• 25 049 online
  • 1 146 808 medlemmar
  • 59 359 059 inlägg
2017-12-21, 14:44
Medlem
Brnbbybrns avatar
Jag tycker personligen ändå att det finns hopp för scenen i Gävle. Mycket nya förmågor som förmodligen kommer att blomstra stilmässigt inom dom närmsta åren, och en del äldre som fortfarande har pennan på fickan. Den där lilla vågen som det talades om som kom runt 2012 var ju mycket tack vare enstaka ihärdiga writers, det var ju inte en större scen där alla köttade liksom. Sen så får man nog vara nöjd med att det dyker upp lite nytt ibland, och att det fortfarande sitter en hel del gammalt. Tycker man ser mycket graff bara av att traska runt en sväng runt stan.

Det är ganska svårt att säga vilka som kör mest just nu, eftersom det man främst lägger märke till är grejer som suttit ett tag. Annars tycker jag faktiskt att 7K ligger i jävligt bra, både gällande bombing och pieces. Sen så är det ju alla yngre som verkar byta signaturer var och varannan dag som kör. Svårt att hålla koll på dom, men vad jag har förstått så är dom relativt många.

Jag är somsagt positivt inställd till framtiden i Gävle. Massa toys är ett bra tecken, även om det kan vara drygt att handskas med dom ibland. Glöm bara inte att vi alla har varit där! Ser även fram emot att se lite återvändare nu under jul! Brukar väl synas några kråkor från folk som fått för sig tok och flyttat.
Citera