Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 01:36
  #925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
McDonalds kommer högt upp på en lista över företag svenska folket uppskattar minst.
Max klart bäst av de stora hamburgarkedjorna.

Själv tycker jag att Burger Kings 10krglassar känns bättre än McDonalds.

Vad är det för lista som McDonalds har hamnat på? Har du någon källa? Vore trevligt att läsa varför det är så, om det ligger någon sanning i påståendet. Visst, McDonalds har fått mycket kritik genom åren. Men det är inte samma sak som att vara ett av de minst uppskattade företagen.

Vad är det som gör att du tycker Burger King och Max är bättre?
Citera
2017-04-20, 12:37
  #926
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Vad är det för lista som McDonalds har hamnat på? Har du någon källa? Vore trevligt att läsa varför det är så, om det ligger någon sanning i påståendet. Visst, McDonalds har fått mycket kritik genom åren. Men det är inte samma sak som att vara ett av de minst uppskattade företagen.

Vad är det som gör att du tycker Burger King och Max är bättre?

Di.se
Testfakta.se

Max hamnar alltid i topp typ.

McDonalds hamnade extremt lågt i senaste förtroendebarometern. Lite oförtjänt enligt mig. Finns långt värre företag.
Citera
2017-04-20, 22:53
  #927
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Di.se
Testfakta.se

Max hamnar alltid i topp typ.

McDonalds hamnade extremt lågt i senaste förtroendebarometern. Lite oförtjänt enligt mig. Finns långt värre företag.

Ett multinationellt amerikanskt bolag som McDonalds har nog ett rätt dåligt utgångsläge i ett land som Sverige. Max är den lokala utmanaren, det lär spela in en hel del. McDonalds går väl ändå hyggligt i Sverige så det verkar inte som att den låga uppskattningen hindrar folk från att gå dit.
Citera
2017-04-21, 11:09
  #928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Själv tycker jag att Burger Kings 10krglassar känns bättre än McDonalds.

Större, luftigare och mera topping ? Eller inbillar jag mig ? McD kör ju dessutom med
bestämda frukosttider, alltså ingen glass före 10 ! Dessutom har min nämsta/vanligaste
McD märkligt svårt att få glassmaskinen att fungera. 2 små glassar blir ofta istället 2
små cheeseburgare och det är inte riktigt samma sak.

Hittade nya Sibyllakuponger i en tidningsskräpkorg och med Sibyllaställen i närheten kan
det bli testköp snart. Kanske är MAX och Sibylla bättre än McD och BK. Men Sibylla
har väl inte glass än ?
__________________
Senast redigerad av litesliten 2017-04-21 kl. 11:38.
Citera
2017-04-21, 11:12
  #929
Avstängd
Jag har alltid sagt och kommer alltid säga att BK har bäst burgare pga deras kött smakar mest kött, allt annat känns så plastigt och smaklöst.!
Citera
2017-04-24, 11:42
  #930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elkbrewsjukommafem
Jag har alltid sagt och kommer alltid säga att BK har bäst burgare pga deras kött smakar mest kött, allt annat känns så plastigt och smaklöst.!


OCH GLASSEN DÅ ? Ibland känner man inte för nöt.
Citera
2017-04-24, 17:57
  #931
Medlem
En gåta att svenskarna tycker Max hamburgare är så goda. Max hamburgare innehåller massa utfyllnadskrafs som mjölkpulver (laktos), ägg och potatis/potatismjöl, inget som ska vara i en hamburgare.
Dessutom är de väldigt blöta och slabbiga, ofta läcker dressing igenom.
Till och med Sibylla har mindre utfyllnad i burgaren än Max.

MCD och BK har 100% nötkött. Själv tycker jag BK har godast burgare.

Stripsen är lite svårare men BK och McD är bättre än Max där också.

Det är märkligt att inte någon av snabbmatskedjorna serverar laktosfria produkter. Riktigt dåligt faktiskt att de inte har laktosfri mjölk, milkshake och glass år 2017. Alla kan ju äta laktosfritt (utom ett fåtal mjölkproteinallergiker) och laktosintolerans är vanligt och smaken skiljer sig knappast åt längre.
Citera
2017-04-24, 18:20
  #932
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TierraDelFuego
En gåta att svenskarna tycker Max hamburgare är så goda. Max hamburgare innehåller massa utfyllnadskrafs som mjölkpulver (laktos), ägg och potatis/potatismjöl, inget som ska vara i en hamburgare.
Dessutom är de väldigt blöta och slabbiga, ofta läcker dressing igenom.
Till och med Sibylla har mindre utfyllnad i burgaren än Max.

MCD och BK har 100% nötkött. Själv tycker jag BK har godast burgare.

Stripsen är lite svårare men BK och McD är bättre än Max där också.

Det är märkligt att inte någon av snabbmatskedjorna serverar laktosfria produkter. Riktigt dåligt faktiskt att de inte har laktosfri mjölk, milkshake och glass år 2017. Alla kan ju äta laktosfritt (utom ett fåtal mjölkproteinallergiker) och laktosintolerans är vanligt och smaken skiljer sig knappast åt längre.

Jo det är sant visserligen att max kör med för mycket skit som ägg o potatis osv.. men på nåt sätt tycker jag ändå att burgarna på max smakar godare än burgarna på donken eller burger king som för övrigt alltid är sjukt sega på innan man får sin mat, på max går det oftast rätt snabbt. Och ja dom kör väl för mycket dressing för att dölja smaken från deras pannbiffar men jag bryr mig faktiskt inte, hellre dom än dom torra burgarna på donken trots 100% nötkött så smakar dom ju fan bara plast ändå så enligt mig o många så finns det inte egentligen bra burgare att få på alla dessa matställen vi har.

Dyr som fan är maten också var man än beställer, vi borde ställa mer kvar på bättre mat idag tycker jag.

Man måste åka till usa och besöka ett riktigt hamburgarställe egentligen.
Citera
2017-04-27, 08:17
  #933
Medlem
Big Bosss avatar
Enligt mig är Max bra på nästan allt, förutom just deras korvburgare.

Äter hellre mycket deras kyckling eller haloumigrejer än köttet där. Goda tillbehör, dippsåser, pommes har de och läsken brukar inte vara lika utspädd och avslagen.
Citera
2017-04-27, 08:22
  #934
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jo det är sant visserligen att max kör med för mycket skit som ägg o potatis osv.. men på nåt sätt tycker jag ändå att burgarna på max smakar godare än burgarna på donken eller burger king som för övrigt alltid är sjukt sega på innan man får sin mat, på max går det oftast rätt snabbt. Och ja dom kör väl för mycket dressing för att dölja smaken från deras pannbiffar men jag bryr mig faktiskt inte, hellre dom än dom torra burgarna på donken trots 100% nötkött så smakar dom ju fan bara plast ändå så enligt mig o många så finns det inte egentligen bra burgare att få på alla dessa matställen vi har.

Dyr som fan är maten också var man än beställer, vi borde ställa mer kvar på bättre mat idag tycker jag.

Man måste åka till usa och besöka ett riktigt hamburgarställe egentligen.
Det går snabbt på Max??
Dom gånger jag ätit på Max så verkar personalen helt lobotomerade.... Sämsta jävla "hamburgerställe" som finns.
Citera
2017-04-27, 14:56
  #935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Dom gånger jag ätit på Max så verkar personalen helt lobotomerade.... Sämsta jävla "hamburgerställe" som finns.

Max sysselsätter svårplacerade men min känsla är att de mest är ute i lokalen
och plockar undan grejor och sådant där.
Citera
2017-12-23, 21:44
  #936
Medlem
Elementarts avatar
Alltid när jag köper med mig mat från Max, så har maten hunnit bli kall. Är det likadant oavsett vilken restaurang man köper med sig mat ifrån? Bor inte alls långt ifrån restaurangen.
__________________
Senast redigerad av Elementart 2017-12-23 kl. 21:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback