• 27 873 online
  • 1 152 736 medlemmar
  • 59 633 019 inlägg
2017-06-01, 10:12
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Hur klarar du ekonomin nu då med boende och mat osv?
Förtidspension.

Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Var det förresten inte du som ville bli författare? Jag ber om ursäkt över att ha fel, jag tycker jag minns din signatur från litteraturinlägg. Men i så fan så kanske du kan göra slag i saken och passa på och lära dig skriva böcker, det kan man väl göra utan handledning?
Jag har inte skrivit så mycket under det senaste året, tyvärr. Men jag hoppas att jag ska få ändan ur vagnen snart och publicera min första roman.
Citera
2017-12-14, 21:09
Medlem
Helt OK för mig och många andra att välja att inte jobba - Så länge du inte uppbär en enda krona i bidrag från våra skattade kronor! I annat fall är du en parasit som borde skämmas varje gång du ser dig själv i dina självömkande ögon!

Tips! Vandra upp i Norrländska skogen och bo och lev på det som finns i naturen.
Citera
2017-12-14, 22:59
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrevorP
Framförallt så avskyr jag samhället såsom det är där allt handlar om överprestation bara för sakens skull. Man ska jobba för att visa hur duktig man är osv. Det är bara några få som tjänar på att alla andra slavar bort sina liv.

Plus att det aldrig riktigt handlar om att man ska tjäna på det man gör eller göra saker för att det är lukrativt utan det är alltid bara för att kunna visa upp för andra att man gör en massa olika saker.
Citera
2017-12-15, 00:36
Medlem
Mitt tips är att du ska skaffa ett jobb där du kan jobba svart och bestämmer själv hur du ska jobba, förstår att det kanske inte är så lätt. Det som förstör jobbandet för mig är att man måste betala så mycket skatt och betala för alla free riders, inklusive den extrema asylinvandringen som våra politiker fortsätter ljuga om. Jag är beredd att byta till ett sämre jobb om jag slipper betala skatt eftersom jag skulle må bättre psykiskt av det, men det är inte helt enkelt
Citera
2017-12-16, 20:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Förtidspension.

Jag har inte skrivit så mycket under det senaste året, tyvärr. Men jag hoppas att jag ska få ändan ur vagnen snart och publicera min första roman.

Räcker förtidspension till hyra till en lägenhet? Eller bor du hemma hos föräldrar eller i någon form av subventionerat boende?

Roligt med romanen! Håller tummarna för att det går bra!
Citera
2017-12-16, 20:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av beglert
Helt OK för mig och många andra att välja att inte jobba - Så länge du inte uppbär en enda krona i bidrag från våra skattade kronor! I annat fall är du en parasit som borde skämmas varje gång du ser dig själv i dina självömkande ögon!

Tips! Vandra upp i Norrländska skogen och bo och lev på det som finns i naturen.

Ver förstås inte hur det är för just TS, men en del klarar inte att arbeta som vi andra pga psykiska och/eller fysiska funktionshinder.
Citera