• 32 477 online
  • 1 139 609 medlemmar
  • 59 033 247 inlägg
2017-12-14, 21:36
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beglert
Köpte en macbook för snart 10 år sedan, typ 10.000 kr, och jag använder den fortfarande dagligen. Särskilt det senaste året har man märkt att den är inne på ålderns höst, vilket också har mycket att göra med att alla hemsidor och uppdateringar gör att den blir totalt obsolet när det gäller både hård- och mjukvara. Men bortkastade pengar? Nej. Förmodligen de bästa pengarna jag någonsin spenderat.

När det gäller att köpa en för 27.000... Där kan vi snacka bortkastade pengar. De säljer fortfarande bärbara datorer för runt 10k (vilka borde vara typ dubbelt så mycket bättre som den jag köpte för samma pris).

Precis så jag anser också, att det förmodligen är det bästa jag har spenderat pengar på när jag köpte min macbook pro 2011. Samt min ipad pro 2 12,9 är ett väldigt bra köp också.
Min macbook pro är fortfarande som ny. Vilken pc-laptop från 2011 kan man säga det om.

27000kr är för mycket tycker jag. Men 13000-14000kr funkar
https://www.netonnet.se/art/fyndvaro.../X239422.5085/
Citera
2017-12-14, 23:45
Medlem
Jag tänker att Microsofts hegemoni till stora delar bröts när Apple övergav PowerPC-arkitekturen 2006 samt emigrerade till Intel-baserade processorer varvid användarna kunde köra både Windows och Mac OS X.

Numera använder jag PC – med en Linux distribution (dual boot) vilket inte är så tokigt ur ett säkerhetsperspektiv. Apples datorer passar bra till användare som inte vill tweaka sin dator speciellt mycket utan saker och ting ska bara ”fungera” vidare får du betala ett överpris för deras datorer. Om du inte kör en PC med Hackintosh installerat.

OT: Bra råd, använd VPN + Tor.
Citera
2017-12-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beglert
Köpte en macbook för snart 10 år sedan, typ 10.000 kr, och jag använder den fortfarande dagligen. Särskilt det senaste året har man märkt att den är inne på ålderns höst, vilket också har mycket att göra med att alla hemsidor och uppdateringar gör att den blir totalt obsolet när det gäller både hård- och mjukvara. Men bortkastade pengar? Nej. Förmodligen de bästa pengarna jag någonsin spenderat.

När det gäller att köpa en för 27.000... Där kan vi snacka bortkastade pengar. De säljer fortfarande bärbara datorer för runt 10k (vilka borde vara typ dubbelt så mycket bättre som den jag köpte för samma pris).

Ja det kanske är bortkastade slantar för dig om du inte har det behovet, men behöver inte vara bortkastat för andra om de har större behov och vill ha en högpresterande smidig laptop i premiumsegmentet
Citera