Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-24, 12:45
  #937
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Alltid när jag köper med mig mat från Max, så har maten hunnit bli kall. Är det likadant oavsett vilken restaurang man köper med sig mat ifrån? Bor inte alls långt ifrån restaurangen.

Det är för att maten i regel är ljummen istället för het/varm när du får den, den måste ätas direkt. Jag köper aldrig med mig mat från Max av det skälet.
Citera
2017-12-24, 15:46
  #938
Medlem
ManJuices avatar
Om man utgår från hamburgerställena som nämns ovan så väljer jag Mcdonald's på första plats och Burgerking på andra, sista kommer Max.

Mcdonald's är unika med att inte använda handskar och vara noggrannare med hygienen istället. Det finns studier som visar att användningen av handskar ökar risken för sämre hygien. Man är helt mer villig att tvätta händerna oftare om de är smutsiga än om handskarna är det.

Mcdonald's tycker jag i relation till jämförbara snabbmatsrestauranger har godast kött och hamburgare i överlag.

En stor framgång till att Max är så omtyckt bland svenskar kan till stor del bero på det svenskklingande namnet och ägarskapet. I övrigt är deras köttpuckar väldigt utblandade med annat och smakar därefter - nästan som en okryddat köttbulle i plattare format.
Citera
2017-12-25, 22:13
  #939
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det är för att maten i regel är ljummen istället för het/varm när du får den, den måste ätas direkt. Jag köper aldrig med mig mat från Max av det skälet.

Jo det var lite det jag misstänkte, var längesen jag åt inne i restaurangen på Max, så jag kommer inte ihåg om maten var varm eller ljummen när man fick den. Ska nog undvika och köpa med mig därifrån i fortsättningen då.
Citera
2019-05-11, 03:24
  #940
Medlem
Elementarts avatar
Vilka av restaurangerna har bäst milkshake enligt er? Jag är sugen på att testa Frasses Milkshake Royal Bärmix.
Citera
2019-05-12, 19:47
  #941
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vilka av restaurangerna har bäst milkshake enligt er? Jag är sugen på att testa Frasses Milkshake Royal Bärmix.

Max chokladtiramisu är god fast, har lite kulor med krispighet.
Citera
2019-06-03, 14:00
  #942
Avstängd
Alltid grillen på hörnet, tyvärr ser man sådana allt mer sällan.
Citera
2019-06-03, 14:06
  #943
Medlem
Dan88s avatar
De är bra på olika saker.

BK gör en grym kycklig smörgås med Chicken Royale.

Makdonaz har en nice frukost med Egg Mcmuffin.
Citera
2019-06-03, 19:07
  #944
Medlem
Mangelinas avatar
Snabbmatshamburgerställen serveras fesljummen mat 👎🏻.
Grillen är godare och har varmare mat. Dessutom fler tillbehör att välja på. Helt oslagbart om de steker på brödet samt kryddar köttet 👍🏻✨
Citera
2019-06-04, 11:27
  #945
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Snabbmatshamburgerställen serveras fesljummen mat 👎🏻.
Grillen är godare och har varmare mat. Dessutom fler tillbehör att välja på. Helt oslagbart om de steker på brödet samt kryddar köttet 👍🏻✨
Håller med! Jag har aldrig fattat varför McD mfl aldrig kyddar köttet....
Citera
2019-06-09, 14:21
  #946
Medlem
Max utan tvekan sen burger king och sist donkens plastiga burgare
Citera
2019-06-09, 14:51
  #947
Medlem
Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
De är bra på olika saker.

BK gör en grym kycklig smörgås med Chicken Royale.

Makdonaz har en nice frukost med Egg Mcmuffin.
Fattar inte varför man inte erbjuder den dygnet runt. En Egg Mcmuffin + kaffe bör vara det bästa som erbjuds på snabbmatställena och passar vilken tid på dygnet som helst.
Citera
2019-06-09, 17:00
  #948
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Håller med! Jag har aldrig fattat varför McD mfl aldrig kyddar köttet....

Det handlar väl mycket om att hitta en baslinje som tilltalar så många som möjligt. Inte jaga bort folk med spännande och starka smaker, kanske krydda upp någon kampanjburgare och vara väldigt tydlig med det så att ingen köper den av misstag. Snabbmat överlag är ofta rätt menlös. Skilnaden är väl att när du handlar på gatuköket och liknande så blir det lagat till just dig som kund och då kan man krydda på mer, eller göra det om du ber om det. På löpande bandet blir det väl enligt specifikation som är densamma för alla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback