• 26 113 online
  • 1 146 120 medlemmar
  • 59 327 907 inlägg
2017-11-16, 18:16
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2017-11-16, 19:37
Medlem
Jag trodde du redan hade skannat genom disken efter skador... det är något av det första man gör..
Citera
2017-11-17, 02:19
Medlem
Förlitade mig på Scandisk först och de fann inget.
Citera
2017-11-17, 19:56
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexReality
Får upp detta meddelande och windows startar ej, står att registri file is missing or corrupt, har testat scandisk men de går inte ändå. Inte felsäkert läge heller. Prövade även detta program för Vista men då var mitt Vista för nytt så de fungerade inte. https://thepiratebay.org/torrent/147...P_Vista_7_8_10 tyvärr så kostar nyare versioner på deras hemsida pengar. Har en annan disk med Vista så fungerar det att kopiera över register filen för startup? Vad ska man då kopiera? Eller finns de andra program som kan reparera Vistas register fil för startup? Har satt i andra disken som slav och de ser inte ut att saknas filer i Windows förutom register filen.

Här finns gratis och legalt nytt Windows Vista Os - http://getintopc.com/softwares/operating-systems/
Citera
2017-12-17, 19:49
Medlem
Standardisera filegenskaper till "ALLA" får "Alla rättigheter".

Du tycks inte fått något svar...
Jag har ett närbesläktat problem, har ett antal filer som först lagrats i annan dator, med Win10. När jag nu fått över dem till min med Win7, så har jag inte rättighet att ändra i filerna, radera dem eller göra något annat än att läsa dem. Panik - det är många filer.
Finns det något program som kan återställa filatributen på alla filer så att ALLA får "Fulla filrättigheter"?
Någonstans i filen skall väl en nolla bytas mot en etta eller liknande?
...och var i Win10 spikar man att "ALLA" skall ha "ALLA filrättigheter"?
Senast redigerad av wbr 2017-12-17 kl. 19:57. Anledning: Förtydligar
Citera