2017-12-23, 00:09
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Det är så typiskt för svensk media att man till varje pris måste skydda även brottslingars identitet.

Ut med namnen och publicera bilder på dem här herrarna i alla stora media så att det blir omöjligt för dom att kunna leva i någon som helst form av anonymitet.

Dom ska jagas ända in i fängelset eller ännu hellre hela vägen ner i graven.

Ingen av dem har dömt för något mord.

De har varit åtalade för vissa mord men blivit friade.

Alla personer ska betraktas som oskyldiga till motsatsen är bevisad.

Det är inte bevisat att det är dessa personer som har mördat 10 personer på beställning.

Vi bor i en rättsstat och vill man ha en rättsstat så måste vi låta rättsstaten ha sin gång inte hänga ut personer.

Polisen stör dock dessa killarna på olika sätt och gör deras liv jobbigt. Blandannat har de dömts för andra brott, polisen använder sig av skatteverket, kronofogden, bilinspektion medmera för att göra deras liv surt.
Citera
2017-12-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94

Det är inte bevisat att det är dessa personer som har mördat 10 personer på beställning.

Vi bor i en rättsstat och vill man ha en rättsstat så måste vi låta rättsstaten ha sin gång inte hänga ut personer.

Polisen stör dock dessa killarna på olika sätt och gör deras liv jobbigt. Blandannat har de dömts för andra brott, polisen använder sig av skatteverket, kronofogden, bilinspektion medmera för att göra deras liv surt.
haha skojar du eller?
Citera
2017-12-23, 00:30
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
haha skojar du eller?

Nej det gör jag inte.

Vill inte du leva i en rättsstat ?

Där man måste ha bevis och dömas i en oberoende domstol för att betraktas som skyldig ?

Dessa personerna har inte blivit dömda för mord och de har stått åtalade för vissa av morden men friats.

Då ska de självklart också betraktas som oskyldiga vad gäller morden precis som alla andra personer som sks betraktas som oskyldiga till motsatsen är bevisat.

Vill du ha det på ett annat sätt så får du gärna förklara hur du vill att rättsystemet ska fungera ?
Citera
2017-12-23, 01:29
Medlem
UNPROFORs avatar
Citat:

Vi lever inte i en rättsstat. Rättsväsendet fungerar inte överhuvudtaget.
Citera
2017-12-23, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Låt mig bara spola tillbaka lite och omformulera mig så att vi pratar om samma sak. Jag är nyfiken på hur prisbilden för ett svenskt kontraktsmord ser ut, det du beskriver låter som ren ninja och det föreställer jag mig ligga i det övre segmentet av en eventuell prislista. Är vi level?

Tillägg: En premiumbeställning är när offret dör stillsamt av ”naturliga orsaker” men det är inte riktigt vad jag är ute efter för att stilla min nyfikenhet med. Statsapparaten kan göra det när som helst, men jag vill veta vad pengar kan köpa för gemene man. Var går gränserna, är det värt att kuta för kash?

Runt 300k till 1 000 000 beroende på position och vem det är om man vill bli "anställa" DP.
Citera
2017-12-23, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UNPROFOR
Vi lever inte i en rättsstat. Rättsväsendet fungerar inte överhuvudtaget.

Uppenbart finns det brister, vilket det alltid kommer göra oavsett land och mynt. Så lugn med orden.
Citera
2017-12-23, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
En fullgod Flashbacktråd innehåller alltid information som man inte hittar någon annanstans. Min önskan om faktatillskott till tråden är: hur mycket kostar det att beställa en släckning av en samhällsmedborgare enligt ortens prislista?

Jag fattar naturligtvis att en politiker eller liknande blir dyrare p.g.a. diverse skyddsmekanismer, men en vanlig bruscha som driver runt vind för våg. Vad kostar det att plocka batterierna ur en sådan?

Det beror på vem personen är, hur mycket personen är värd, och eventuella risker jobbet innebär.
För skott på icke vitala delar, allt mellan 15.000 till 40.000 beroende på hur många skott, och var skotten ska ta.
Vill du släcka ett liv har det lägsta beloppet jag hört legat på 50.000, med andra ord någon som inte är proffs, antagligen skuldsatt, eller behöver snabba cash till sitt nya silstash.

Vill du få saker utfört på högre nivå krävs planering och fokus, oftast folk som inte använder droger men som har cash som sin enda drog, vid sidan av adrenalinkicken vid utförandet, helst folk från utlandet som snabbt kommer in på ett jobb
Priset ligger rimligtvis mellan 100.000 till en halv mille

Priset är egentligen baserat på hur inflytelsesrik personen som ska tas av är.
Om man jämför en politiker, med en ledargestalt i orten, ligger priset ganska likvärdigt.
Det som skiljer sig är straffet man eventuellt kan få av rättsväsendet vid eventuell gripande.

Du ville veta vad det kostar att mörda folk , men ingen är ute för att mörda vanlig folk, den som får ett kontrakt på sig har antagligen gjort sig förtjänt av att man antingen väljer att skicka ut en kille på 15 lax och hoppas på det bästa, kanske han gör, kanske inte, eller tycker man att "den här killen" måste bort, då är du uppe på 100.00 lax, antagligen för att den personen kanske knullat din fru, misshandlat dina barn och där finns inget återvändo. Den där ska släckas helt.

Och tro mig, proffesionella killar som utför dessa kontrakt är så lugna i sig att dom även kan be dig betala halva nu, ett skäl till att du inte kan ångra dig, vill man kan man, då har du förlorat halva kontrakts summan, och jobbet kommer aldrig bli utfört. Men ångrar du dig inte, så betalar du nästa halva när jobbet är gjort. Det inger ett tecken på tillit mellan parterna.

Man skulle ju också kunna ge sig på att försöka blåsa killen på sin andra halva, men räkna då med att nästa person som är kontrakterad är just du !
Citera
2017-12-23, 08:30
Medlem
Citat:
Nej det gör jag inte.

Där man måste ha bevis och dömas i en oberoende domstol för att betraktas som skyldig ?

Dessa personerna har inte blivit dömda för mord och de har stått åtalade för vissa av morden men friats.

Då ska de självklart också betraktas som oskyldiga vad gäller morden precis som alla andra personer som sks betraktas som oskyldiga till motsatsen är bevisat.

Vill du ha det på ett annat sätt så får du gärna förklara hur du vill att rättsystemet ska fungera ?
För vilket mord har åtal väckts? Dom satt väl endast häktade för Uppsala-grejen?
Citera
2017-12-23, 08:54
Medlem
Bra att det dyker upp folk med koll, man blir ju duktigt trött på folk som snackar om Hasse-Kvarting med rostig morakniv. Uppenbart att flera som kommit in i tråden vet vad de snackar om.

Tilläggas kanske bör att det inte är speciellt vanligt att det händer, utan oftast är det folk som tar tag i det själva, kolla på Östberga (ruskig hämnd på hämnd-konflikt), som ex. Folk har idag så mycket egen heder så man vill göra det själva, och det är också en aspekt av det hela, vissa känner inte den där öga för öga-grejen om de inte får hämnas själva.

Men kollar man på lite högre nivåer, Nas3r i GBG, hur han besvarade den attacken mot honom, han är för proffsig för att känna begär att göra det själv och varför skulle han riskera att torska, när EE klipptes, Nab1l, och et verkar som att man plockade in folk när bröderna klipptes, det som utlöste de andra morden. Inga av torpederna är klippta mig veterligen.

När Jockso klipptes så var det nästan bara anlitat folk hela vägen, och där har man väl också bara plockat anstiftarna? Alla som utfört det lever iaf.

Thelins, tung gubbe bakom där som svarade med en enorm hämnd, han försökte de komma åt men tror aldrig de fick honom. Många som anlitades där som lever idag, ngn är borta.

Thegoodshepard sa en bra sak, i många fall blir det värre, man sätter bara mer snurr på hämndspiralen.
Senast redigerad av xtroverto 2017-12-23 kl. 08:56.
Citera
2017-12-23, 09:33
Medlem
bill claytons avatar
Citat:

Ställ upp dom mot en vägg och skjut svinen.
Citera
2017-12-23, 10:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Nej det gör jag inte.

Vi måste införa skyddslagar så att kriminella kan låsas in på obestämd tid. Det räcker med att de inte kan visa hur de tjänar pengar, vad de lever av. Skattfusk och brottsligt leverne 10 år utan permissioner.

Sedan ska beviskraven sänkas, det kan vara tillfälligt under några år. Andra metoder är att införa mycket hårdare straff för de brott som de här gängen ändå åker dit för då och då. Vapenbrott minimum 10 år.

Allt går bara viljan finns. Den politiska viljan kanske är att vi andra ska upprätta egna dödspatruller?
Citera
2017-12-23, 11:08
Medlem
Bra att dom är ute ju och rensar upp bland sina egna. Inga svenssons drabbade vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in