• 25 549 online
  • 1 146 808 medlemmar
  • 59 359 053 inlägg
2017-07-16, 04:13
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Episk serie, känns mer som en dokumentär.
Gillade säsong 3 bäst.
Synd att det inte blev fler avsnitt.
Grymt duktiga skådespelare.
Håller med
Sista säsongen borde istället fokuserat på Vilde + soft avslutat tidigare säsonger
Allt islam snack med Sana blev bara tröttsamt liksom ramadan festen som alla ville till ungefär som det vore det häftigaste partyt som händer i trakterna
Citera
2017-07-16, 12:16
Avstängd
fedupwithjewsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Hur var han då?

Herman och Thomas Hayes är mycket goda vänner:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...c18c5a4910.jpg
Citera
2017-07-17, 23:52
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Måste ta och se denna, skrivs ju hur mycket som helst om den i fjantmedia!

Ett skäl om något att undvika den.

Är det verkligen i nämnvärd utsträckning några andra än journalister i fjantmedia som ser på den? Allt jag har sett om den, rapportering och trailers, har varit rent parodiskt politiskt korrekta. Varje tänkbar kulturmarxistisk kliché avbockad. PK-bingo! Konstant skämskudde. Jag föreställer mig därmed att serien faktiskt är som den sammanfattas i sådana inslag, och att publiken mestadels består av svenska journalister och andra utvecklingsstörda.

Finns tittarsiffror redovisade?
Citera
2017-07-30, 23:07
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Inför denna säsong läste jag på en del ställen att folk gärna ville ha Vilde som huvudperson, något jag absolut inte fattade alls. Hon är ju med så mycket ändå! Men efter det sista avsnittet, wow, så intressant när man fick se hur hon hade det hemma. De borde absolut gjort en säsong med henne också. Det antyddes ju tidigare när Sara snackat skit på nätet om henne att hennes mamma ser ut som en alkis (minns inte exakt vad de sa) men i tidigare säsonger har man annars bara fått höra om mammans vinkvällar. Trodde det antyddes att mamman var sofistikerad och mest brydde sig om sina väninnor, så fel man kan ha

Även kul att Chris fick ett litet moment där hon fick vara lite allvarligare, inte så att det kanske skulle behövas en hel säsong med henne men... Skådisen som spelar henne går på Teaterhögskolan i Oslo så hon har nog i alla fall en hel del talang, hoppas man får se henne i annat.

Jag tror att tanken var att Vilde skulle få en egen säsong och att den skulle handla om hennes problem hemma. Hela serien har ju byggts på olika saker som man som tonåring är med om.
Läste att Skam var så jobbig att göra då de släppte korta delar vid de tiderna som kom upp så man kunde följa serien varje dag.
Så de tog beslutet att inte göra mer.
Citera
2017-08-30, 00:22
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnaazMannen
Säsong 1 och 2 är ju klockrena, men 3 Varför försöker de normalisera homosexualitet?

De försöker inte normalisera det, bara berätta att det finns. Homosexualitet kan aldrig bli "normalt" eftersom det är en minoritet som är det. Däremot kan folk få va det om de vill, vem bryr sig, sen är det en väldigt bra story i avsnitt 3 och han som spelar Isak är så grymt bra. Han och Vilde är bäst i Skam. Håller med majoriteten här att avsnitt 4 inte borde ha handlat så mycket om något så jävla ointressant som islam och religion. Hade varit bättre om det avsnittet handlat om Vilde.
Citera
2017-08-30, 00:26
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Jag har roat mig att tänka på om Skam hade gjorts i Sverige. Serien hade då utspelat sig i en förortsskola, alla hade pratat blattesvenska, en i gänget kanske hade varit etnisk svensk resten blattar, serien hade handlat om hedersförtryck, gängskjutningar, knarklangning, klanfejder.
Citera
2017-12-28, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag tror att tanken var att Vilde skulle få en egen säsong och att den skulle handla om hennes problem hemma. Hela serien har ju byggts på olika saker som man som tonåring är med om.
Läste att Skam var så jobbig att göra då de släppte korta delar vid de tiderna som kom upp så man kunde följa serien varje dag.
Så de tog beslutet att inte göra mer.

Tanken var från början att göra 3 säsonger och sen skulle ett annat team ta över serien.
Citera