• 32 247 online
  • 1 139 609 medlemmar
  • 59 033 240 inlägg
2017-12-11, 15:20
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
Enkelt. Jag vill inte ha I mig all skit som finns I kommersiellt hasch. Röker iofs inte grönt som köpts på gatan heller. Röker bara gräs jag vet hur det har odlats och av vem. Har iofs inget emot hemmagjort hasch, förvisso, så länge jag vet hur och vem som har tillverkat det.

Dock: skulle nog röka grönt som köpts på gatan med lättare samvete än brunt. I brunt VET man att det är en massa skit i det. Grönt kan ofta vara cleant och typ hemmaodlat i Sverige. Brunt kommer ju från typ Marocko och Afghanistan och tillsatserna är också därefter (kemikalier och skit).
Detta är en myt som verkar seglivad och som dyker upp då och då, att hasch skulle ha allehanda (farliga) tillsatser. Nån gång kan säkert någon lägga i någon suspekt tillsats vid tillverkningen av hasch men så gott som alltid har sämre hasch mer av mindre potenta växtdelar från plantan som utfyllnad. Och det är inget farligt med mer växtdelar, men det är så dom gör kommersiellt hasch.

När du säger att det är massa skit och kemikalier i hasch som t ex kommer från Afghanistan och Marocko, vad är det för skit och kemikalier du tänker på då? Berätta gärna också var du har hört detta, om dom dåliga tillsatserna i importerat hasch.
Citera