2017-12-11, 00:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Marcus hade ju egentligen bara att välja på om det skulle bli Erica eller ingen. De andra var för fula/gammla för att tala klarspråk.
Jo. Precis. Dom brukar ju vara någolunda jämna på olika plan som passar bonden
.men här..Marcus hade inget val från start. Märkligt hela grejen.
Citera
2017-12-11, 08:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Såklart har det med kostnader att göra, men jag tror man snarare får betalt av Siggesta än behöver betala för att vara där. De får ju oehört mycket reklam för sin gård.

Tänker mest att om de skickade ut ett kamerateam en vecka på varsin gård med lite bönder och friare skulle även det bli en mycket billig produktion som då skulle kunna vara timlånga avsnitt med all reklam det innebär :-) Såklart skulle det bli lite av en budgetproduktion, typ som "Ensam mamma söker"..

Nja, betalt tror jag inte man fick men givetvis fick man säkerligen en redig rabatt när man hyrde såpass mycket och gav den pr för gården som det gavs.

Jo, det hade onekligen varit bättre att skicka ut dom på gårdarna. Jag hade personligen accepterat en sämre produktion än "tv-versionen" i webb-delen. Referens-programmet har jag aldrig sett så det har jag inget att säga om hur det är.

Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Fast Linda var ju inte i närheten av Johans gård, hon valde att åka hem redan i Sundbyholm. Deras geografiska närhet har således inget med saken att göra.

Så var det ja, man glömmer fort. Johan skickade ju hem/fick en del tjejer som åkte hem från gården så jag gick lite fel där.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Märkligt också att han fick henne med när hon var långt över 40..och Marcus vill bilda familj. Hon var ju inte "aktuell" från start för honom då. Oschysst för alla inblandade.

Ja, det var rent av taskigt att göra så. Underligt hela grejen minst sagt. Kan några bönder få välja färre än tio brevskrivare till Sundbyholm borde dom också kunna få välja färre än fyra till gården.
Citera
2017-12-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nja, betalt tror jag inte man fick men givetvis fick man säkerligen en redig rabatt när man hyrde såpass mycket och gav den pr för gården som det gavs.

Om man tar Sverigequizen (Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg) så tog de 500 000:- per destination i betalning för att spela in på olika platser. Då garanterades inte ens en viss programtid utan bara att de skulle vara där och spela in, kom det inte med fanns det inget att göra.

Med tanke på hur ofta de nämner "Siggesta gård" så tror jag de fått betalt för att filma där. Det ger ju en enorm PR, var nog inte många som visste att det fanns innan BSF. Produktplacering i svenska serier och program är värt mycket pengar.
Citera
2017-12-11, 15:45
Medlem
http://lindalindorff.blogg.tv4.se/2017/12/11/nu-vantar-arets-mest-kansloladdade-och-tarfyllda-val?utm_source=bondesokerfru_fb&utm_campaign=bonde sokerfru

Av det Linda skriver så får jag en obehaglig känsla av att Dennis slutval faller på Liselott, men jag hoppas jag har fel!!
Citera
2017-12-11, 23:07
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Tycker överklassbonden gjorde ett sopval, hon han valde var inte bättre än den andra. Dessutom såg hon lite gammal ut,tror inte de kommer hålla länge. Caroline B hade varit bättre val garanterat, de hade mer gemensamt. Annars hade han kunnat ha bra mkt roligare med att välja och vraka bland de tusentals skrivare han fick, ta dit en tjej om dagen typ, då skulle han fått hålla på i över 5 år.

Dennis val är intressant, välja mellan en lugnare stabilare tjej eller en med fart och fläkt. Men tror att Liselott hade haft haft större chans att se sig av eller vara otrogen än vad den andra tjejen är.
Citera
2017-12-12, 07:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
http://lindalindorff.blogg.tv4.se/2017/12/11/nu-vantar-arets-mest-kansloladdade-och-tarfyllda-val?utm_source=bondesokerfru_fb&utm_campaign=bonde sokerfru

Av det Linda skriver så får jag en obehaglig känsla av att Dennis slutval faller på Liselott, men jag hoppas jag har fel!!

Jag kan egentligen inte utläsa varken eller av det inlägget.
I.o.m. att det är ett inlägg som ska "höja" Liselott kan det vara såväl ett försök att redan innan valet dämpa kritiken mot att han väljer henne, likväl som det kan vara ett försök att redan innan dämpa "skadeglädjen" Linda mellan raderna antyder kommer finnas om han inte väljer Liselott.
Personligen vet jag inte vad som verkar mest troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Tycker överklassbonden gjorde ett sopval, hon han valde var inte bättre än den andra. Dessutom såg hon lite gammal ut,tror inte de kommer hålla länge. Caroline B hade varit bättre val garanterat, de hade mer gemensamt. Annars hade han kunnat ha bra mkt roligare med att välja och vraka bland de tusentals skrivare han fick, ta dit en tjej om dagen typ, då skulle han fått hålla på i över 5 år.

Dennis val är intressant, välja mellan en lugnare stabilare tjej eller en med fart och fläkt. Men tror att Liselott hade haft haft större chans att se sig av eller vara otrogen än vad den andra tjejen är.

Man måste ju ge Jocke att han gjorde klockrena val hela vägen fram till slutvalet egentligen. Han valde tjejer som inte bara var ute efter en kvarts rampljus som det garanterat fanns massvis med i högen, han valde ju fyra tjejer till gården som på sitt sätt alla fyra var otroliga kvinnor.
Sedan klickar han olika bra med olika tjejer och jag tror liksom du att Carro B varit ett bättre val på sikt men det återstår ju att se.
Betydligt bättre val och uppträdande än vad jag trodde när man bara såg presentationen av honom när han lanserades som "snygg-bonden".
Citera
2017-12-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag kan egentligen inte utläsa varken eller av det inlägget.
I.o.m. att det är ett inlägg som ska "höja" Liselott kan det vara såväl ett försök att redan innan valet dämpa kritiken mot att han väljer henne, likväl som det kan vara ett försök att redan innan dämpa "skadeglädjen" Linda mellan raderna antyder kommer finnas om han inte väljer Liselott.
Personligen vet jag inte vad som verkar mest troligt.

Man måste ju ge Jocke att han gjorde klockrena val hela vägen fram till slutvalet egentligen. Han valde tjejer som inte bara var ute efter en kvarts rampljus som det garanterat fanns massvis med i högen, han valde ju fyra tjejer till gården som på sitt sätt alla fyra var otroliga kvinnor.
Sedan klickar han olika bra med olika tjejer och jag tror liksom du att Carro B varit ett bättre val på sikt men det återstår ju att se.
Betydligt bättre val och uppträdande än vad jag trodde när man bara såg presentationen av honom när han lanserades som "snygg-bonden".

Jo det kan ju kanske vara bägge delarna med Lindas inlägg. Vi får väl bara avvakta till imorgon och se, men är orolig att Dennis liksom många andra unga bönder inte tänker förnuftigt och väljer fel.....
Citera
2017-12-12, 16:47
Medlem
Citat:
Jo det kan ju kanske vara bägge delarna med Lindas inlägg. Vi får väl bara avvakta till imorgon och se, men är orolig att Dennis liksom många andra unga bönder inte tänker förnuftigt och väljer fel.....

Vadå väljer fel, han kan väl bedömma vad som är rätt för honom bättre än vi som kollar på tv. Han spenderar hela dagarna med dem och även när kameran är avstängd. Alla har dåliga/bra sidor, men med tiden utvecklas man och med en förstående partner så löser sig det mesta.

Liselotte har gråtit ett par gånger och visar sig svartsjuk, men hon dejtar också en kille med flera andra, inte helt lätt. Det skulle förmodligen innebära mer tryckhet för henne om hon skulle bli valt och förhållandet bli mer stabilt och då skulle de bitarna lösa sig ganska snabbt. Hon är ju också livlig, glad, sprallig och lite rolig plus att de vill samma saker i framtiden.

Annie tycker jag verkar urtråkig men när kameran är avstängd kanske hon med känner sig lite mer bekväm, och kanske är det även ett drag Dennis tycker är attraktivt, det vet han ju bäst själv.

Utseendemässigt tycker jag de är väldigt lika faktiskt.
Citera
2017-12-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld

Får också känslan att Liselott är en sån typ av tjej som lätt skulle kunna tappa intresset och dra till nån annan kille, alternativt stanna med Dennis men ligga med någon annan vid sidan av. Hon känns som en sånt typ som hoppar hit och dit, blir kär lite här och var.

Annie däremot känns otroligt stabil, trygg, varm och omtänksam. Någon man verkligen skulle kunna bygga ett liv med, skaffa barn med osv.
Citera
2017-12-13, 00:55
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Får också känslan att Liselott är en sån typ av tjej som lätt skulle kunna tappa intresset och dra till nån annan kille, alternativt stanna med Dennis men ligga med någon annan vid sidan av.

Den känslan har jag ännu mer när det gäller Erica faktiskt.
Marcus verkar ju inte ens vara hennes typ, hon har ju även anmärkt på hans längd.
Hade nog räckt att hon hade blivit presenterad för någon snyggare och längre kompis till Marcus så hade det blivit fler nattliga utfärder för hennes del...
Citera
2017-12-13, 09:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Får också känslan att Liselott är en sån typ av tjej som lätt skulle kunna tappa intresset och dra till nån annan kille, alternativt stanna med Dennis men ligga med någon annan vid sidan av. Hon känns som en sånt typ som hoppar hit och dit, blir kär lite här och var.

Annie däremot känns otroligt stabil, trygg, varm och omtänksam. Någon man verkligen skulle kunna bygga ett liv med, skaffa barn med osv.

Ja, av dom två på gården där känns ju Liselott som den som mest kan tänkas jaga sina minuter i rampljuset och endast deltar för att "vinna". Har svårt att se henne gå på gården dagarna igenom utan verkar kräva fart och fläkt i livet.
Att vilja ha mer fart, fläkt och liv omkring sig är givetvis inget negativt i sig men jag har svårt att se att det rimmar så väl med att bo på en gård där det är mängder med timmars jobb en bit ifrån "liv och rörelse" så att säga.

Jag tror förövrigt Annie mer än någon annan brevskrivare på gårdarna lever upp mer själv/utan kamerorna runt sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Den känslan har jag ännu mer när det gäller Erica faktiskt.
Marcus verkar ju inte ens vara hennes typ, hon har ju även anmärkt på hans längd.
Hade nog räckt att hon hade blivit presenterad för någon snyggare och längre kompis till Marcus så hade det blivit fler nattliga utfärder för hennes del...

Erica känns osäker ja, det skall bli intressant att se hur det blir med resan där som trailern indikerat verkar det ju inte vara en sprudlande kärlekssemester direkt.
Citera
2017-12-13, 09:15
Medlem
Mazeppas avatar
Skånska dagbladet har gjort en riktig blunder idagens tidning på tv-tablån..
En bild på bönderna med sina valda tjejer..
Gissa vem Dennis valt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in