2017-12-16, 15:53
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Det är ju det som varit på allas läppar. Vi tror överlag att Liselott är en bra, rolig och snäll tjej i grunden...OM det inte hade varit för hennes svartsjuka och rädslan i konkurrens med andra tjejer. Erica är en egoistisk och beräknande person. Hon passar med en mer Machoman som kan matcha henne och sätta henne på plats.
Precis. Liselotte verkar ju ha en lite trasslig bakgrund som kanske bidragit till hennes osäkerhet. Samtidigt borde hon ha vett nog att bete sig bättre mot andra, det är jäkligt barnsligt det hon håller på med. Får hoppas att hon kan växa ifrån det för då tror jag som sagt att hon kan ha en hel del att erbjuda.

Jag har ju tidigare sagt att Erica och Jörgen hade passat bra ihop, med tanke på hans kommentar om att han sökte en "tight och bitchig tjej". Nu är ju i och för sig hans machostil mer en fasad och tjejen han valde i slutändan betydligt trevligare än Erica...

Citat:
Jo..Så är det. Men Marcus är nästan 40..Då kanske en tjej på typ..runt 30 är lämplig, än dryga 20 som Annie. Annars..så tror jag annars att Annie insåg att Dennis inte är så stabil och trygg, utan en pojkspoling ännu som bor på föräldrarnas gård. Verkligheten kom i kapp på resan. Marcus är en riktig man trotsallt. Och samtidigt ungdomlig. Han är bara väldigt usel vad gäller kvinnor. Men en Annie-typ hade funkat.
Nej, Annie ska inte vara tillsammans med Marcus men en Annie-typ runt 30 hade nog inte varit helt fel.
"En riktig man" skulle jag inte kalla Marcus med tanke på hur tofflig och mesig han är... Med en tjej som är mer lik honom själv så kommer han dock inte att bli lika "förtryckt" utan kan mer få vara sin egen person.

Citat:
Är det något man lärt sig så är det att det inte går att tro på alla dessa "källor". I så fall så är det illa ställt med Marcus. Man uppför sig inte så som Erica gjorde framför kameran om man gillar någon på riktigt.
Det var typ bara en vecka sedan de skulle ha synts tillsammans. Dock så hade de inte hållit hand eller så. Visst, det behöver ju inte vara sant men det känns ju som en rätt onödig grej att ljuga om.
Illa ställt med Marcus är det ju redan med tanke på att sitter och säger att han "gillar allt som Erica gillar" och har hon är "precis vad han sökt efter". Marcus måste också ha väldigt dålig självkänsla för han kan väl knappast gilla att bli behandlad såhär, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Egentligen är nog Erika mer en tjej som ger PMS ett ansikte. Känns som det är något hormonellt med henne som träningen, laktos eller vad som helst som påverkar hennes humör och Marcus blir slagpåse.
Så kan det ju vara. Samtidigt gillar jag inte att det alltid måste finnas en ursäkt för folks dåliga beteende. Erica kanske bara är en elak och egoistisk person helt enkelt? Hon hade vare sig varit den första eller den sista tyvärr.
Citera
2017-12-16, 16:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Precis. Liselotte verkar ju ha en lite trasslig bakgrund som kanske bidragit till hennes osäkerhet. Samtidigt borde hon ha vett nog att bete sig bättre mot andra, det är jäkligt barnsligt det hon håller på med. Får hoppas att hon kan växa ifrån det för då tror jag som sagt att hon kan ha en hel del att erbjuda.

Jag har ju tidigare sagt att Erica och Jörgen hade passat bra ihop, med tanke på hans kommentar om att han sökte en "tight och bitchig tjej". Nu är ju i och för sig hans machostil mer en fasad och tjejen han valde i slutändan betydligt trevligare än Erica...

Nej, Annie ska inte vara tillsammans med Marcus men en Annie-typ runt 30 hade nog inte varit helt fel.
"En riktig man" skulle jag inte kalla Marcus med tanke på hur tofflig och mesig han är... Med en tjej som är mer lik honom själv så kommer han dock inte att bli lika "förtryckt" utan kan mer få vara sin egen person.

Det var typ bara en vecka sedan de skulle ha synts tillsammans. Dock så hade de inte hållit hand eller så. Visst, det behöver ju inte vara sant men det känns ju som en rätt onödig grej att ljuga om.
Illa ställt med Marcus är det ju redan med tanke på att sitter och säger att han "gillar allt som Erica gillar" och har hon är "precis vad han sökt efter". Marcus måste också ha väldigt dålig självkänsla för han kan väl knappast gilla att bli behandlad såhär, eller?

Så kan det ju vara. Samtidigt gillar jag inte att det alltid måste finnas en ursäkt för folks dåliga beteende. Erica kanske bara är en elak och egoistisk person helt enkelt? Hon hade vare sig varit den första eller den sista tyvärr.
Kanske inte direkt att dom ljuger. Personen i fråga har säkert upplevt det så...Men man behöver nog ha mer på fötterna, och precisera. Var det verkligen dom, och var i så fall? Det har ju relevans. Folk ser så mycket hela tiden. Fast det kanske nämndes mer än så. Jag inte läst det själv.

Men dom passar inte alls ihop rent personlighetsmässigt. Han fick ett väldigt taskigt urval att jobba med stackarn på gården skulle det visa sig. Några "Annie-typer" (personlighets- och utseendemässigt) i 30-35 årsåldern hade nog suttit fint. Som sagt. Men så är han väldigt osäker på sig själv det kommer till det motsatta könet.
Senast redigerad av Steff83 2017-12-16 kl. 16:17.
Citera
2017-12-16, 16:23
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
På programmets facebooksida så skrev någon bland kommentarerna att Marcus och Erica hade synts på ett köpcenter tillsammans. Så risken finns att de mot all förmodan fortfarande är tillsammans.

Oh no, stackars Marcus Hoppas för hans skull att hon försvunnit för gott.
Hon verkar ha noll respekt för honom men balanserar väl över till att hon trivs med att ha någon att rya med och kanske därför söker sig tillbaka?
Citera
2017-12-16, 17:10
Medlem
Åter igen tar folk vad som visas på tv som absolut otvivelaktig sanning. Erica fick också mycket kritik för att vara falsk, bara vara med för att vinna, skulle lämna Marcus direkt efter programmet osv. Nu visar det sig att de kanske fortfarande är ett par och då är det synd om honom. Han är ju kär, pojkvaskern, då är det väl bra att de fortfarande är ihop. Man formas ju faktiskt av sin partner så kanske kan Erica bli mer ödmjuk samtidigt som Marcus får lite mer stake!
Citera
2017-12-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Åter igen tar folk vad som visas på tv som absolut otvivelaktig sanning. Erica fick också mycket kritik för att vara falsk, bara vara med för att vinna, skulle lämna Marcus direkt efter programmet osv. Nu visar det sig att de kanske fortfarande är ett par och då är det synd om honom. Han är ju kär, pojkvaskern, då är det väl bra att de fortfarande är ihop. Man formas ju faktiskt av sin partner så kanske kan Erica bli mer ödmjuk samtidigt som Marcus får lite mer stake!

Precis om Markus och Erika möts halvvägs så kan det nog bli en ganska så bra blandning.
Citera
2017-12-16, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Precis, visst att han snackade litegrann med någon annan av damerna men då hade han redan bestämt sig.
Jag har "tjatat" om det innan i tråden med, men det har ju visat sig extremt väl denna säsong att om en bonde faller för en enda brevskrivare innan/direkt i början av dejtandet så har det inte hållit. Undantaget som bekräftar regeln är väl kanske Johan och Sofie där det om inte innan/direkt klickade stenhårt iaf var precis i början.

Det gäller att att ge sina brevskrivare en chans, nu är det ju ett haltande exempel iom att det verkar som det skitit sig med båda damerna men Dennis sa ju "Jag var säker på Liselott först men under tiden har Annie växt och gått förbi". Det är ju ofta så, den direkt attraktionen är inte det som alltid (mer sällan snarare) är det som håller.

Bara att hoppas att det blir hårdare tag mot kontakt innan programmet börjar framöver.

Ja det kan verkligen behövas hårdare tag när det gäller den biten. Leonora hade troligen varit lycklig med någon fin kvinna idag om hon nu inte hade haft kontakt med Louise innan och bara rusat på. Jag tycker att meningen med programmet är ju att man ska ge alla brevskrivare en chans och det är ju lite det som är charmen med programmet. Det har ju lyst en del med sin frånvaro till stor del den här säsongen. Jag hoppas det har hållit mellan Johan och Sofie, även om hon inte bodde på gården när Linda gjorde sitt uppföljningsprogram.
Citera
2017-12-16, 17:55
Medlem
Citat:
Det är ju där han redan befinner sig med Erica, någon som styr och ställer och där han är helt supertofflig och inte har någon som helst egen vilja.
Så det finns ju ingen anledning att byta av den anledningen.

Nej, Marcus behöver snarare någon lugnare, snällare och odramatisk tjej som inte tar över allting och som låter honom vara sin egen person.

Håller med, Marcus sak absolut inte ha någon Liselott-typ, så långt från den typen av tjej man kan komma snarare
Citera
2017-12-16, 17:57
Medlem
Citat:
På programmets facebooksida så skrev någon bland kommentarerna att Marcus och Erica hade synts på ett köpcenter tillsammans. Så risken finns att de mot all förmodan fortfarande är tillsammans.

Okej så då blir han en ny "Lilla Fridolf" då. Trodde inte att Erica hade stannat men tydligen då....
Citera
2017-12-16, 18:04
Medlem
Kul med två omgångar BSf nu i veckan som kommer. Onsdag får vi se hur det gått för alla i år och kanske men får en del överraskningar där .

Redan på måndag dyker ju Linda upp i rutan då hon ska besöka tidigare bönder och se hur det har gått för dem. Verkar som en del lycka då man såg en förlovnings/vigselring på nån bondes finger. Ska också bli kul att se vilka Linda har valt ut att besöka .

BSFx2 passar bra som en julklapp i förväg såhär under kommande julveckan
Citera
2017-12-16, 21:40
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Åter igen tar folk vad som visas på tv som absolut otvivelaktig sanning.!
Nej, det tycker jag inte att det är någon som har gjort.
Däremot - återigen - så är det heller ingen rök utan eld.
Du är inte den enda som fattar hur tv-produktion fungerar. Ja, vi vet att de vill ha drama och redigerar som de vill men - även det återigen - min erfarenhet är i alla fall att människor som inte är särskilt sympatiska i tv sällan (läs aldrig) är särskilt sympatiska IRL heller. Har du exempel på motsatsen så får du väldigt gärna ge mig det. Har man en dålig attityd så har man, oavsett tv-produktionens klipp & klister.
Citat:
Erica fick också mycket kritik för att vara falsk, bara vara med för att vinna, skulle lämna Marcus direkt efter programmet osv. Nu visar det sig att de kanske fortfarande är ett par och då är det synd om honom. Han är ju kär, pojkvaskern, då är det väl bra att de fortfarande är ihop. Man formas ju faktiskt av sin partner så kanske kan Erica bli mer ödmjuk samtidigt som Marcus får lite mer stake!
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Precis om Markus och Erika möts halvvägs så kan det nog bli en ganska så bra blandning.

Har man minsta lilla omdöme så ser man igenom en tjej som Erica.
Sur, osympatisk och negativ hela tiden.
Falsk? Ja, det tror jag fortfarande, oavsett om de är tillsammans eller ej. Hennes motiv att vara tillsammans med Marcus kan vara många men kärlek tror jag inte är ett av dem tyvärr.
Hon kanske gillar att ha någon som dyrkar henne och som hon kan bossa runt? Kanske ger hennes ego en kick?
Ibland kan man bli kär i fel person och Marcus är ju ett bra exempel på detta. Blir kär i en tjej som inte ens är vänlig mot honom, där han inte ens har en egen vilja, hur positivt är det?
Inte en chans att de kommer att mötas halvvägs eller att den ena kommer att formas efter den andra.
Finns ju många par som är som dem för övrigt, tjejen bestämmer och killen är en toffel. Ingen ändras. Någonsin.
Kommer inte ske i detta fallet heller.
Citera
2017-12-16, 21:42
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kul med två omgångar BSf nu i veckan som kommer. Onsdag får vi se hur det gått för alla i år och kanske men får en del överraskningar där .

Redan på måndag dyker ju Linda upp i rutan då hon ska besöka tidigare bönder och se hur det har gått för dem. Verkar som en del lycka då man såg en förlovnings/vigselring på nån bondes finger. Ska också bli kul att se vilka Linda har valt ut att besöka .

BSFx2 passar bra som en julklapp i förväg såhär under kommande julveckan

Ja, det ska bli kul att se lite uppföljning av "gamla" bönder. Särskilt Tilde som inte var med förra gången men där det har hänt en hel del.
Citera
2017-12-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ja, det ska bli kul att se lite uppföljning av "gamla" bönder. Särskilt Tilde som inte var med förra gången men där det har hänt en hel del.

Ja hon har ju gått från Stefan till damer så det ska bli intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in