• 32 478 online
  • 1 139 609 medlemmar
  • 59 033 248 inlägg
2017-12-14, 22:50
Medlem
Dr Kings avatar
Går det att bli mer gaggig och dement än vad Weise var när Belinda ringde upp honom i programmet. Svagt av SVT att inte ha koll på hur pass illa däran han var och ringa upp honom i programmet. Live är bra men just denna intervju hade mått bra av att vara förinspelad så att de kunde klippa rejält i den för Arnes bästa.
Citera
2017-12-14, 23:23
Medlem
GenesisPs avatar
Man har inte rötter i Mellanöstern om man kommer hit som "flykting", man ÄR från Mellanöstern! Ordet "rötter" är bara ett förrädiskt PK-sätt att tona ned och relativisera det genetiska, religiösa och kulturella ursprunget som dessa individer härstammar från och därmed också deras åsikter. Det är ingen hemlighet att hela Mellanöstern kryllar av judehat och historier om judar som t ex att de äter barn och bakar bröd på blod.

Formuleringen "personer med rötter i Mellanöstern" indikerar att de nu är svenskar med "lite blod och gener" kvar i sig från hemlandet. Så är det inte.

Konflikterna tar de givetvis med sig och etablerar här. Eftersom ett land, en stad, ett samhälle är en spegelbild av dess folk.

Sluta göra kaosfolkens problem till svenskarnas ansvar. Vi har aldrig blivit tillfrågade om vi ville ha det på detta vis.
Senast redigerad av GenesisP 2017-12-14 kl. 23:27.
Citera
2017-12-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Verkligen. Kontentan blir att det är vi (d.v.s. svenskarna) som ska göra något åt alla(h)s problem.
haha det är bara Allah som trakasserar judar, är du förintelseförnekare?
Citera
Igår, 07:44
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Går det att bli mer gaggig och dement än vad Weise var när Belinda ringde upp honom i programmet. Svagt av SVT att inte ha koll på hur pass illa däran han var och ringa upp honom i programmet. Live är bra men just denna intervju hade mått bra av att vara förinspelad så att de kunde klippa rejält i den för Arnes bästa.
Jag håller med, det var tanklöst av SVT. De borde ha kollat innan hur han mådde.
Citera
Igår, 11:16
Medlem
En debatt med Viggo Kavring kommer garanterat aldrig att innehålla någonting
av substans ...

Sedan undrar man om Naomi Abramowicz med sin Stockholmsadress på Gärdet
skriver ledarna där eller om hon åker till Göteborg några dagar i veckan. Kan ju
i och för sig vara så att GP ordnat det så att bofasta Göteborgare skriver ledarna
som mera specifikt handlar om Göteborgsproblemen.

Men hon och A Teodorescu borde kunna komma bra överens ...
Citera
Igår, 15:58
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag håller med, det var tanklöst av SVT. De borde ha kollat innan hur han mådde.
Skulle STV ringt upp Arne Weise och kollat hur han mådde precis innan dom ringde honom i programmet för att kolla om han kunde vara med, menar du? Samtalet var förutbestämt och Arne hade gått med att bli uppringd eftersom han varit julvärd i 30 år och i direktsändning och var upprörd över att det detta år är förinspelat. Om dom nu hade kollat hur han mådde innan och det visade sig att han var lite trött och snurrig och SVT bestämt att han inte kunde vara med i sista stund, så kan jag garantera att Arne inte hade gått med på det.
Citera
Igår, 17:06
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Skulle STV ringt upp Arne Weise och kollat hur han mådde precis innan dom ringde honom i programmet för att kolla om han kunde vara med, menar du? Samtalet var förutbestämt och Arne hade gått med att bli uppringd eftersom han varit julvärd i 30 år och i direktsändning och var upprörd över att det detta år är förinspelat. Om dom nu hade kollat hur han mådde innan och det visade sig att han var lite trött och snurrig och SVT bestämt att han inte kunde vara med i sista stund, så kan jag garantera att Arne inte hade gått med på det.
Jag tycker att det visade på dåligt omdöme av SVT' att låta honom vara med eftersom han var ganska förvirrad. Osmakligt också att de medverkande stod och skrattade åt honom. Alla vet Arnes åsikt eftersom tidningarna redan har skrivit om det.
Citera
Igår, 17:22
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tycker att det visade på dåligt omdöme av SVT' att låta honom vara med eftersom han var ganska förvirrad. Osmakligt också att de medverkande stod och skrattade åt honom. Alla vet Arnes åsikt eftersom tidningarna redan har skrivit om det.
Det var lågt att skratta åt honom, riktigt lågt. Att det har stått om att det är förinspelat och Arnes åsikt om det i tidningarna har jag helt missat, det var första gången jag hörde talas om det, kan bero på att jag är inte så särskilt intresserad av att läsa om årets julvärdar.
Citera
Igår, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
En debatt med Viggo Kavring kommer garanterat aldrig att innehålla någonting
av substans ...

Sedan undrar man om Naomi Abramowicz med sin Stockholmsadress på Gärdet
skriver ledarna där eller om hon åker till Göteborg några dagar i veckan. Kan ju
i och för sig vara så att GP ordnat det så att bofasta Göteborgare skriver ledarna
som mera specifikt handlar om Göteborgsproblemen.

Men hon och A Teodorescu borde kunna komma bra överens ...
är Teodorescu jude?
Citera
Igår, 19:53
Medlem
Detta "debattprogram" blir ju mer och mer ett informationsprogram eller nyhetsprogram. Inte mycket till debatt inte och de ämnen de tar upp är så sjukt meningslösa och ointressanta så man kräks. Programledare Belinda passar bra för PK-maffian på SVT.
Citera
Igår, 20:22
Medlem
GenesisPs avatar
Hur kan Viggo Kavring vara journalist? Han säger ju aldrig någonting viktigt, bra eller kärnfullt. Han skrattar och fånar sig och lämnar debatten utan något som helst retoriskt avtryck och åsiktsintryck. Ärligt nu, jag minns inte ett enda ord han sade i går.

I och för sig vet jag inte ens vilken tidning han skriver för.

Är han, ni vet, lite.....långsam?
Citera