2017-12-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jag minns den som sevärd men inte som något sådär speciellt precis, men nog duger den en mörk decemberkväll som denna iallafall, kul att se icke-amerikansk film också.

Tycker den var riktigt bra faktiskt och gillar att man nu i efterhand själv får sitta och grubbla över hur allt hänger ihop! Har läst runt lite på interneht om olika teorier, min är följande:

Vad tror ni andra som sett filmen?
Citera
2017-12-11, 10:33
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Någon som har sett "goodnight mommy"? Åsikter om den isf?

Såg trailern nu och känns som att det kan vara en riktigt kuslig film som passar bra en lördagskväll i december? Vad tycker ni?

Jag har sett den. Vill inte spoila något men den är inte vad man tror att den ska vara om jag säger så. Väldigt långsam, inte speciellt spännande.

Jag tyckte nog inte om den egentligen. Mest för att jag förväntat mig en sak men fick något annat så att säga. Däremot tror jag att om man gillar den "typ" av film som den visar sig vara så kan man nog tycka att den är bra men det är inte riktigt min grej så.

Ursäkta årets vagaste kommentar men vill som sagt inte spoila något för dig

Edit: Oj såg nu att du ju sett den redan. Inte riktigt vaken idag tror jag. Jag fortsätter i spoiler då

Senast redigerad av Moffin 2017-12-11 kl. 10:52.
Citera
2017-12-11, 20:27
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Kan rekommendera er denna film om ni gillar arkeologi i skräckfilm http://m.imdb.com/title/tt2799166/ tyckte den var riktigt creepy och mycket sevärd.

Jag har iofs redan sett den men tack ändå för tipset. Ja jag minns den som en positiv överraskning!

Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Tycker den var riktigt bra faktiskt och gillar att man nu i efterhand själv får sitta och grubbla över hur allt hänger ihop! Har läst runt lite på interneht om olika teorier, min är följande:

Vad tror ni andra som sett filmen?

Jag kommer ärligt inte ihåg hur jag tolkade den men som Moffin säger så hade jag också hoppats på en annan sorts film men nu blev det som det blev istället, kanske därför jag är lite mer svalt inställd till den än vad du verkar vara.
Citera
2017-12-11, 21:12
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag har sett den. Vill inte spoila något men den är inte vad man tror att den ska vara om jag säger så. Väldigt långsam, inte speciellt spännande.

Jag tyckte nog inte om den egentligen. Mest för att jag förväntat mig en sak men fick något annat så att säga. Däremot tror jag att om man gillar den "typ" av film som den visar sig vara så kan man nog tycka att den är bra men det är inte riktigt min grej så.

Ursäkta årets vagaste kommentar men vill som sagt inte spoila något för dig

Edit: Oj såg nu att du ju sett den redan. Inte riktigt vaken idag tror jag. Jag fortsätter i spoiler då

Gav den två försök, somna bägge gångerna.
Jag hade precis som Moffin (tror jag!) sett fram emot något helt annat, typ en spök-övernaturlig-mystery-thriller story vilket inte var fallet.
Zzz...
Citera
2017-12-13, 12:58
Medlem
Hej

Tänkte köpa skräckfilmer i julklapp, men det känns som att just i den här kategorin finns de väldigt mycket och väldigt mycket är inte så bra kvalité...

Så finns det någon som kan rekommendera några filmer? maxpris runt 500-600kr, och gärna nånstans där alla finns i lager Ingen speciell inriktning förutom att slasher ligger längst ner.

tack på förhand!
Citera
2017-12-14, 18:36
Medlem
Någon som har sett The Killing of a Sacred Deer? Verkar galet lovande med tanke på skådespelarna och regissören!
Citera
2017-12-14, 18:43
Medlem
Gammadrags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiCE ♫
maxpris runt 500-600kr

Oj vilken prisklass!!! Har du något exempel på filmer som faller dig i smaken? Annars är ju olika filmtjänster (typ amazon video eller itunes) bra om du vill ha schyssta priser. Men om det är en present kanske du vill ha specifikt i fysisk form?
Citera
2017-12-14, 19:11
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scuz
Någon som har sett The Killing of a Sacred Deer? Verkar galet lovande med tanke på skådespelarna och regissören!

Jag såg den igår, riktigt mäktig film, kan varmt rekommendera. Jag skrev några rader om den i "Vilken film såg du senast?"-tråden.
Citera
2017-12-14, 19:27
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scuz
Sett och gillade The Killing of a Sacred Deer fast den levde kanske inte riktigt upp till mina förhoppningar som var rätt höga.
Citera
2017-12-14, 23:05
Medlem
tips filmer liknande Incarnate. Någon blir besatt och måste utföra en exorcism fast inte genom en präst.. Har ni sett Incarnate så förstår vad jag menar...
Citera
2017-12-15, 09:35
Medlem
chronomasters avatar
Tips på filmer i stil med dessa som jag gillar?

- Babadook
- Orfanato
- Ring
- Grudge
- Tale of two sisters
- Noroi
- Shutter
- Conjuring 1 och 2
- Annabelle Creation
- The Eye
- Insidious-serien
- Sinister 1
- Get out
- Awakening
- The Boy (var ok)
- Ouija senaste, den innan var ju sämst

Även lite mer slashers kan funka typ

- Den senaste Friday 13th
- All the boys love Mandy Lane
- Cabin in the woods
- Texas Chainsaw-filmerna
- The Descent
- Halloween

Gillade inte

- Witch
- Kill List

Gillar inte vampyrer eller zombier så mycket, mer psykologisk skräck / thriller. Har säkert sett 100 filmer utöver dessa men man kan ju ha missat nått bra så tips vore trevligt
Citera
2017-12-15, 15:01
Medlem
Såg om The Shining igår. Vilket mästerverk, alltså. Finns ingen annan skräckfilm som fångar det övernaturliga på ett så övertygande och skrämmande sätt. Den sista halvtimmen, när hotellet går bananas är så, så förbannat otäckt. Total-surrealistiskt uber-mindfuckery på högsta nivå.

Förstår varför Stephen King tjurade till när han fick se Kubricks filmatisering. Den är verkligen tusen gånger bättre än den stentrista, och något löjliga, romanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in