2017-12-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Ja, hipsters gör inte mycket rätt. Hur vet du det? Är du en hipster med självinsikt?
Om de inte gör mycket rätt kommer det att bli allvarligt när de blir föräldrar...
Citera
2017-12-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Vad är en hipster för slags folkslag? Och varför drar dom barnvagn på gatan i sina hemländer för? Är det något religiöst?
Frågorna hopar sig. Hoppas någon kan förklara.
Citera
2017-12-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Min teori är att det är personer som inte fått en ordentlig uppfostran. Föräldrar som troligen lagt mer energi på sina jobb än på sina barn. Olika institutioner ska ta hand om barnen. Skola, dagis. När det går snett så är det skolan eller dagisets fel. jag har sett dessa föräldrar under tiden som mina egna barn växte upp. Eller för vara mer korrekt. Jag har inte sett dessa föräldrar närvara vid föräldramöten, klassträffar m.m.
Kan vara så. Okunskap och slöhet är en farlig kombination.
Citera
2017-12-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Bara en tanke kan det här bero på att de av någon anledning behöver ta ur sitt barn och barnvagnen på fel sida och bara letar en lucka att komma upp på trottoaren?
Nej, de går hela gatan ner på vägen när det finns en finfin trottoar att gå på.
Citera
2017-12-11, 23:05
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Om du läser tråden så märker du att fler har sett detta.
Konstigare saker än så har hänt i mänsklighetens historia.
Det är hittills bara du som har sett det sommartid.
Citera
2017-12-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Det är hittills bara du som har sett det sommartid.
Hej, det är fler än jag som noterat detta besynnerliga beteende.
Citera
2017-12-14, 09:57
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Men varför går de även på körbanan när det är sommar?

De kanske tycker att trottoaren är för ojämn? Att skakningar när man kör över trottoarrännor etc antingen väcker barnet eller ger det shaken baby syndrome.

Vägbanor för bilar är ju i allmänhet den bäst underhållna delen av vägen. Minimum av gropar, hål, lappad asfalt etc
Citera
2017-12-14, 10:00
Medlem
Alla vet väll att barnvagn är klassat som ett LGF fordon och får framföras på väg, dock ej motorled eller motorväg.
Citera
2017-12-14, 10:06
Medlem
Opportunitiess avatar
Detta har jag aldrig sett, och då har jag ändå sett det mesta.
Citera
2017-12-14, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
De kanske tycker att trottoaren är för ojämn? Att skakningar när man kör över trottoarrännor etc antingen väcker barnet eller ger det shaken baby syndrome.

Vägbanor för bilar är ju i allmänhet den bäst underhållna delen av vägen. Minimum av gropar, hål, lappad asfalt etc
Har svårt att tro att ojämnheterna på trottoaren skulle vara värre än att bli påkörd.
Citera
2017-12-14, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Alla vet väll att barnvagn är klassat som ett LGF fordon och får framföras på väg, dock ej motorled eller motorväg.
Citera
2017-12-14, 10:13
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Har svårt att tro att ojämnheterna på trottoaren skulle vara värre än att bli påkörd.

Ja, men det finns ju olika grader av olägenhet att gå på kanten av vägbanan. Att gå på kanten av en enkelriktad gata på Södermalm i Stockholm eller att gå på Essingeleden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in