• 28 114 online
  • 1 152 736 medlemmar
  • 59 632 983 inlägg
2017-12-24, 12:45
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Alltid när jag köper med mig mat från Max, så har maten hunnit bli kall. Är det likadant oavsett vilken restaurang man köper med sig mat ifrån? Bor inte alls långt ifrån restaurangen.

Det är för att maten i regel är ljummen istället för het/varm när du får den, den måste ätas direkt. Jag köper aldrig med mig mat från Max av det skälet.
Citera
2017-12-24, 15:46
Medlem
ManJuices avatar
Om man utgår från hamburgerställena som nämns ovan så väljer jag Mcdonald's på första plats och Burgerking på andra, sista kommer Max.

Mcdonald's är unika med att inte använda handskar och vara noggrannare med hygienen istället. Det finns studier som visar att användningen av handskar ökar risken för sämre hygien. Man är helt mer villig att tvätta händerna oftare om de är smutsiga än om handskarna är det.

Mcdonald's tycker jag i relation till jämförbara snabbmatsrestauranger har godast kött och hamburgare i överlag.

En stor framgång till att Max är så omtyckt bland svenskar kan till stor del bero på det svenskklingande namnet och ägarskapet. I övrigt är deras köttpuckar väldigt utblandade med annat och smakar därefter - nästan som en okryddat köttbulle i plattare format.
Citera
2017-12-25, 22:13
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det är för att maten i regel är ljummen istället för het/varm när du får den, den måste ätas direkt. Jag köper aldrig med mig mat från Max av det skälet.

Jo det var lite det jag misstänkte, var längesen jag åt inne i restaurangen på Max, så jag kommer inte ihåg om maten var varm eller ljummen när man fick den. Ska nog undvika och köpa med mig därifrån i fortsättningen då.
Citera