Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-23, 21:04
  #5689
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 426Hemi
Vad har du för hårdvara ? själv kör jag med dreambox 520 HD och det har inte laggat på 2 mån

Jag kör på https://www.dreamhost.me/
http://www.bee-link.com/Beelink-Mini...BOX-105-1.html
2017-12-23, 21:14
  #5690
Medlem
426Hemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
http://www.bee-link.com/Beelink-Mini...BOX-105-1.html

Fast jag har comhem hus så var signalen för svag från början,fick mosaikmönster på tv ,så jag köpte en antennförstärkare på biltema och förstärkte upp signalen,kör på comhems internet oxså vet inte om det spelar någon roll.
__________________
Senast redigerad av 426Hemi 2017-12-23 kl. 21:19.
2017-12-23, 22:17
  #5691
Medlem
Lär väl funka bra med IPtv med 250mbit fiber, kabelanslutet?
2017-12-23, 22:18
  #5692
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 426Hemi
Fast jag har comhem hus så var signalen för svag från början,fick mosaikmönster på tv ,så jag köpte en antennförstärkare på biltema och förstärkte upp signalen,kör på comhems internet oxså vet inte om det spelar någon roll.
Jag har 250/50 enligt Comhem, men när jag kollar med Bredbandskollen så ligger jag runt 282/51.
Så jag tror att det är min tjänst (abonnemanget) som är nåt knas med.
2017-12-23, 22:58
  #5693
Medlem
426Hemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Jag har 250/50 enligt Comhem, men när jag kollar med Bredbandskollen så ligger jag runt 282/51.
Så jag tror att det är min tjänst (abonnemanget) som är nåt knas med.

Du kör ju på iptv och strömmar kanaler,jag har en box för kabeltv för comhem och det är skillnad.
Jag behöver bara internet för att skicka små datapaket som öppnar camen i boxen.
2017-12-23, 23:33
  #5694
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 426Hemi
Du kör ju på iptv och strömmar kanaler,jag har en box för kabeltv för comhem och det är skillnad.
Jag behöver bara internet för att skicka små datapaket som öppnar camen i boxen.
Det roliga är, om jag streamar HBO eller Netflix genom min box så laggar det aldrig. Det händer bara med IPTV'n, dosan är kopplad med tp-kabeln direkt till routern så jag använder ej wifi.
2017-12-24, 03:07
  #5695
Medlem
Hur står Polar Bear mot Rapid? Vad är det för återförsäljare? Som jag förstått det är IPTV king återförsäljare till Rapid, Polar bear jkämförs mot rapid. Tycker kanalerna är likadana.

Någon mer än jag som tycker Rapid laggar sjukt mycket mot slutet? Polar kanske inte är likadant börjar man tänka. Provade Gen-iptv dem verkar också skräp. Finns det någon värdig iptv leverantör så man ska lämna rapid? :P
2017-12-24, 03:09
  #5696
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuLi
Hur står Polar Bear mot Rapid? Vad är det för återförsäljare? Som jag förstått det är IPTV king återförsäljare till Rapid, Polar bear jkämförs mot rapid. Tycker kanalerna är likadana.

Någon mer än jag som tycker Rapid laggar sjukt mycket mot slutet? Polar kanske inte är likadant börjar man tänka. Provade Gen-iptv dem verkar också skräp. Finns det någon värdig iptv leverantör så man ska lämna rapid? :P
polar bear säljer ju åt Rapid 🙃 kanske därför du tycker dom är så lika.
2017-12-24, 03:15
  #5697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
polar bear säljer ju åt Rapid 🙃 kanske därför du tycker dom är så lika.
Hm, ja precis det jag antog. Finns det någon värdig ersättare till Rapid? Känner de har börjat lagga mycket, kollar mer dem utländksa kanalerna. Albanska osv, känns dock inte som att det finns någon värdig ersättare till Rapid idag :€.
2017-12-24, 03:35
  #5698
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuLi
Hm, ja precis det jag antog. Finns det någon värdig ersättare till Rapid? Känner de har börjat lagga mycket, kollar mer dem utländksa kanalerna. Albanska osv, känns dock inte som att det finns någon värdig ersättare till Rapid idag :€.
finns många gäller bara att hitta dom
2017-12-24, 03:46
  #5699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
finns många gäller bara att hitta dom
Dem flesta verkar bara sälja rapids grejer :P tyvärr
__________________
Senast redigerad av MuLi 2017-12-24 kl. 03:48.
2017-12-24, 08:39
  #5700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuLi
Hm, ja precis det jag antog. Finns det någon värdig ersättare till Rapid? Känner de har börjat lagga mycket, kollar mer dem utländksa kanalerna. Albanska osv, känns dock inte som att det finns någon värdig ersättare till Rapid idag :€.
Tycker camdserver är på några fronter är bättre än rapid.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback