Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 21:48
  #4729
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex2001d
http://www.fass.se/LIF/product?userT...20060525000033

bror detta är inte tabletter man kan inte krossa dom hära

öpnna dom och snorta?
eller öppna o svälj pulvret


öppna precis en och det är som små kulor vita och blåa.

Consertan är inte heller tabletter, fast dom kan man dela med kniv om man är stark.

Hmm intressant, aldrig hört talas om små korn inuti.

Öppna & svälja skulle jag göra, Fyfan säkert otrevlig för snoken!

Testa båda sätten vetja & återkom med resultat.
Citera
2017-12-13, 20:41
  #4730
Medlem
Någon som inte har ADHD/ADD som har använt concerta för att vara mer effektiv inom plugget? Hur bra fungerar det jämfört med Elvanse t.ex?
Citera
2017-12-16, 16:15
  #4731
Medlem
Jag tänkte på en sak. Metoden som är rätt känd för att extrahera ritalin i isopropylalkohol för att sedan filtreras i ett kaffefilter, borde inte resultatet bli ethylfenidat med tanke på alkoholens del i det hela?
Citera
2017-12-16, 17:37
  #4732
Medlem
Gavling.s avatar
Hej! Jag tog en 54 mg Concerta för nästan exakt 2 timmar sedan och känner inte av mycket ännu. För en knapp timme sedan upplevde jag en liten kick vilket förmodligen var det tunna omslutande höljet av metylfenidat. Men för tre veckor sedan tog jag två 18 mg:are (dvs bara två tredjedelar av det jag tagit idag) och det kände jag av ganska påtagligt. Jag tuggade dem lite grann men inte mycket då de är så erbarmligt hårda.

Tror ni det kommer att slå på mer inom kort eller ska jag kanske ta en 18 mg:are till för att få fart på det hela? Vill inte ta en hel 54 mg:are till då jag hört att metylfenidat lätt kan bli jobbigt om man får i sig för mycket. Jag tänker mig att kanske vänta en timme eller två för att se hur det hela utvecklar sig och sedan eventuellt kasta i sig en liten till.
Citera
2017-12-16, 20:24
  #4733
Medlem
who-s avatar
Vad händer om man har tagit metylfenidat och sen stoppar i cymbalta?

Snabba svar uppskattas
Citera
2017-12-16, 21:04
  #4734
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Vad händer om man har tagit metylfenidat och sen stoppar i cymbalta?

Snabba svar uppskattas
Jag hade inte gjort det. Har du båda utskrivet?
Citera
2017-12-17, 00:06
  #4735
Medlem
Gavling.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavling.
Hej! Jag tog en 54 mg Concerta för nästan exakt 2 timmar sedan och känner inte av mycket ännu. För en knapp timme sedan upplevde jag en liten kick vilket förmodligen var det tunna omslutande höljet av metylfenidat. Men för tre veckor sedan tog jag två 18 mg:are (dvs bara två tredjedelar av det jag tagit idag) och det kände jag av ganska påtagligt. Jag tuggade dem lite grann men inte mycket då de är så erbarmligt hårda.

Tror ni det kommer att slå på mer inom kort eller ska jag kanske ta en 18 mg:are till för att få fart på det hela? Vill inte ta en hel 54 mg:are till då jag hört att metylfenidat lätt kan bli jobbigt om man får i sig för mycket. Jag tänker mig att kanske vänta en timme eller två för att se hur det hela utvecklar sig och sedan eventuellt kasta i sig en liten till.

Ingen har bemödat sig om att svara men jag kan göra en liten uppdatering. Jag tog en 18 mg:are för att öka effekten av 54 mg:aren jag tagit tidigare omkring en timme efter mitt citerade inlägg. Under större delen av kvällen har jag känt mig lite smått speedad, dock endast så pass mycket att man anar att något är på gång och att det snart ska "slå" men det har det inte gjort. Skulle säga att jag gått runt och varit 35% speedad hela kvällen och det känns lite fattigt faktiskt.

Nu misstänker jag att AT:n börjar sätta in då jag känt av lite lätta smärtor i axlarna och lite huvudvärk. Tog dock en 18 mg:are till alldeles nyss för att om möjligt "liva upp" det metylfenidat som finns kvar i systemet och kanske mildra AT:n lite grann. Så 90 mg Concerta totalt idag. Vi får se hur det utvecklar sig.
Citera
2017-12-17, 03:42
  #4736
Medlem
Gavling.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavling.
Ingen har bemödat sig om att svara men jag kan göra en liten uppdatering. Jag tog en 18 mg:are för att öka effekten av 54 mg:aren jag tagit tidigare omkring en timme efter mitt citerade inlägg. Under större delen av kvällen har jag känt mig lite smått speedad, dock endast så pass mycket att man anar att något är på gång och att det snart ska "slå" men det har det inte gjort. Skulle säga att jag gått runt och varit 35% speedad hela kvällen och det känns lite fattigt faktiskt.

Nu misstänker jag att AT:n börjar sätta in då jag känt av lite lätta smärtor i axlarna och lite huvudvärk. Tog dock en 18 mg:are till alldeles nyss för att om möjligt "liva upp" det metylfenidat som finns kvar i systemet och kanske mildra AT:n lite grann. Så 90 mg Concerta totalt idag. Vi får se hur det utvecklar sig.

Vilket blev 108 mg till slut, då jag valde att kasta i mig den sista 18 mg:aren jag hade kvar, det kändes inte lönt att spara den. Nu har jag bara 54 mg:are kvar och det får fan räcka ikväll. Pigg blir man ju åtminstone så det ska nog inte vara några problem att sitta framför datorn eller snöa in på något kul tills tröttheten smyger sig på. Jämfört med tjack så måste jag dock säga att Concerta är skräp, men av kommentarerna här att döma så verkar det vara den allmänna uppfattningen.

Ska dock testa att dela kapslarna ordentligt nästa gång innan jag sågar preparatet helt.
Citera
2017-12-17, 05:30
  #4737
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavling.
Vilket blev 108 mg till slut, då jag valde att kasta i mig den sista 18 mg:aren jag hade kvar, det kändes inte lönt att spara den. Nu har jag bara 54 mg:are kvar och det får fan räcka ikväll. Pigg blir man ju åtminstone så det ska nog inte vara några problem att sitta framför datorn eller snöa in på något kul tills tröttheten smyger sig på. Jämfört med tjack så måste jag dock säga att Concerta är skräp, men av kommentarerna här att döma så verkar det vara den allmänna uppfattningen.

Ska dock testa att dela kapslarna ordentligt nästa gång innan jag sågar preparatet helt.
Ett tips är att tugga sönder dem. Problemet är att Metylfenidat fungerar annorlunda än tjack. Det är mer likt kokain rent strukturmässigt. Samtidigt mer like tjacket är ladd.

Har använt det en gång och hjälpte mig hålla mig vaken en fyllenatt. Det blev lite lättare. Avtändningen kombinerat med bakfyllan är rätt smutsig dock. Fick i mig 144mg under 6 - 8 timmar. Fyra doser.
Citera
2017-12-17, 17:13
  #4738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daskjanne
Jag tänkte på en sak. Metoden som är rätt känd för att extrahera ritalin i isopropylalkohol för att sedan filtreras i ett kaffefilter, borde inte resultatet bli ethylfenidat med tanke på alkoholens del i det hela?
Nej, kemin funkar inte så (och om det funkade så hade du nog fått isopropylfenidat i stället)
Citera
2017-12-17, 20:03
  #4739
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavling.
Ska dock testa att dela kapslarna ordentligt nästa gång innan jag sågar preparatet helt.

Dela kapseln med kniv rakt av då ser du förmodligen en brun & en vit del.. kasta den bruna delen den är värkningslös rent rus mässigt & ger bara massa obehag, den vita delen däremot är det du vill ha, del den i mindre delar om så önskar. Svälj med vatten. Vänta. =klart & euforiskt rus. Minst 3-4st 54mg delar jag för bästa effekt.
Citera
2017-12-19, 12:46
  #4740
Medlem
bananajoe33s avatar
Får jobbig ångest på concerta även när jag äter den rätt.. hoppas verkligen att jag får byta till elvanse
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback