Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-08, 11:58
  #229
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Läste hela tråden med stort intresse igår - någon som vet vad det blev av Anki och Anneli? Vad gör de idag? Konstigt att ingen sitter inne (sic!) med mer info, personligt upplevd, empiriskt erfaren, whatever you call it, om AA själv - eller i topics utmarker, vad blev av A & A?
__________________
Senast redigerad av GoggeGogelius 2017-02-08 kl. 12:02.
Citera
2017-02-12, 15:24
  #230
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Läste hela tråden med stort intresse igår - någon som vet vad det blev av Anki och Anneli? Vad gör de idag? Konstigt att ingen sitter inne (sic!) med mer info, personligt upplevd, empiriskt erfaren, whatever you call it, om AA själv - eller i topics utmarker, vad blev av A & A?
Jag är nyfiken på precis samma sak. Skulle vara kul att veta om dessa kvinnor verkligen talar sanning eller om dom inte vågar berätta efter så långt tid att allt var en lögn. Sven Anér säger ju att dessa två kvinnor är högutbildade och trovärdiga. Hade jag varit spaningsledare i Palmegruppen så hade jag gjort allt för att få reda på vem Dekorimamannen är om han nu verkligen fanns.
Citera
2017-02-14, 05:02
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Läste hela tråden med stort intresse igår - någon som vet vad det blev av Anki och Anneli? Vad gör de idag? Konstigt att ingen sitter inne (sic!) med mer info, personligt upplevd, empiriskt erfaren, whatever you call it, om AA själv - eller i topics utmarker, vad blev av A & A?

Jag tror, att dessa två kvinnor är skrämda till tystnad.
Citera
2017-02-14, 14:16
  #232
Medlem
jugbandbluess avatar
tycker han är en bra figur i MOP-sammanhang. balt, högerextrem, skärpt, kan knipa käft. jämför med andra kandidater som t.ex. djurfeldt eller östling. inte direkt några jeppar man vill ha med i en konspiration.
Citera
2017-02-14, 14:41
  #233
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Jag tror, att dessa två kvinnor är skrämda till tystnad.


Någon som ens vet om de lever??? Skyddad identitet? råkat ut för fatala "olyckor"...???
Citera
2017-12-13, 00:35
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Jag tror, att dessa två kvinnor är skrämda till tystnad.


Har du någon enda omständighet som kan indikera det? Vad jag vet blev kvinnorna grundligt utredda men saknade trovärdighet.
Citera
2017-12-13, 11:48
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Har du någon enda omständighet som kan indikera det? Nej det har jag inte. Jag vet bara det jag läst genom åren och har förstått att så måste det ha varit.Vad jag vet blev kvinnorna grundligt utredda men saknade trovärdighet.Det beror nog på vem som bedömer trovärdigheten och med alla turer i PU så finns det ofta andra sanningar än PUs

Jag ger svaret FETat i meddelandet!
Citera
2017-12-13, 11:51
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Har du någon enda omständighet som kan indikera det? Vad jag vet blev kvinnorna grundligt utredda men saknade trovärdighet.

Dessutom har jag läst att GM sprang på ett sätt som är karaktäristiskt för bodybuilders. A A var tydligen en BB.
Citera
2017-12-13, 22:17
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Jag ger svaret FETat i meddelandet!


Med all respekt så gissar jag att du inte alls läst särskilt mycket. Även om det ska erkännas att helheten är enormt omfattande och knappt lästs av någon.
Citera
2017-12-14, 14:25
  #238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Med all respekt så gissar jag att du inte alls läst särskilt mycket. Även om det ska erkännas att helheten är enormt omfattande och knappt lästs av någon.

Nej, det är inte lätt om man inte sitter i PU.
Jag började med Poutiainen och Anér plus tråden och på den vägen är det.
Kan inte komma ifrån att jag tror att det är han eller så stod han där hela tiden och någon liknande blev GM.
Det enkla är ofta det rätta eftersom risken för fel ökar exponentiellt med tilltagande komplexitet.
Citera
2017-12-14, 18:05
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Nej, det är inte lätt om man inte sitter i PU.
Jag började med Poutiainen och Anér plus tråden och på den vägen är det.
Kan inte komma ifrån att jag tror att det är han eller så stod han där hela tiden och någon liknande blev GM.
Det enkla är ofta det rätta eftersom risken för fel ökar exponentiellt med tilltagande komplexitet.


OK. Men det finns väldigt mycket att läsa. Förstås alla böcker som utgivits, men hela förundersökningsprotokollet är offentligt, plus tre kommissioners rapporter varav Granskningskommissionen är en god redogörelse för vidtagna åtgärder i utredningen i stort osv.

Att folk idag misstänker AA är beklagligt i mina ögon. Kan delvis förstå det, men bevis för att han var där saknas helt. Kopplingen mellan honom och de finska kvinnorna har uppstått via ett missförstånd - en journalist har förevisat ett foto av AA på ett gym och då har någon känt igen AA. Men AA själv har för det första alibi för mordkvällen, och för det andra har kvinnorna vägrat delta i rekonstruktioner och fotovisningar och över huvud taget varit tveksamma till att ställa upp i utredningen. Visst kan man spekulativt tänka sig att det skulle bero på "hot" och liknande, men då måste det också finnas belägg för sådant. Vilket saknas. Dessutom finns det flera vittnesförhör i Palmeutredningen som direkt säger emot att det skulle stått någon "Dekorimaman" på platsen vid tidpunkten. Dessutom fanns inget motiv alls för AA att skjuta Palme. Till sist finns det mkt som talar för bristande trovärdighet hos de finska kvinnorna.
Citera
2017-12-14, 21:22
  #240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
OK. Men det finns väldigt mycket att läsa. Förstås alla böcker som utgivits, men hela förundersökningsprotokollet är offentligt, plus tre kommissioners rapporter varav Granskningskommissionen är en god redogörelse för vidtagna åtgärder i utredningen i stort osv.

Att folk idag misstänker AA är beklagligt i mina ögon.Varför det? Är du släkt med honom eller...? Kan delvis förstå det, men bevis för att han var där saknas helt. Finska kvinnorna.Kopplingen mellan honom och de finska kvinnorna har uppstått via ett missförstånd Hur vet du det med säkerhet? - en journalist har förevisat ett foto av AA på ett gym och då har någon känt igen AA. Men AA själv har för det första alibi för mordkvällen,Har läst någonstans att det inte var så säkert misstänkte man: och för det andra har kvinnorna vägrat delta i rekonstruktioner och fotovisningar och över huvud taget varit tveksamma till att ställa upp i utredningen. Visst kan man spekulativt tänka sig att det skulle bero på "hot" och liknandePrecis som du skriver., men då måste det också finnas belägg för sådantVilka belägg måste någon uppvisa? Räcker väl med att säga nej. Vad det beror på har väl ingen med att göra, Inte ens du!. Vilket saknas. Dessutom finns det flera vittnesförhör i Palmeutredningen som direkt säger emot att det skulle stått någon "Dekorimaman" på platsen vid tidpunkten. Dessutom fanns inget motiv alls för AA att skjuta Palme.Hur kan du uttala dig om det??? Till sist finns det mkt som talar för bristande trovärdighet hos de finska kvinnorna.Javisst herr Messersmith men du har inte läst så mycket att du vet att Anér,
vill jag minnas, ankalgat AA för mordet men han gör ingenting åt saken men det vet väl du vad det beror på. AA kunde tjäna många friska skadeståndskronor men han skiter i det
.

Svaret finns i fetstil ovan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback