Citat:
Ursprungligen postat av
beyond
En fullgod Flashbacktråd innehåller alltid information som man inte hittar någon annanstans. Min önskan om faktatillskott till tråden är: hur mycket kostar det att beställa en släckning av en samhällsmedborgare enligt ortens prislista?
Jag fattar naturligtvis att en politiker eller liknande blir dyrare p.g.a. diverse skyddsmekanismer, men en vanlig bruscha som driver runt vind för våg. Vad kostar det att plocka batterierna ur en sådan?
Det beror på vem personen är, hur mycket personen är värd, och eventuella risker jobbet innebär.
För skott på icke vitala delar, allt mellan 15.000 till 40.000 beroende på hur många skott, och var skotten ska ta.
Vill du släcka ett liv har det lägsta beloppet jag hört legat på 50.000, med andra ord någon som inte är proffs, antagligen skuldsatt, eller behöver snabba cash till sitt nya silstash.
Vill du få saker utfört på högre nivå krävs planering och fokus, oftast folk som inte använder droger men som har cash som sin enda drog, vid sidan av adrenalinkicken vid utförandet, helst folk från utlandet som snabbt kommer in på ett jobb
Priset ligger rimligtvis mellan 100.000 till en halv mille
Priset är egentligen baserat på hur inflytelsesrik personen som ska tas av är.
Om man jämför en politiker, med en ledargestalt i orten, ligger priset ganska likvärdigt.
Det som skiljer sig är straffet man eventuellt kan få av rättsväsendet vid eventuell gripande.
Du ville veta vad det kostar att mörda folk , men ingen är ute för att mörda vanlig folk, den som får ett kontrakt på sig har antagligen gjort sig förtjänt av att man antingen väljer att skicka ut en kille på 15 lax och hoppas på det bästa, kanske han gör, kanske inte, eller tycker man att "den här killen" måste bort, då är du uppe på 100.00 lax, antagligen för att den personen kanske knullat din fru, misshandlat dina barn och där finns inget återvändo. Den där ska släckas helt.
Och tro mig, proffesionella killar som utför dessa kontrakt är så lugna i sig att dom även kan be dig betala halva nu, ett skäl till att du inte kan ångra dig, vill man kan man, då har du förlorat halva kontrakts summan, och jobbet kommer aldrig bli utfört. Men ångrar du dig inte, så betalar du nästa halva när jobbet är gjort. Det inger ett tecken på tillit mellan parterna.
Man skulle ju också kunna ge sig på att försöka blåsa killen på sin andra halva, men räkna då med att nästa person som är kontrakterad är just du !