Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-12-09, 15:34
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Denna man skrivs det om i en tråd som handlar om en tjej som försvann
efter en utekväll i Mariestad i början på 90 talet.
Hej Morbror Frans! Ser ut som att denna godbit (som kan vara noll och intet visserligen) missas här.
Hjälper efter viss tvekan till och länkar till en mastodontråd där allt är mer än konstigt och skumt. Då menar jag det mesta, inte specifikt det som handlar om denne herre.
https://www.flashback.org/p62550786#p62550786
Bör enligt min ringa mening i alla fall utredas. Antar att mediefolk känt till detta ett tag.
Citera
2017-12-11, 16:22
  #26
Medlem
Urban har nu meddelat att han inte ställer upp i nästa års Riksdagsval. ÄNTLIGEN! Han är då 54 år och får då full riksdagspension som vi alla skatteslavar ska vara med och pröjsa. Han har aldrig jobbat med något annat än politik i hela sitt yrkesverksamma liv. Behöver dock inte bekymra sig om sin utkomst resten av livet. Vi alla pröjsar hans pension.
Har meddelat att hans beslut - om att inte ställa upp i nästa års val - inte har något att göra med utredningarna som satts igång vad avser hans sextrakasserier och hans allmänna bufflighet. Fan trot!
Jag är så less att behöva se hans infantila leende så fort han ska bli fotograferad. Får trots allt stå ut i ytterligare ett år.
Citera
2017-12-11, 16:42
  #27
Medlem
BLW77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Länk?

Han sägs vara den som sprang runt och bankade på dörren till en kvinnlig riksdagsledamots tjänsterum och skrek "knulla, knulla för fan". Polisen hämtade honom har jag för mig. Det hela tystades ner. Han är väl Bilderbergare också samt sitter i Trilaterala Kommissionen.

De som man verkligen behöver fälla, de skyddas.


Det stämmer att Urban Ahlin varit medlem av David Rockefellers: The Trilateral Commission, inbjuden av Wallenberg.

"Urban Ahlin, Member of the Swedish Parliament and Deputy Chairman of the Committee on Foreign Affairs, Stockholm"

http://www.publicintelligence.net/tr...list-may-2010/
__________________
Senast redigerad av BLW77 2017-12-11 kl. 16:45.
Citera
2017-12-11, 20:11
  #28
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Urban har nu meddelat att han inte ställer upp i nästa års Riksdagsval. ÄNTLIGEN! Han är då 54 år och får då full riksdagspension som vi alla skatteslavar ska vara med och pröjsa. Han har aldrig jobbat med något annat än politik i hela sitt yrkesverksamma liv. Behöver dock inte bekymra sig om sin utkomst resten av livet. Vi alla pröjsar hans pension.
Har meddelat att hans beslut - om att inte ställa upp i nästa års val - inte har något att göra med utredningarna som satts igång vad avser hans sextrakasserier och hans allmänna bufflighet. Fan trot!
Jag är så less att behöva se hans infantila leende så fort han ska bli fotograferad. Får trots allt stå ut i ytterligare ett år.

Han har arbetat som matematik- och fysiklärare på högstadiet, i alla fall enligt Wikipedia. Under hur lång tid låter jag vara osagt.

Vad gäller hans framtid så kan jag konstatera att han fortfarande är mitt i karriären men möjligtvis har gjort sig lite halvt omöjlig i svensk inrikespolitik efter nästa val. Med tanke på hans bakgrund och erfarenhet håller jag det dock inte för osannolikt att han kan få en post som ambassadör i något land som intresserar honom. (Kanske under förutsättning att socialdemokraterna bildar regering även efter nästa val). Han har tidigare intresserat sig mycket för central- och östeuropa t.ex. Ska bli intressant att följa!
Citera
2017-12-13, 09:46
  #29
Medlem
Sniffaren82s avatar
Måste säga att alla kontakter jag har haft med Ahlin varit positiva, en av få inom S som är och förblir vettiga. Alltid trevlig och villig att hjälpa till vid behov. Han måste haft svårt att försvara de röd-grönas vansinniga utrikespolitiska manifest 2010 när de krävde att USA skulle avveckla alla sina utlandsbaser...dårar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback