Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-16, 18:16
  #469
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2017-11-16, 19:37
  #470
Medlem
Jag trodde du redan hade skannat genom disken efter skador... det är något av det första man gör..
Citera
2017-11-17, 02:19
  #471
Medlem
Förlitade mig på Scandisk först och de fann inget.
Citera
2017-11-17, 19:56
  #472
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexReality
Får upp detta meddelande och windows startar ej, står att registri file is missing or corrupt, har testat scandisk men de går inte ändå. Inte felsäkert läge heller. Prövade även detta program för Vista men då var mitt Vista för nytt så de fungerade inte. https://thepiratebay.org/torrent/147...P_Vista_7_8_10 tyvärr så kostar nyare versioner på deras hemsida pengar. Har en annan disk med Vista så fungerar det att kopiera över register filen för startup? Vad ska man då kopiera? Eller finns de andra program som kan reparera Vistas register fil för startup? Har satt i andra disken som slav och de ser inte ut att saknas filer i Windows förutom register filen.

Här finns gratis och legalt nytt Windows Vista Os - http://getintopc.com/softwares/operating-systems/
Citera
2017-12-17, 19:49
  #473
Medlem
Standardisera filegenskaper till "ALLA" får "Alla rättigheter".

Du tycks inte fått något svar...
Jag har ett närbesläktat problem, har ett antal filer som först lagrats i annan dator, med Win10. När jag nu fått över dem till min med Win7, så har jag inte rättighet att ändra i filerna, radera dem eller göra något annat än att läsa dem. Panik - det är många filer.
Finns det något program som kan återställa filatributen på alla filer så att ALLA får "Fulla filrättigheter"?
Någonstans i filen skall väl en nolla bytas mot en etta eller liknande?
...och var i Win10 spikar man att "ALLA" skall ha "ALLA filrättigheter"?
__________________
Senast redigerad av wbr 2017-12-17 kl. 19:57. Anledning: Förtydligar
Citera
2018-10-26, 20:11
  #474
Medlem
Windows Vista Pagefile.

Har en gammal dator med 2Gb i ramminne, vad bör växlingsfilen ligga på och är det viktigt att den är stor?
Citera
2018-10-26, 20:19
  #475
Medlem
4yoonlys avatar
Är du absolut tvungen att köra Windows Vista? Om inte och du vill använda datorn på ett bättre sett så pröva någon (i princip vilken som helst) Linux distribution istället.

Just Windows Vista hade problem med allt som har med minneshantering att göra vad jag kommer ihåg. Den försökte förutse dig på bästa sätt, men slutade i princip i katastrof. Om du har ett usb minne (behöver inte vara gigantiskt) så pröva och stoppa in det och sätt på "Readyboost" och låt Vista sköta pagefilen så kan du om du har tur få en liten liten boost.

Jag tror inte Vista blir bättre med en "låst" växlingsfil hur som helst.
Citera
2018-10-26, 23:08
  #476
Medlem
hasenfrasens avatar
2 GB är inte direkt lyckat än vilket Microsoft operativ man kör på. Vista är i grund och botten Windows 7 fast med uppstarten på alla tjänster omedelbar så att den inte är körbar förrän efter ett par minuter. Windows 7 smetar ut uppstarten på tjänster så att det inte är lika märkbart. Windows 10 32 bit drar minst internminne av de tre - om datorns cpu supportar PAE, NX och SSE2. Det är väldigt enkelt att vara kreativ med licensieringen.
Citera
2018-10-27, 09:04
  #477
Moderator
Protons avatar
Windowsfrågor tas i windowsforumet.

Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2018-11-18, 15:10
  #478
Medlem
Windows Vista SP2 (Datorn startar om sig)

Har problem med att en gammal dator med Windows Vista SP2 1,9ghz och med 2GB i ramminne startar om sig vid belastning, Hade inte detta problem innan jag satte i 1Gb minne till, utan den startade aldrig om sig oavsett belastning, fungerar på om minnet kan fungerar felaktigt, var noga med att ta i datorn vid isättning och hade inte gått över mattor osv. Hur kan man testa ramminnet? Har även kollat i loggboken efter omstart men inga rapporter om vad felet kan vara finns, ej heller någon blåskärm dyker upp utan bara en omstart, detta händer inte ofta men ibland. Hur kan man få meddelanden om felet sk bluscreens istället för omstarter?
Citera
2018-11-18, 17:22
  #479
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2018-11-18, 17:37
  #480
Medlem
Rent spontant skulle jag tro att nätaggregatet inte orkar driva under belastning. Du kan ladda ner memtest för att testa minnena, där finns guider om du googlar och även tutorials på Youtube som förklarar hur du använder det.

Edit; Missade att problemet uppstod när du satte i ett extra minne, tror inte att detta minnet gör så mycket skillnad vad gäller belastningen på nätaggregatet.
Har du bara två minnesplatser eller fler? Isåfall kanske det kan vara värt att kolla upp manualen till moderkortet och se vilka portar du ska ha dem i. Nu tror jag dock inte att den isåfall skulle crasha vid belastning, rimligtvis skulle du antagligen inte komma in i Windows alls. Skulle även kunna vara sloten som glappar!
__________________
Senast redigerad av fanskapet. 2018-11-18 kl. 17:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback