB
2017-12-30, 20:15
  #5770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
På cmore funkar texten fint men på viasat får jag finsk text, vet inte varför. Epg funkar på nästan alla av dessa.
Det verkar vara nån bugg på Vu+ boxarna som gör att det blir så av nån anledning.
På Dreambox blir det svensk text med exakt samma mjukvara och tom från samma datum.
2017-12-30, 22:15
  #5771
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Det verkar vara nån bugg på Vu+ boxarna som gör att det blir så av nån anledning.
På Dreambox blir det svensk text med exakt samma mjukvara och tom från samma datum.

Jag använder mac med gse smart iptv pro. Inte kollat om det funkar på min nvidia shield tv med extreme iptv.
2017-12-31, 00:28
  #5772
Medlem
Är det någon som kan skriva ner eller länka till en guide för hur man får igång iptv på en Dreambox (satellit)?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback