Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-16, 09:19
  #13393
Medlem
Dragonslayer135s avatar
Var där i början utav sommaren och det var som alla andra gånger perfekt, vädret var underbart, folken levde i en harmoni. Inte ett enda bråk på en hel dag, jag bara låg i gräset med en nyrullad jolle innehållande super sativa och ytterst lite marlboro cigarett tobak. Låg där och rökte med en polare samtidigt som vi drack ett par gröna. Rekommenderar verkligen kris, åk dit och koppla av. glöm allt annar lev i nuet.

Minus är att det fortfarande är kriminella organisationer som bedriver handeln där och inte christiania borna själva. Men vi får väl se vad som händer efter gårdagens raid där.

Citat:
Ursprungligen postat av lat jävel
Men vafan drönare och skit. Någon som vet hur stor/liten risken är att bli tagen? Säkrast att stanna innanför och tända på där?
Har aldrig själv varit där men ska dit snart så tacksam för svar.

Första gången är alltid lite sådär, var själv lite nervös. Bara bete dig normalt köp ditt skit sätt dig i gräset uppe vid kullen. Det jag kan tipsa om är att inte skrika impulsivt, springa eller framför allt bete dig nervöst. Bara koppla av, ingen kommer göra dig något. Lycka till!

#bevarchristiania
__________________
Senast redigerad av Dragonslayer135 2017-12-16 kl. 09:22.
Citera
2017-12-16, 18:18
  #13394
Medlem
NotReally...s avatar
Nån som kan svara på hur snabbt pusherstreet är tillbaka till normalt efter en razzia som denna veckas? Är det dagen efter, veckan efter, eller hur brukar det vara?
Citera
2017-12-16, 19:00
  #13395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotReally...
Nån som kan svara på hur snabbt pusherstreet är tillbaka till normalt efter en razzia som denna veckas? Är det dagen efter, veckan efter, eller hur brukar det vara?


Var där idag. 16.5G för 800dkk för ett riktigt jävla dunderhasch. Kashmir Deluxe. Även som daglig rökare känns det första blosset som en smäll. Rekommenderas jävligt starkt.
Citera
2017-12-20, 20:57
  #13396
Medlem
Diagorass avatar
Är försäljningen igång dagligen året om? Jag ska på besök i södra Sverige inom kort och funderar på att ta en omväg till Christiania. Man vill helst inte komma dit och mötas av ett tomt pusher street.
Citera
2017-12-21, 06:42
  #13397
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Är försäljningen igång dagligen året om? Jag ska på besök i södra Sverige inom kort och funderar på att ta en omväg till Christiania. Man vill helst inte komma dit och mötas av ett tomt pusher street.
Om du inte besöker Christiania på självaste julafton kommer du inte att mötas av ett tomt Pusher Street. Men jag gissar att du åker antingen före julafton eller i mellandagarna så då är det lugnt. Fast i och för sig, det kan nog gå att hitta säljare även på julafton i Chris, dock inte i samma omfattning som annars.

Vore intressant att höra om någon vet hur det kan tänkas se ut på julafton i Chris. Alla tullare kanske är hemma och äter köttbullar och dricker nubbe så man lugnt kan ta hem det man köpt in i Christiania på julaftonen...
Citera
2017-12-21, 16:32
  #13398
Medlem
Friedrich.Wegeners avatar
Fyrtiotal haschbodar rivna under torsdagen 21/12. Buhu... Att man inte har bättre för sig i juletider.

https://www.sydsvenskan.se/2017-12-2...pa-christiania
Citera
2017-12-22, 23:47
  #13399
Medlem
Hehe märklig fråga men hur är klimatet därinne? Det ser ut som en djungel. Jag tänker på sommaren, är Kristiania i Köpenhamn varmare och behagligare än en typisk sommardag i Södermalm, Stockholm?

Om man ska turista därinne och titta på alla frigjorda själar som röker på bör man ta med sig en jacka för kvällarna?



Med otroligt vänliga hälsningar!
Citera
2017-12-23, 17:20
  #13400
Medlem
Kom nu till Malmö efter en tripp till chris. Grön o brunt så nu är julen röddad.

Röka finns alltid, även efter ett tillslag
Citera
2017-12-26, 12:52
  #13401
Medlem
wiba40s avatar
Vad får man betala för ett hekto grönt? Kan man få det vakumpackat?
Citera
2017-12-26, 22:22
  #13402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiba40
Vad får man betala för ett hekto grönt? Kan man få det vakumpackat?

3-8000, allt beror på dig själv.
Citera
2017-12-27, 06:51
  #13403
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Hur i helvete lyckas man undvika grönländarna, goddag yxskaft
Finns en läskig gammal grönländska, som alltid stirrar ur mig och är närgången, på Woodstock. Så nu går jag till Nemoland istället.
Citera
2017-12-27, 06:52
  #13404
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Hehe märklig fråga men hur är klimatet därinne? Det ser ut som en djungel. Jag tänker på sommaren, är Kristiania i Köpenhamn varmare och behagligare än en typisk sommardag i Södermalm, Stockholm?

Om man ska turista därinne och titta på alla frigjorda själar som röker på bör man ta med sig en jacka för kvällarna?



Med otroligt vänliga hälsningar!
Det varierar, precis som här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback